Qatar har tröttnat på Boeing

Publicerad den 2013-09-19 00:00av Redaktionen
Kommentarer
Fixa barnsjukdomarna, annars beställer vi inga fler Dreamliners. Det hotet står att läsa mellan raderna i ett skarpt formulerat uttalande till Boeing från Qatar, som nu tröttnat på alla småfel i de nya Boeing 787.

Det är inte bara Norwegian som har återkommande problem med de nya Dreamlinermaskinerna. Bland andra Qatar har haft tekniska störningar som skapat förseningar och inställda flyg vilket gått ut över passagerarna och nu har flygbolaget tröttnat. I ett skarpt uttalande från ledningen för Qatar uppmanas Boeing att göra någonting åt alla barnsjukdomar som fortfarande plågar flygplanet, annars kan det gå ut över framtida beställningar.
           
Qatar har beställt sammanlagt 30 Boeing 787-8 och utvärderar just nu en lika stor beställning på den större Boeing 787-9. Men om Boeing inte klarar kvaliteten kan det bli fråga om att avbeställa dem.

Skriv en kommentar

Kommentarer

Flyer
2013-09-23 09:50

Och sen när har man kunnat lita på anonyma inlägg på flygtorgets pajkastarplank?
Oooops!

Mark
2013-09-21 12:19

Och sen när kan man lita på media?

Mikael
2013-09-19 22:58

Senaste mediauppgifterna gör gällande att Norwegian fixar gratis hotell och bokar om sina strandade resenärer… Kolla fakta innan du uttalar dig.

oja
2013-09-19 17:54

Med skräpbolag menar jag förstås Norwegian, Ryan Air mfl och syftar på den första kommentaren. Qatar är ju motsatsen, dvs ett RIKTIGT flygbolag.

oja
2013-09-19 17:51

Hur kan människor/pax vara så naiva/dumma/korkade att de år efter år och skandal efter skandal LIKVÄL välja sådana här skräp- eller skitservicebolag. I slutänden verkar lågpriset ätas upp av alla tillägg osv… välj riktiga flygbolag istället

gf
2013-09-19 17:51

Haha, han är bra på att gå ut och skylla ifrån sig i media den där Al Baker. Frågan är vad han gör när de får lika stora problem med A350.

Harry
2013-09-19 17:11

Värst för Norwegian är inte själva tekniska problemen. Det är att ingen i Skandinavien har missat vilken usel kundservice Norwegian har. Att de inte bokar om passagerarna till andra flygbolag och att de inte fixar hotell vid förseningar. I klass med Ryanair!

Kanske man får ersättning för några av utläggen efter LÅNG tid, men inte i närheten av de verkliga kostnaderna för de drabbade passagerarna.

Plötsligt framstår Norwegian som det lågservicebolag som det verkligen är. Katastrof!

Skriv en kommentar

Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.

Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten