Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

SwedeFly

Tråden startades av Dana International

Någon som vet eller är det bara ett rykte om något som heter SwedeFly ska starta?

Publicerad den 2025-03-29 12:08
Skriv ett svar
Antal svar: 14

svar

Jacko
2025-04-01 15:01

Behovet för Bromma finns men bara sålänge det flygs ofta och billigt.
Ett bolags lönsamhet är ointressant för en passagerare. I denna Bromma debatt glöms ständigt att inte alla som flög till Bromma skulle till Stockholm. Många flög vidare med BRA till andra destinationer. Skulle någon vilja börja flyga någon eller några få flygningar från Bromma så kan de tyvärr aldrig få ekonomi i detta oavsett flygplanstyp. Vem vill starta upp något när flygplatsen ändå kommer att läggas ner inom överskådlig tid. Många som inte kan flygbranschen har rätt att tycka men de är heller inte de som sedan står för notan.

@Acce
2025-04-01 13:18

Det finns ingen konkurrens på Bromma idag.
Braathens upplägg med nya (DYRA) ATR-600, fina nya kontor och massor med administrativt extra var en dyr produktion som inte bar sig tillsammans med en ägare som ville ha avkastning på sin investering.
Man satsade mycket på NettNoll och flyga fosilfritt och hade dyra fina chefstitlar som rent ut sagt bara kostade pengar.
Med vettiga flygplan och avgångar som passar resenärerna finns absolut en god möjlighet att drifta en del linjer till/från Bromma. Behovet finns.

Acce
2025-03-31 10:24

Mycket rykten om att nya operatörer skall börja från BMA. Minst lika många rykten att regeringen snart tar beslut att stänga BMA då dessa pengar behövs till annat nyttigare. Visst kul med nya operatörer men tyvärr visar det sig snart att de konkar.

@Ulf Båge
2025-03-31 09:12

Vilka 3 nya aktörer har du namngett? Och vilka linjer handlar det om?

Ulf Båge
2025-03-30 21:02

Precis, och åter igen som jag sade. Detta var den tredje aktören jag talade om tidigare bara det att jag inte just ville namne något just då.

Verkligt
2025-03-30 16:48

Om detta är verklighet anser jag att det vore smartare att ta in någon annan att flyga produktionen första sommaren. Kanske Amapola? Eller någon annan av alla S340-operatörer.
Det blir ju mindre risk och kortare startsträcka.

Admin
2025-03-30 13:31

Kan meddela att lönerna som BRA betalar sin Adminpersonal är långt under snittet i branschen. Och det är en av anledningen till att det endast är yngre, utan tidigare erfarenhet som jobbar där.

Och då blir även resultatet där efter! Man får vad man betalar för.

peter
2025-03-30 11:13

Visby-Bromma behöver komma igång snart så man kan boka biljetter till sommarbesöket på Kallis After Beach. Vill gärna flyga från Bromma.

@ @B
2025-03-30 10:37

Helt enig. Admin dyr på BRA och massa “nettonoll projekt” och chefer som inte gynnar flygande. Fortfarande många mellanchefer hos BRA för att driva ren ACMI produktion. Men det är svårt att sparka sina kontorskompisar, lättare att pressa avtalen lite bland de flygande.
Varför ska BRA sitta i helt nya kontor på Bromma Blocks [Dyrt] nu när man inte har någon på Bromma att göra.
De kan väl hyra nån billigt vid Frösundavik så har man korta ledtider till SAS.

BRA se nu till att era nya kollektivavtal blir marknadsmässiga.

B
2025-03-30 10:02

Att hålla en helt flygplats igång för en linje till Visby, Trollhättan och Växjö lär inte bli allt för långvarigt.
Sista dödsryckningarna vi bevittnar nu?

Vem gör det?
2025-03-30 09:21

Det är Visbylinjen vi pratar om inte hela BRA:s nätverk av förlustlinjer. Visby har underlag, vem kliver på ett SAS-plan till Arlanda om det står ett annat som ska till Bromma?

@B
2025-03-30 08:53

Operationen som BRA bedrev var fullt möjlig. Problemet var ett överflöd av administrativ personal och en rekordmängd hittepå chefer, alla med miljoner i inkomst.

B
2025-03-29 20:21

Kommer nog gå lika bra som det gjorde för BRA senaste åren.
Blev bara rekonstruktion två gånger.

Publik
2025-03-29 11:18

Ryktas Bromma som stor bas med några S340 och ATR.
Spännande tider. Upplägget verkar rätt likt gamla SverigeFlyg.

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500