Nytt Bolag på Arlanda
Rykten ifrån högt uppställda på Swedavia säger att nu ska A380 börja trafikera vid 4 tillfällen per vecka. Har inte hört vilket bolag det blir ännu men presskonferensen är tydligen planerad till på Måndag.
svar
Vad är källan på att gulf air kommer?
Hörde att det är mer pax än 868 som är aktuellt.
Nu är det klart, Gulf Air kommer köra 868 passagerare i bara ekonomi, dom blir den första operatören i världen som kör endast ekonomi.
Jaså, då kanske vi får se tomen på Arlanda i jul i alla fall?
…eftersom A380 kommer till ARN 2018. Det ända som kan stoppa det är om Swedavia inte får klart en dedikerad A380 gate med tre fingrar.
Högra sidan av F-piren dvs gater med jämna nr kommer att vara stängda från februari och troligtvis 2018 ut pga bygget av G-piren. Kommer bli vääldigt trångt med gater framöver.
Angående A380 under närmsta året så är det nog större chans att tomten landar på ARN först
En av gaterna på F-piren har ju varit under ombyggnad sedan en tid för A380. Det syns på konfigurationerna av “armarna”.
När det gäller Thai så kommer de att börja med A380 på ARN-BKK under 2018.
Varför skulle de stänga F36/66 när den ligger längst ut på F-piren? Känns inte som det finns någon logik i det om jag inte har missat något? Sedan om ni ska sprida ett rykte om en A380 till Arlanda så försök få mer underlag.
Som frekvent resenär föredrager jag ett flygbolag som har lägre beläggning och bättre service ombord. Jag vill att det skall finnas plats för en bokning i sista minuten. Jag är glad om sätet bredvid mig är tomt. Flygbolaget får gärna debitera en högre kostnad för att de skall finnas tomma säten att boka i sista minuten.
Jag besöker heller inte en nära nog fullsatt restaurang (alltid dålig service).
Vem har pratat om att ett “Ett fullt flygplan där biljettintäkterna inte räcker för att täcka kostnaden vill ingen ekonom se.”? Jag talar om fullsatta plan där biljettintäkterna ger vinst. Det finns fler bolag i världen än SAS och Norwegian.
Daniel A’s saga om Thai’s 380 på ARN, förblir nog bara en saga.
Flygbolagen vill tjäna pengar på sina flygningar. För en ekonom är detta prioritet ett!
Ett fullt flygplan där biljettintäkterna inte räcker för att täcka kostnaden vill ingen ekonom se.
Detta är fake news.
Anledningarna
1. Swedavia förnekar presskonferens.
2. Gate F36 som är den enda gaten som kan ta emot A380 kommer att vara avstängd under 2018 pga bygge Av nya piren.
Jesus!! Ännu en som inte förstått att bolagen vill ha hög beläggning.
Hur välfylld är Emirates A380 på väg till/från CPH?
Det är Thai, Swedavia förbereder redan nu för de första Thai A-380 kärrorna. En av Swedavias sämst bevarade hemligheter, Var tänkt redan för 3 år sedan med Thais ekonomi stoppade.
Viktigast är priset per biljett, snarare än det faktum att alla stolar är fyllda.
Förklara vad du menar med “Fyllda flygplan är inte lönsamma, åtminstone inte optimalt”. Det är det alla bolag strävar efter. Verkar som om att du får tänka till en gång till.
Fyllda flygplan är inte lönsamma, åtminstone inte optimalt.
Självklart kan man flyga A380 till Arlanda men jag (som reser mycket på Afrika) ser hellre att bolagen gör som QR, fler plan typ 787/A350 och avgångar.
Ibland är det storhetsvansinne hos en del på forumet. Det lär inte vara något bolag som skulle satsa på att flyga 380 till Arlanda. Enda tänkbara skulle vara Emirates men det är ganska osannolikt, dom fyller ju inte ens sina 777 från Arlanda. Dessutom är Emirates illa ute när det gäller incidenter med 380 detta år.
Enligt Swedavia på Mynewsdesk så är inga presskonferenser inplanerade för tillfället.
Asiatiskt bolag till Nordamerika…
Låter galet men varför inte Air Blue från Pakistan via Arlanda till New York med A321LR/NEO?