Norwegian i blåsväder igen
Efter att flyget hem från USA försenades med över ett dygn, anmäler en kvinna flygbolaget Norwegian till Allmänna reklamationsnämnden, ARN.
Kvinnan har hört av sig till Norwegian med klagomål men menar att hon bara bemötts med svamel och aldrig fått svar på sina frågor.
Skall vi fortsätta tillåta Norwegian flyga i Svenskt/EU luftrum om de inte följer givna regler om kompensation vid försening??
svar
sv pelle, ja hvor blir det av alle dere/ni som skrev at det var ca 50.000, eller var det i realiteten 50 saker hos denne Tingretten i Attunda ?
For å være saklig, så tror jeg ikke den har så mye å gjøre at slike saker er utsatt i 2-3 år, så v.g. fortell meg hvor disse ligger ?
Eller er sannheten at Norwegian har gjort opp for seg ?
Säg att förlikningen skulle ge mer pengar än de skulle få vid ett domslut? Knappast troligt, då det återigen bevisas att pengar styr. Norwegian har flugit LH i snart tre år nu. Tror du verkligen själv på det?
Det kommer snart någon som inte accepterar en förlikning utan kräver hela beloppet.
För att någon bryter mot lagen och inte blir lagförd upphör inte lagen att gälla.
Fortkörare finns det många som ännu inte lagförts men för den skullen tar man inte bort fortkörningslagen.
Förr eller senare åker de fast.
Norwegian i blåsväder…. Haha ja med tanke på hur mycket vi flyger uppe i nordnorge så är jag beredd att hålla med.
Å de har fått sina pengar? Nä trodde väl inte det. Det skiter i vad ARN säger, fyller planen som smör. De få som orkar dra det till rätten får en förlikning för Norwegian kommer aldrig att låta det gå till en förlust. Nä norwegian är fula men också smarta, det mått man ge dem cred för.
Ni har totalt missförstått:
“The Flight Delay Compensation Regulation (EC) No 261/2004 is a regulation establishing common rules on compensation and assistance to passengers in the event of denied boarding, flight cancellations, or long delays of flights.”
Denna bestämmelse har inget att göra med vad du betalt för din flygresa. Bestämmelserna gäller oavsett du betalt Sek 1:- eller mer.
Det flygbolag som säljer billiga biljetter och inte klarar av att utföra flygningen enligt tidtabell de får stå sitt eget kast och betala mer i ersättning än vad passageraren betalt.
Andemeningen med bestämmelsen är att vi skall slippa oseriösa bolag som säljer biljetter utan att kunna leverera.
Det är i grunden ett skydd för oss passagerare.
Betala nada få nada i ersättning. Vad tror folk egentligen?
gammalt ämne och svaret är detamma
svar:
flyger man ryanair och norwegian får man stå sitt kast.
sluta spela förvånade när ni inte får ngn support eller pengar vid klara case av dito.
åker man kalle-anka flygbolag får man vad man betalar för
NADA dvs vid problem…….
Hej og godt Nytår , tallene for 2015 totalt et släber jo efter derfor 2014.
Precis så är det. Så varför gnäller folk här hinne? Bevisligen skiter folk i vad ARN Linka, Pierre mfl tycker.
Enkelt Doctor Watson!
Passagerarna förstår inte bättre. Ser man enbart till biljettpriset och reklamen kan DY verka bra på long haul (långt håll).
Tittar man på den höga kaninfaktorn så verkar folk ge blanka fan i ARNs rekommendationer. Hur förklarar ni experter detta?
@ph 2015??
@svar Pf , jeg skal gerne forklare det for dig så selv du forstår det , norwegian har prästeret at have 4 x så mange klager som FR i Norge alene på trods af de er så meget större end FR i Norge , dette i kalenderåret 2014.
PS. 2015 bliver näppe meget bedre.
Sv Henrik, klager i Sverige, eller globalt ? (Norwegian vs Ryanair)
Om du inte visste det så har Norwegin under 2015 ådragit sig fler klagomål än det mycket större bolaget RyanAir. Norwegian är i topp när det gäller klagomål.
Norwegian är också uppsatta på svarta listan eftersom man vägrar följa ARN´s beslut.
Spelar ingen roll om man är stor, gör man inte rätt för sig förtjänar man all kritik om och om igen.
Gäsp.. att du ens öppnat tråden är det mest märkliga här.. gäsp..
En kvinna klagar till ARN över en flygning med norwegian. Jaha.. och?
Jag vet såklart bakgrunden för över året sedan med strulet men du pratar om ett stort flygbolag med miljoner passagerare. Ett klagomål är väl inget att ens nämna.. gäsp..
Åbenbart for vi har så dårlige politikkere som ikke kan og tör gribe ind over for norwegians metoder , bare som eks. hvordan går det med regelen m at cc skulle have norsk arbejds tilladelse på norsk reg. fly? Udsättelse , omgåelse eller forglemmelse jeg undrer bare og sådan er det med masser af andre sager.
Vad ska “vi” på ft göra åt det?