AIRBUS 340 BROMMA
JAG SÅG PÅ BROMMAS HEMSIDA ATT S340 TRAFIKERADE FLYGPLATSEN. JAG TRODDE INTE SÅ STORA FLYGPLAN KUNDE LANDA PÅ BROMMA?
svar
Fast med det sagt så är det väl inte helt omöjligt att nextjet och golden air har bytt ut sina saab 340a/b mot airbus 340 heller? Inriksflyget från bromma kanske har ökat lite sen senast jag kollade? ;D
Till er som blandar ihop airbus, boeing och saab. Nej, det finns ingen boeing 340, ni kanske tänker på boeing 314 🙂 Sen så finns det både saab och airbus 340, de är förvillande lika då de båda är flygplan. De enda skillnaderna som finns är att airbusen tar nästan tio ggr fler passagerare och har fyra jetmotorer istället för två turbopropmotorer.
Nu har vi fått ytterligare ett forumtroll… Suck. Alla som någonsin vetat någonting om flyg vet att S340 syftar på SAAB 340 och är ett av världens mindre passagerarplan. Och börja inte skriv nu att det finns mindre. Jag skrev “ett av” de mindre och inte “det minsta”…
Så roligt att du besökt så många länder!
Själv är jag en väldigt mycket van resenär och vet med mycket säkerhet att det inte finns några Boeing 340 också.
Jag har flugit frekvent i över 36 år och besökt 33 olika länder så jag vet nog lite mer än dig då.
Peter Ericsson
CEO
Peter Ericsson Airlines utan Caps Lock
PETER!
JAG ÄR EN MYCKET VAN RESENÄR OCH JAG VET MED SÄKERHET ATT DET INTE FINNS NÅGRA BOEING 340. TROR MED PÅ NÄSTA SOM SKREV ATT DET KANSKE ÄR EN SAAB?
JAG HAR FLUGIT FREKVENT I ÖVER 35ÅR OCH BESÖKT 32 OLIKA LÄNDER SÅ JAG KAN EN HEL DEL OM OLIKA FLYGPLANSMODELLER.
The SAAB 340 is a twin-engine turboprop that was born from a partnership between Saab and Fairchild Aircraft. Originally, Saab built the fuselage and fin while Fairchild was responsible for the wings, empennage and engine nacelles. The final assembly came together in Linköping, Sweden. Designated as the SF340, the aircrafts maiden flight was on January 25th 1983. The first commercial operator was Crossair of Switzerland. When Fairchild left aircraft manufacturing in 1984, Saab was left alone to finish the project. “Fairchild” was dropped from the aircrafts name and the designation was changed to 340A. An improved version, the 340B, was introduced in 1989 and the final version, the 340B Plus, included improvements that were being built into the Saab 2000 at that time was rolled out in 1994.
The 340B succeeded the SF340A in production after aircraft no.159 (including three test examples) and is basically an improved version with minimal airframe changes. The main
differences from the SF340A are:
• replacement of the 1735 hp CT7-5A2 engine with the 1870 hp CT7-9B.
• increase in MTOW from a maximum of 28,500 lb. to a maximum of 29,000 lb.
•installation of an automatic takeoff power control system (Automatic Power Reserve/”APR”).
• enlarged horizontal stabilizer to permit an extended aft c.g. range.
A further improved 340B Plus incorporated the following changes:
• Extended Wing Tips (2 ft.) – To improve short field and “hot and high” performance.
• Active Noise Control – to achieve a 6dB reduction in cabin noise.
The Saab 340 typically seats from 30 to 36 passengers, with 34 seats being the most common configuration. There were 459 aircraft built, the last coming off the assembly line in 1999. According to Saab Aircraft Leasing, there are still 420 340s (all variants) in service worldwide. As of Aug 2007 the fleet has accumulated 12.7m flight hours, 14.1 cycles, with the highest time aircraft at 46,500 hours!