600 nya kadetter till RYR med start sept?
Någon som kan confirma detta? Vad är det Ryan inte hajjar. Folk lämnar som flugor
svar
Att MOL måste hosta upp pengar för att täcka produktion är INTE planerat. Att Ryan dessutom nu ringer runt till sina ex piloter för att veta orsaken till varför de sluta talar också sitt tydliga språk. Att de inte kan räkna ut det själv är jävligt märkligt.
Sen att bolaget går bra ekonomiskt är ensak, men de har problem att klara produktionen med erfaret folk. De hinner inte med att utbilda de nya. Om du nu flyger på Ryan borde du ha koll på det…
Det var väll snarare så att Ryanair bad Norwegian att de skulle se till så att piloterna respekterade uppsägningstiden. Ryanair kan inte hindra ett annat bolag från vilka de anställer.
Visst blev det lite ansträngt ett tag, men som sagt. FR testar hur lågt de kan gå.
Hyra in tillfällig kapacitet några månader, och vem bryr sig? Så gör många bolag över sommaren.
Ryanair utbildar bara nya och står redo för nästa vår.
Jag tror att du har överskattat vad de hundratals som lämnat orsakat.
Det är varje bolags dröm att efter sommaren, då månader med lägre produktion väntar, slippa betala för piloter de inte behöver. Ryanair får istället betalt från sina tack vare alla de nya som nu kommer.
Ja du 737, ryanair ligger verkligen illa till. Obs ironi.
Bolaget rullar på och samma historia kommer att upprepa sig gång på gång. =Medveten strategi.
Piloterna hade kunnat göra skillnad, (du vet vad jag talar om), men flertalet av piloterna är väll för unga, och tänker allt för kortsiktigt för att inse det.
Det hade brist på piloter. Management ringde upp Norwegian och bad dem sluta ta deras piloter. För första gången på hur många år? tar de in direct entry FO’s… De vill tjäna pengar på TR. De tvingas använda Fly Dubai. De har ansökt om att sänka tidskraven på upgrade.
Behöver jag fortsätta??
Pilot, På vilket sätt de i skiten?
Ryanair Q1 Profit Rises To €197m, As Traffic Grows 4%
Ave. Fare Rises 9% Due To Strong Easter Period.
RyanAir ser hur lågt man kan sänka villkoren innan piloterna får nog, och lämnar bolaget. Då vet man att man nått botten för denna gången. Man höjer villkoren lite, och försöker igen senare.
Hade de verkligen suttit i skiten hade de kommit med ett nytt kontrakt direkt.
En klar strategi? Det satt sååå djupt i skiten i våras…
600 nya piloter, och så finns det fortfarande de som tror på en kommande pilotbrist. ha!
RyanAir spottar ständigt ut kvalificerade och fyller den europeiska marknaden.
Till Danne, Du tror inte ett så framgångsrikt bolag som RyanAir har en klar plan med vad de gör?
Detta är en medveten strategi. Otroligt naivt av dig att tro de inte “hajjar”.
Klart folk drar, värdelösare arbetsgivare får man verkligen leta efter…. Rekommenderar ingen att betala sig in där för att jobba i princip gratis till den löjliga bonden går ut efter 2 år. 🙁
Kadetter har aldrig varit något problem det finns massor! Men många drar innan fet är dags för upgrade samtidigt som kaptener slutar. DET är ett problem!!
Kostar det fortfarande 400 Euro att få den stora äran att komma på deras intervju??
Man har det som ett sätt att finansiera sin egen ekonomi för att få ner flygkostnaderna!
Man testar och tar in folk som får betala sin TR och lovar dom sen LT efter genomgången utbildning.
Sen kan man kicka de man inte vill ha och ta in nya!
FO på Ryanair betalar mer för att resa än vad passagerarna gör för att komma till sina destinationer.
Folk lämnar som flugor, och folk återkommer som flugor.. Det är sanningen i det över(pilot)befolkade europa idag. Mins 1200 som står och knackar på dörren ändå