Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

Gotland Express!!!!!Uchshhhhh

Tråden startades av Spontant

Jag åkt med de igår, ingen av personal kan prata SVENSKA, dessutom med en dåligt engelsk accent, dåligt still. Hur ska kräver en person på 80 år gammal att prata engelska under en evakuering!!!!!
Vart är vi på väg, tyvärr är det framtiden for att många andra bolag kommer att var likadant snart for att spara aktieägarens penge.

Publicerad den 2020-08-15 18:58
Skriv ett svar
Antal svar: 41

svar

CC
2020-08-24 17:24

@Bullen En servicevärdinna, är just en servicevärdinna. Behöver inte vara godkänd av någon myndighet. Hon deltar inte i säkerhetsarbetet. Vilket de flesta förstår.

sv Bullen
2020-08-24 16:30

Hur skulle den anmälan då se ut, och till vilken “berörd” myndighet?

sv ABC
2020-08-24 16:19

Du menar att det ska vara endast en pilot?

ABC
2020-08-24 14:59

Har dom TVÅ cabin crew och två piloter på en S340?

Låter lönsamt.

Bullen
2020-08-24 09:44

Det är i så fall rent bedrägeri.
Vad jag vet från de som åkt är det Sprintairs egna cabincrew men att AirGotland har servicevärdinna ombord. Att få kunden att tro man har egen, enligt myndighet godkänd, cabincrew fast man inte har det anser jag vara bedrägeri och borde i så fall anmälas till berörd myndighet.

Andreas
2020-08-23 17:29

Air Gotland annonserar idag att de har gotländsk kabinbesättning:

“Ombord möts ni av vår stolta gotländska cabincrew och vårt huvudkontor hittar ni i Visby.”

NotRyan
2020-08-23 14:52

Fly med SAS, de är bäst på Visby.

BT109
2020-08-23 07:18

Flyger själv Airbus på baltiskt bolag med gröna stjärtfenor.
Mycket stabilt bolag med högt säkerhets-tänk, trevliga välutbildade kollegor, eget trainingcenter med simulatorer, goda anställningsförhållanden, och ett bolag som står rakryggat i dessa Corona-tider.
Vissa skribenters faktalösa fabuleringar i denna tråd visar bara på dålig insikt och ren okunnighet.

Ron
2020-08-20 12:54

Jag flyger för ett bolag från baltländerna. Jag kan inte påstå att jag har dåliga villkor? Ni som säger att ni vet att det är dåliga villkor osv osv baserar troligtvis era påståenden på rykten.

sv Sten
2020-08-20 12:12

Nu var det ju inte det som diskuterades. Utan seriositeten i säkerhetstänket.

Nej, det är inte seriöst att dra alla bolag över samma kam.

Visar mer på gamla fördomar, och allmän okunnighet.

Sten
2020-08-20 10:53

Vad spelar det för roll om det är seriöst att dra slutsatsen att alla baltbolag är oseriösa? Är inte den verkliga frågan hur seriöst det är att ett ”svenskt” bolagad använder sig av lågavlönad personal ifrån de baltiska länderna istället för att använda sig av svensk personal med svenska löner och villkor?

sv Bertil
2020-08-19 16:54

Att dra alla bolag över samma kam. Tycker du att det är seriöst?

Andreas
2020-08-19 16:36

Bertil, så för att Avies var dåliga (och relevant myndighet drog in deras tillstånd) så är alla flygbolag från samma och andra närliggande länder också dåliga (trots att myndigheterna fortsätter att förlänga deras tillstånd)?

Typ: En gång hörde jag talas om en svensk som var riktigt otrevlig. Han sattes i fängelse i Sverige. Därför vill jag aldrig träffa någon svensk person. De är säkert osympatiska allihop.

Boeing
2020-08-19 15:59

Vilka tramsiga inlägg, angående språket. Alla “resvana” här på FT. Flyger ni bara med svensktalande bolag? I så fall blir världen begränsad för er. Precis som ert tankesätt.

Veri
2020-08-19 12:13

Flyger inte Norwegian på Visby också?

Bertil
2020-08-18 23:08

Jag har inga problem att klara en nödsituation utan svenska. Men om du själv är i branschen och har missat hur det gick för Avies AS borde du nog stärka ditt säkerhetstänkande. Det var så illa att tillståndet drogs in. Avies AS var inblandat i fyra allvarliga tillbud vid flygplatserna i Pajala, Sveg och Torsby samt på Arlanda flygplats. Det var rena turen att ingen omkom.

@Bertil
2020-08-18 17:49

Flyger själv i bolag från balterna. Det visar ju hur mycket du kan om flyg förutom fördomar när du uttalar dig på det sätter du gör. Kan såklart inte prata om alla bolag men de bolag jag vet om som opererar runt om i EU inkl Sverige är bra bolag med bra säkerhetstänk. Om du inte kan klara dig i en nödsituation utan svensktalande personal så hoppas jag att du aldrig reser utomlands…

Pen
2020-08-18 15:32

Vill du höja din egen säkerhet ska du välja det inrikes.

I en panikslagen nödsituation kommer du vara glad att kunna följa tydliga instruktioner. Om inte annat glad för att tanten framför dig kan göra det. Se på Aeroflots haveri i Moskva. Hade kommunikationen om att utrymma DIREKT gått fram, hade det räddat livet på dig där bakom som försöker ta dig ut.

Kvasthilda
2020-08-18 08:27

För allas information, så stänger fr o m idag 18/8, XFly sin cabin crew base på ARN. Sålunda bemannas samtliga avgångar därifrån med estnisk och dansk kabinpersonal. Förhoppningsvis minst en skandinav ombord.
Vid en nödsituation bör ju engelska fungera.

Alex
2020-08-17 21:13

Rosa uniform vad i!?

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500