
SAS allt större på svensk inrikes
Publicerad den 28 oktober 2019
Kommentarer
ville vært bra.
Danmark er Danmark, og har ikke noe med svenske lufthavner å gjøre, men det er klart at CPH har syd-svensk trafikk.
Jag googlade och tog mig fem sekunder. Swedavia hade isåfall 10 miljoner fler utrikes passagerare än Avinor.
Värt att nämna är att väldigt många fler flygplatser i Sverige är privatiserade, tex. Skavsta har dryga två miljoner passagerare också och med tanke på Kastrups geografi är ett antal miljoner passagerare där från södra Sverige också.
jeg vet ikke om det er slike krav på skoler i Sverige, men i Norge er det krav om at summen av prosentregning skal være 100
Från den store Kongekrabben; det var 56,5 mill pax på norske lufthavner i 2018 iflg Avinors statestikk, av de var ca 26 mill inrikes og ca 18,7 mill utenriks. Avinor benytter noe som heter talt två ganger som er 9,3 mill
Jeg finner ikke noe tilsvarende stat for de svenske lufthavner, de har vel ikke så avanserte datavertøy at de klarer å produsere noe, og/eller de skjems over tallene.
SAS tappar på den svenska inhemska marknaden. Låt dem bara vara de som förlorar mest. Norwegian, är lite smartare och har klippt in i rutter som går med förlust . Därför förändringen i marknadsandel.
Fast med utrikestrafiken inräknat också är Sverige en betydligt större flygmarknad än Norge.
Nå var det ikke jeg som først nevnte det norske markedet, men svarte på et allerede skrevet innlegg. Og når det kommer til flymarkedet, så er det faktisk Sverige som er lillebror TROSS dobbelt folketall, min venn.
Vad har den norska inrikesmarknaden med den svenska att göra. Lässvårigheter?
Du tycker tydligen att SAS ska sluta att flyga svensk inrikes. Dessutom handlar artikeln om svensk inrikes. Men med storebrorskomplex, är det nödvändigt för norrmän att ta norsk inrikes.
Den lilla norska räkan skrek: Jeg er en hummer!
Vad kul, som vi alla i SAS kämpat för detta.
Alltifrån trafikplanerare till oss tjejer…&grabbar i kabinen.
Bra tidtabell, låga priser, fin punktlighet ,hjälp när det krånglar och såklart vårt härliga gratiskaffe ombord.
Tack alla som flyger med oss.
Nu tar vi nästa steg framåt och säkrar positionen
Inntekter SAS Q3 2019
Norge 27%, Europa 26%, Sverige 16%, Danmark 15%, Andre land 9%
Norges inrikesflyg representerar stora intäkter för både SAS och Norwegian, inte bara för att norrmännen har högre inkomster än invånarna i grannländerna. Norges geografi med ett relativt otillgängligt alplandskap gör tågresor ytterst långa i jämförelse med Sverige. En tågresa mellan Oslo och Bergen är dubbelt så tidskrävande som en tågresa mellan Stockholm och Göteborg trots kortare avstånd.
Artikeln handlar om svensk inrikes så varför tar ni ens upp Norge? Ingen bryr sig. I Sverige finns något som heter tåg och motorvägar så ingen är särskilt imponerad över norsk inrikes flygtrafik.
Vi på SAS är kæmpe glada för den stora norska marknaden men oxå jätteglada för den lilla (enligt pf&bjørn) svenska marknaden!
sv pf, SAS publiserte tall hvor inkomstene kom fra-tok vi og så bare på de tre land, S+DK var mindre enn det norske SAS-markedet, målt på inkomst.
Sverige er nok et marginalt land, dog med masse bra tåglinjer og Greta Thunberg.
Kan legge til at han som sier at det norske markedet er lite, så er der FEIL. Det flyr blandt annet flere mellom Bergen og Oslo enn mellom F.eks Berlin og London. Totalmarkedet i Norge er MYE større enn det svenske, tross halve befolkningen. Av de skandinaviske land, frakter SAS flest passasjerer i Norge.
Wow SAS störst på inrikes!
Jag är imponerad, undrar vad de flyger med till Visby sommaren 2020?
Dröjer inte länge förrän SAS lämnar OER igen.
Med tanke på att man ej fyller ATR-72, samt att det är billigare att flyga från Umeå.
Flödet med Privata resenärer väljer att resa via Umeå.
Norwegian flyger till Kiruna.
en marknad. Norsk utrikes är också, en liten och marginell marknad. Men ändå en marknad.
lite og marginalt marked.
Jag skulle aldrig flyga något annat än SAS inrikes! Iallafall inte till storstäderna! Heja SAS !!!!
Samtidigt som Norwegians expansion vänder och krymper!
Tokigt att lämna flygplatser så SAS blir enda operatören!
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten