Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

Vilka blev antagna till Nextjets holdpool?

Tråden startades av tjorven

Är bara lite nyfiken på vilken erfarenhet de som fick ett JA till nextjets holdpool hade? Flygtid? Tidigare flygjobb? m.m. Vore kul att veta. Tack!

Publicerad den 2010-12-16 10:07
Skriv ett svar
Antal svar: 10

svar

hej
2010-12-16 21:21

Jo kan vara så, tänkte mest att man inte fick något intervjutillfälle, men men. Kanske bättre lycka nästa gång.

Micke
2010-12-16 19:17

Det handlar inte bara om timmar, personlighet är mer värd för ett företag.

tjorven
2010-12-16 17:33

Tack till er som har givit seriösa svar. Själv blev det “Nej tack” med 1150TT och 800 turbin.

F/O
2010-12-16 17:29

Troligen för att du bara hade 250H när du fick ditt första Turbinjobb. Enligt oraklena på flygtorget kan man inte flyga då, vilket borde innebära att du har gjort det omöjliga!
Omöjligt=dåligt och du fick inget jobb!

Eller så kan svaret vara att din kompis är den typ av pilot som rekryteringsgruppen ansåg passade Nextjet bättre?

hej
2010-12-16 16:43

Vart ej antagen, men har lite funderingar på vad det berodde på. Har en bekant som kom in, han hade 1300 TT varav runt 500 ME på propp.

jag själv har runt 1100 TT och 850 Turbin/Copilot.

RA
2010-12-16 14:25

Tråden var seriös tills det att Benny vaknade ur sitt mörka hål i skogen, tack ni andra för bra svar

RA
2010-12-16 14:24

Tråden var seriös tills det att Benny vaknade ur sitt mörka hål i skogen, tack ni andra för bra svar

Glader
2010-12-16 13:35

Inte direkt kul o skriva här med tanke på allt strunt som verkar postas här inne. Men bidrar med lite raka puckar ial.
Det var inte bara lowtimers där. Kände igen en del folk som var på intervjun och det är inte bara nyexade.. Hoppas på en bra vår för NextJet så man får börja flyga snart!

JAA CPL IR ME, FAA ATP ME CPL SE + instruktörs ratings
1600 timmar varav 250 ME.
ATPL teori o MCC
Ingen rating

jobbat på lite olika platser och slitit, men flygmässigt enbart flyginstruktör piston engine.

/Glad!

Pelle Svanslös
2010-12-16 12:50

ATPL teori
CPL
MCC
totaltid 320 h
2-motor 70 h
PIC 240 h
ingen raiting!

suck...
2010-12-16 12:47

Ännu en tråd som låter likt en gammal trasig LP skiva.

Efter denna post kommer nu ett antal bittra nollor samt den obligatoriska nörden “forumtrollet” om du vill…..

Det blir ett jävla tjat om låga timmar hit och dit kontra löner och diverse BS.
Tröttnar ni aldrig? Börjar det inte kännas tjatigt? Tjatar mamma på er för att ni aldrig flyttar ut? Tycker A-kassan att ni skall tillbaka till McDonalds?

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500