Norwegian ansöker om rekonstruktion i Norge
Publicerad den 8 december 2020Kommentarer
Norwegian skal fly t/r USA-UK, eller andre ulønnsomme ryter, fordi noen skal brenne opp noen Bonuspoeng ?
Du kan jo prøve din, eller sammen med andre, i retten. Verneting er Tingretten i Asker og Bærum, Norge.
Vilken trams kommentar eftersom du mycket väl vet att det för de flesta medlemmar inte hade i tanken att Norwegian skulle vara i det miserabla skick det nu är oavsett anledning. Vad tror du alla medlemmar i t.ex UK som tjänat poäng på flygningar mellan UK-USA tycker om ditt svar/kommentar? Ingen lär hålla med dig eller välja att ta ut poängen mellan CPH-AAL heller………
du har ingen krav på at det skal være flyginger til/fra/i Sverige.
Burde du lese betingelser for dette fordelprogrammet , evnt før du joinet det ?
Nu blir jag bara irriterad när jag läser att Norwegian kommer att fortsätta regisrera och möjlighet att betala med points. Vilken nytta glädje har jag av mina points när det inte längre flyger något som jag kan använda dem till! Deras 6 plan idag flyger i stort bara inrikes norge och det är ointressant för mig och alla andra som har poäng. Dags att skippa det bolaget för alltid!
Varför hoppas att ett bolag som blåst kunder, leverantörer och kreditorer på miljareder skall överleva på deras bekostnad? Jag säljer t.ex catering till Norwegian som de säljer vidare till passageraren och tar pengarna för och sen betalar de inte mina fakturor! Istället begär de skydd från oss dom har skulder till! Med vilken rätt skall ett sånt bolag få existera????
Er det INGEN her som har fått med seg at TROSS ALT, så har Norwegian klart å bortimot halvere gjelden de siste par årene?
mycket, et svagt Norwegian klarar ändå inte av att konkurera med Ryanair och Wizz. Att SAS önskar att Norwegian eländet överlevar är väl föga förvånande.
Låt eländet gå under, Norska staten kan hjälpa Flyr och Wideröe i stället.
Håller med “Överlever”. Tror de klarar sig ut på andra sidan.
I flygbranschen kan ibland omvända ekonomiska forhållanden gälla, så att man har en stark förhandlingsposition när man är som svagast…
Tror dock att norska staten måste stalla upp med någon form av garanti eller liknande – som en del i lösningen. Nar crunch-time kommer, efter rekonstruktionsarbetet, tror jag oxå staten kommer göra det..
Varför rekonstruera ett bolag med 40-45 miljarder i skulder? Varför konkursar de inte och börjar om på ny kula?
Kreditorerna kommer skriva ner skulderna, leasingavtal kommer att omförhandlas till att bara gälla när man flyger, antal flygplan kommer att reduceras, hyresavtal av byggnader mm. omförhandlas.
Efter att allt detta är gjort så kommer norska staten gå in som “tillfällig” ägare och ge stötta ekonomiskt till Norwegian.
Dom borde ha vikt ihop det där konkursboet för många år sedan. Ju längre dom drar ut på pinan desto fler kunder, anställda och kredigivare kommer att bli drabbade.
Nu efter allt ståhej och blåsningar av kunder och leverantörer är det högsta tid att sätta punkt för detta äventyr! Synd om personalen som är oskyldiga i detta.
En riktig rekonstruktör kör in pansarvagnen och den största kvast du sett. Om så vore ryker de flesta i nuvarande ledningen tämligen omgående. Men det är Norge och där gäller tydligen inga regler om någonting..
Hoppas verkligen det lyckas , så all fin personal får behålla sina jobb, konkurrens behövs.
De borde ha vett att sluta ta betalt för kaffet, gratis och gott kaffe för alla kunder ovan molnen borde vara branschstandard.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten