Flygbolaget BRA, otroligt trångt flyg
Sorry för den kanske dåliga rubriken!
Flög med SE-RGH (Airbus A320) ner till Kreta i förra veckan och kan konstatera att det var otroligt trångt/tajt mellan stolsraderna.
Jag är 183cm hade det fanns inte en chans att sitta på ett bekvämt sätt.
Åker ett par semesterresor varje år, mestadels charter och flyger då oftast med Sunclass, tui, SAS.
Upplever att ovanstående bolag har betydligt större benutrymme än på det aktuella planet och försöker så långt det går att flyga med Sunclass “nya” 330-900.
Ni här på forumet vet ni hur det ligger till, trycker BRA in orimligt många passagerare eller är dessa måtten standard hos flera bolag?
svar
Vadå, BIX är väl konkurs?
@gladareBRAare njut av 6 leg 90blh och en lön som ligger 30% under marknaden med din fina turboprop. Få se hur länge till ni existerar!?
“Pannkakan” borde ha kommit för längesedan. Äntligen finns det en gnutta hopp för det här bolaget. Börja flyg propeller eller byt jobb!
Mvh
Gladare BRAare
Haha, hade ni förväntat er något annat?
Vad ska nvr tanterna göra nu, söka sej till Connect eller Sunclass?
Kan inte säga att jag lider med de gamla nvr tanterna faktiskt, det här var väntat, hoppas dom lärt sej att dom bara är ett anställningsnummer och ingenting annat, likt cc på DK & SK……
SAS har 168 säten i A320ceo och 180 säten i A320neo.
Anledningen är att Airbus gjorde om toaletterna så de är längst bak i flygplanet. I “galleyt”.
Det ger två extra rader med sex platser på varje.
Att BRA har 180 säten i en CEO betyder att det är extremt trångt och man har klämt in två rader mer än vad som är standard.
Flög med SUNCLASS SE-VKO (A330-900neo) till Mallorca för några veckor sedan. Otroligt bekvämt, tyst och skönt. Ena vägen fick vi plats med extra benutrymme och andra gången på vanlig rad. Kunde inte klaga på någon av platserna. Man satt mycket bekvämt oavsett. Många tummar upp för SUNCLASS.
SAS har mellan 168-174 platser på sina a320:or…
En ”normal A320” utan anpassning har 162 säten. Med s.k. ”Slim Line” säten (otroligt tunna med enbart lite stoppning och med uppflyttad stolsficka till ögonhöjd – bakom där skärmen normalt sitter – och mindre dubbelvikt bord. Vill bolaget ytterligare effektivisera tar de bort de två toaletterna bak i kabinen och halva bakre galley för att sätta två väldigt små toaletter där. Idag är denna version väldigt vanlig och något bolag har t.o.m. 186 stolar i sina NEOs utan att det känns överdrivet trångt. Vad som gör BRA så otroligt trånga är att de har 20 år gamla normalsäten och dessutom toaletterna framför ett normalt bakre galley. Hoppas du förstår skillnaden.
En vanlig Airbus 320 har 180 stolar.Vilket BRA har!
Haha antar du ej är van charter resenär.
Trångt är det alltid.Du det skulle det va mer space läggs det på din resa.
Bättre space om man flyger reguljärt.
Som vi slitit servat gjort allt.Bolaget slänger pannkakan i facet på ett 30min Teamsmöte.
Så dåligt skött.
Det var internt möte för anställda idag där besked om avveckling av Airbus-verksamheten gavs.
Idag 27/8 rapporterar flera medier om att BRA sluter flyga jet och endast fortsätter med turboprop. Var kanske ingen överraskning då slutkunderna varit allt utom nöjda med produkten.
ett ickeproblem nu eftersom BRA ska gå tillbaka till att bara köra propellerflyg igen….
Jobbar bra och håller helt med alldeles för trångt på vissa maskiner. Vi alla hoppas på att det ev kan komma något nyare i framtiden som löser problemet
Att du är stolt över att jobba för ett bolag som trycker in sina passagerare i en sardinburk säger det mesta om BRA,
För det andra,, vad är det för charter som tar 2-3 timmar? Den kortaste sträckan är väl Mallorca och dit tar det drygt 3 timmar. Tvivlar på du jobbar på BRA
Om det anses trångt så rek jag reguljärflyg istället för Charter.
BRA Airbus är av modellen AirbusClassic.
Är inte de flesta charterflygningar längre än 2-3 timmar, BRAare?
Våra Airbusar må inte vara de nyaste, men vi är stolta över att jobba på ett flygplan med bra villkor och goda arbetsförhållanden.
Det må vara lite trångt, men oftast klarar man av en flygresa på 2-3 timmar.
Med vänlig hälsning,
Braare