Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

Avies inställd idag igen

Tråden startades av De går int

Sveg-Mora-Arlanda inställd nu på morgonen.

Publicerad den 2015-02-26 07:46
Skriv ett svar
Antal svar: 20

svar

Paj Ala
2015-03-03 19:10

PAJALA: Flygbolaget Avies får betala 725.000 kronor i vite efter den senaste tidens flygstrul. Inställda flygturer mellan Pajala och Luleå blir kostsamt för det estniska flygbolaget Avies. Trafikverket har nämligen utdömt flygbolaget att betala ett vite på 725.000 kronor, uppger Sveriges radio P4. Haparandabladet har tidigare berättat om inställda turer och i slutet på februari stod trafiken helt still under en vecka. Då uppgavs det att flygstoppet berodde på teknikproblem med ett plan och att bolaget inte hade något reservplan att sätta in. Flygningarna kom igång, men efter bara några dagar, i söndags, slutade de återigen att gå. Också den här gången uppges man ha problem med flygplanen, vilket Trafikverket inte accepterar som ursäkt utan utdömer vitet. Trafikverket uppger till radion att man nu kommer att hålla koll på Avies vilket innebär att det framöver kan bli frågan om ytterligare sanktioner. – See more at: http://hbwebben.se/avies-far-betala-vite-pa-725-000-kronor/#sthash.5socyB2O.dpuf

Paj Ala
2015-03-03 16:57

Pajala inställd 2 dagar i rad. “Lack of aircraft”.

Jo ja tackar.

Juri
2015-03-03 08:59

Om Shell inte vill ge kredit finns det säkert andra lev. som inte fattar ngt.
Till sist får planet lämnas in som säkerhet. Vad ör iofs värdet på en AVIES J31?
Ngn mille?!

dvärgen
2015-03-03 08:39

Nu är dom kreditstoppade igen på Shell för 3e gången på 3 veckor, endast cash gäller!

De går bra nu..

Så fel det kan bli
2015-02-28 09:26

Haha,jag läste Avies anställer igen

Gustaf
2015-02-28 08:53

Säkert bara en tidsfråga innan bolaget får betala med cash vid varje tankning.
När vi flög MD80 i “konstiga” länder hade vi alltid cash med oss.
En väska med dollarsedlar bar vi ombord diskret innan avgång.
Rånrisken är ju uppenbar med lösningar som dessa så i långa loppet
skapar denna typ av flygningar säkerhetsproblem samt ökad oro
hos cockpit crew….

dvärgen
2015-02-27 23:22

Dom har extrema svårigheter med betalning av bränsle till Shell och blir kreditstoppade var och varannan vecka. Frågan är hur länge dom kommer överleva?

Hjalle
2015-02-27 21:18

@Av is:
Undrar lite hur du räknar nu?

Det tar nästan 5 timmar en väg. Det blir 10 timmar totalt mot kanske 3h. En tjänsteman kostar ca 500 kr/h = 3500 kr i bara restid med taxi. Behöver man dessutom lägga till hotell för kanske 1500 och lite traktamente för övernattningen så har jag svårt att få ihop ekonomin. För åtta pers blir det kanske 40000 extra.

Tore
2015-02-27 19:47

…och i en taxi kan man stanna och gå ur å göra 1 å 2an, stanna vid ngn korvmoj.
I en J31 är det bara sitta och titta på hur nitarna dallrar utanför ens fönster av vibrationerna i dom gamla trotjänarna. ( motorerna )

Pågen
2015-02-27 19:36

Just nu går det runt ett skämt på Sturup (dock med lite sanningsgrad) att förbrukningen av betyltejp och silvertejp har gått ned drastiskt sedan Avies slutade flyga på Sturup.

Av Is
2015-02-27 18:05

Det är fortfarande billigare att sätta 8 pax i en storbilstaxi från Sveg till Stockholm (som går tom tillbaka) än att flyga en Jetstream samma sträcka. . . .

Leif Boström
2015-02-27 16:23

Skulderna till Torsby och Svegs flygplatser uppgår snart till 800.000kr.

De stackars “agenterna” i Sveg har inte täckning på kreditkortet för att boka om pax med SAS från Östersund. SAS gör helt rätt att inte låta dem boka för fakturering.

The end is near! !

Mvh / Leffe

Katten
2015-02-26 17:37

Jag har hört att AVIES även fått i uppdrag att bygga nästa kärnkraftverk i Sverige
för att dom har en så pass hög teknisk std på sin Jetstream flotta.
Kan ngn bekräfta detta rykte?

Re : Ubbe
2015-02-26 17:34

Det är vad vi fått tack vare EU och alla bemanningsföretag hit och dit!

Ubbe
2015-02-26 17:28

Äventyra livet i en J31 som rattas av taskigt utbildade Piloter från forna Östblocket. Tekniker som inte får byta ut skadat/slitet mtrl utan att först passera ett troligt ekonomiskt stålbad hos sin tekniska chef.
?

Vill man till himlen är Avies J31 kanske valet för just dig!
Jag skulle ta bilen 7 dagar i veckan i varje fall….

@Osten
2015-02-26 14:35

Stockholm är inte världens ände. . .

Flera ska vidare med annat bolag från ARN

TG
2015-02-26 12:40

Osten

Jag bor och betalar skatt här vilket gynnar orten. Ska jag på jobb fungerar flyget perfekt. Sen att min arbetsgivare slipper betala för restid i bil och onödiga hotellnätter är ett plus. Blir det tid över på ARN kan jag jobba ändå.

Jag hoppas verkligen att vi kan få ett bolag som sköter sig!

TG

Osten
2015-02-26 12:01

Vem fn flyger Mora-Arn?
Måste vara ngn som vill att ens arb.givare alt uppdragsgivare skall konka.
Ta bilen för fn!
Sådana här korta flyglinjer skall bort!

Det tar ? 3-3,5H med bil enkel.

Flyg
Incheckning 45-60min före avg
30min flygtid?
Vänta på väska ARN 15min
45-60min till Sthlm city

Flyga denna sträcka?
Lägg av för fn!

Billys
2015-02-26 10:50

Oh jag som skulle hyra en bil!

Panda
2015-02-26 10:47

Starta en tråd när de faktiskt går enligt tidtabell istället.
Mer nyhetsstoff i det.

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500