Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

Företagsflygning för 200-300 personer

Tråden startades av Jenny

Hej!

Till ett projektarbete i den YH-utbildning jag går skulle jag behöva information om hur man bäst flyger 200-300 personer från Sverige till Österrike (orter är oväsentliga) i företagssammanhang. Det skulle röra sig om torsdag till söndag någon gång i mars, men kan ändras om det behövs.

Är det någon här som har kolla på hur man skulle kunna göra det möjligt? Eller som vet vart man kan höra av sig för att få reda på det?

Är väldigt tacksam för svar!

Publicerad den 2015-01-08 23:34
Skriv ett svar
Antal svar: 27

svar

Riskmanager
2015-01-15 16:30

Glöm inte att göra en ordentlig riskanalys på att flyga HELA eller stora delar av företaget i ett plan till samma destination vid samma tillfälle…

Allt ifrån haveri till att alla äter på samma restaurang och får matförgiftning, smittsamma sjukdomar som sprids i det ganska lilla sällskapet som umgås dygnet runt under några dagar. Om det är ett börsbolag tror jag inte att aktieägarna skulle uppskatta att hela firman får problem eller i värsta fall raderas. Om det är en seriös verksamhet finns det regler för hur befattningshavare får resa tillsammans, om inte borde det finnas.

/j
Riskmananger

Pilot
2015-01-15 13:28

Nä, det är tur vi har Pilot 2.

Pilot 3
2015-01-15 11:50

Haha, hoppas du visste det innan du blev upplyst av pilot 2.

Pilot
2015-01-15 11:19

No shit Sherlock.

Pilot 2
2015-01-15 11:12

Kompis, Funchal ligger på Madeira som tillhör Portugal.
1625 Nm från tex Salzburg.

Örjan
2015-01-13 21:49

Hej

Kontakta Le Caravelle Club Arlanda!
Dom kan flyga ner er billigt.

ACMIfinder
2015-01-13 09:31

Gå in på http://www.acmifinder.com där hittar du över 500 flygmäklare och flybolag.
Istället för att du kontaktar 1 mäklare i taget och får tillgång till 1 mäklares nätverk så når du genom ACMIfinder över 300 mäklare i ett slag. Eller så kontaktar du dom flygbolag som redan har lagt in sin överkapacitet direkt via systemet.

Du kan även som researrangör lägga in dina requester utan kostnad.

http://www.acmifinder.com
sales@acmifinder.com

Pilot
2015-01-13 00:06

De flesta nordiska bolag av intresse har piloter influgna på diverse flygplatser i alperna, Funchal etc…

Ali
2015-01-12 19:28

Det billigaste blir givetvis om man (otroligt nog) hittar ett bolag som står kvar där nere under tiden och inte flyger hem igen tomma. Annars kan ett österrikiskt flygbolag vara att föredra eftersom de har piloter som är influgna på alla deras ibland knepiga flygplatser. Nordiska bolag har bara ett fåtal sådana.

Jenny
2015-01-12 01:19

Tack så mycket för era svar! =D

@Linkan
2015-01-09 17:27

Det var precis det argumentet jag hade att NAS LH kommer få bättre regularitet med fler maskiner.

När det gäller adhoc så har det inte så hög prio än vanlig trafik. På SAS har manvälsigt mycket transpax och sen är inte kostnaderna riktigt samma vid en försening.

Tänk på att en adhoc oftast flyger tom åt ena hållet, de gör inte annan trafik.

Sv @Linkan
2015-01-09 16:08

Ett bolag som har ett flertal maskiner och linjer finner enklare en lösning än ett bolag som endast har ett fåtal plan.

Avion
2015-01-09 15:40
Nja
2015-01-09 15:33

Skulle hem, tvärfullt :/ 4500kr på SAS för 45min flygning är inte aktuellt.

John
2015-01-09 14:48

Boka med Norwegian. Där finns platser.

@Linkan
2015-01-09 13:27

Det förutsätter ju att man får teknik på ARN. Men om shit hits the fan när de står i tex INN så har SAS samma problem som alla andra.

Du ska heller inte tro att SAS har maskiner stående på ARN i reserv. Det funkar inte så, byter de maskin blir andra lidande. Min gissning är att adhoc ligger GANSKA långt ner på den prioriteringslistan. (Eller det är ingen gissning… 😉 )

Linkan
2015-01-09 12:24

En sak jag glömde. Kommer personerna från flera platser i Sverige kan du få ett billigt anslutningsflyg till Stockholm med SAS alternativet. En mycket stor fördel. Inget annat bolag trafikerar lika många orter i Sverige.

Linkan
2015-01-09 12:21

Fördelen med SAS är att de har en bas i Stockholm med ett flertal flygplan.
Även om du vill flyga från någon annan ort än Stockholm blir de en kort framflygning. Väljer du ett bolag från Portugal skall de först flyga tom till Sverige.
Att vara praktisk lönar sig i längden.

Vad gör ett litet bolag om de får teknik på kärran och saknar resurser att få fram en alternativ kärra?

Jag skulle inte vilja vara arrangör och välja ett okänt litet bolag.

Litar du på kalle runt hörnet så välj honom.

Bosse
2015-01-09 11:30

Men Linkan då. Du var ju “en oberoende företagare” som gillade att flyga med SAS. Har du tagit anställning på SAS nu? 😀

Molly
2015-01-09 11:24

Kontakta en airbroker. De är opartiska och kan kolla med olika bolag – även utanför Sverige. MK Airbroker kan rekommenderas. http://www.mkairbroker.se/
Nås på info@mkairbroker.se.

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500