Detur resenärer och personal från Egypten hemtagna
Publicerad den 1 februari 2011Då vi har tagit hem våra res enärer tidigare än planerat kommer vi att betala tillbaka de dagar som våra kunder ej har kunnat utnyttja i Egypten.
– Vi tror och hoppas att detta beslutet om tidigare hemtagning uppskattas av våra kunder, då vi ansåg att vi inte kunde ge våra kunder den semester som de hade köpt, med allt vad en semester innebär med exempelvis utflykter, shopping m.m. Vi har ständigt stått i kontakt med UD och fått löpande information om läget, och de sa aldrig att vi skulle evakuera, utan de överlät detta beslut till oss arrangörer. För oss var det inte svårt att fatta detta beslut, då vi kände att i denna situationen är det svårt att veta hur vi kan garantera säkerheten för våra kunder i Egypten säger Viveka Björkman Marknads- och försäljningschef för Detur i ett pressmeddelande.
Kommentarer
Inga kommentarer har skrivits ännu.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten