Tråden startades av: ESS A ESS  2022-05-20 20:10:00
Vem sa sanningen? 
Idag fredag 20 maj blev SK 052, ESSA-ESNN två timmar försenad från Arlanda, startade alltså 16:30 ca. Dåligt med info i gaten. När den väl öppnades meddelades att förseningen berodde på sent inkommande plan från annan destination. När vi, passagerarna, äntligen bussades ut till remote och klev ombord meddelade värdinnan att de, flygplanet, väntat i tre timmar på plattan, eftersom personal saknades för att ”ta er till flygplanet”.

Om det menades att det inte fanns personal att öppna gaten eller att bussa ut till remote framgick inte.

Vem sa sanningen, vilken personal tillhörande vem var underbemannad??

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

Finns inte service längre
2022-05-25 11:21:37
SV: Vem sa sanningen?
Kan hålla med om personalbristen på SGH och gate. Den måndagen för 2 veckor sen som T5 blev avstängt så fick jag se på vilken attityd SAS gatepersonal hade mit passagerare som ville fråga diverse saker om flyget. En kvinna med världens attityd mot passagerem när dem frågande om deras gate. Kolla på skärmen. Nu får läsa där. Jag vet ingenting. Då gick en snubbe till en Gate F30 där DY till Cph skulle åka och frågade där. Vet inte om han fick svar men han tackade för hjälpen och såg lite gladare ut.


Jag förstår att man inte kan veta allt och så men ett vänligt vi jobbar på det, det kommer snart dyka upp information på tavlorna så fort vi vet gaten eller dylikt. Jag menar dessa är ju ändå era passagerare som har betalat dyra priser för att åka med SAS och ändå behandlar ni dem så dåligt.
LV
2022-05-24 13:06:23
SV: Vem sa sanningen?
Som svar på inläggets rubrik - Inte ABC iallafall!!

2022-05-23 12:16:24
SV: Vem sa sanningen?
Denna dag fick avgången drygt en 1h försening pga sent inkommande flyg och även strax under en timmes försening pga personal (bemanning).
ARN
2022-05-22 21:18:50
SV: Vem sa sanningen?
@ABC
Vilken ful attityd.Pinsamt.
Har väl inget med destination el vad det är för flygplan att göra.
@ABC
2022-05-22 08:25:39
SV: Vem sa sanningen?
Kanske bra att tänka på viken attityd man har hör på forumet. FT behöver väl inte bli lika otrevligt som Fäcisbook eller andra skräpmedier på nätet…
ABC
2022-05-21 21:22:37
SV: Vem sa sanningen?
ES-ATI en liten ATR72 blev försenad från Visby innan det enligt Google skulle till världsmetropolen Sundsvall. Du kanske ska ta tåget, bilen eller en taxi nästa gång?
Peppe
2022-05-21 20:01:24
SV: Vem sa sanningen?
Givetvis butlern!
Eller C, eller längsta alternativet.
Kan också vara båda.

Solklart fall!
XX
2022-05-21 19:42:33
SV: Vem sa sanningen?
Detta symboliserar SAS i stor skala just nu. Man skyller problemen på andra arbetsgrupper och ingen löser något. I kläm hamnar passagerare och kunder hela tiden.
SAS Förfall
2022-05-21 13:42:48
SV: Vem sa sanningen?
20 minuter efter vår avgång till Göteborg igår kväll kom kapten upp i gaten och sa att man väntar på gatepersonal. 40 minuter efter avgångstid kom de. 10 min efter boarding completed får vi höra från kapten igen att de haft skiftbyte på lastningen och att vi blir ännu senare. Vi blir ca 1 timme sena totalt. Man har uppenbarligen underskattat hur mycket det kommer att resas i alla delar av SAS, och resultatet blir katastrof. Utöver det har alla som fått gå insett att det finns bättre jobb där man blir uppskattad som anställd och en skälig lön. Då blir det svårt att få tillbaka sina gamla trogna anställda. SAS har helt klart lyckats med sin strategi att splittra bolaget. De anställda vill inte vara lojala längre. Bra jobbat Frösundavik.
 

Tillbaka

Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev