NAS eller THAI?
Det kommer att bli intressant att se hur thai kommer att kontra prismässigt med NAS,dessutom så kommer säkert qtar och prisdumpar som vanligt via doha.
Jag personligen gillar hellre att åka med ett bolag som erbjuder måltider och baggage inkl.
svar
Vad menar DY med “Mera Vingar för pengarna”?
Hur kan man få mer Vingar???
Det här påminner mig om min första och sista flygning med Ryanair. Jag skojar inte om jag säger att det var 40 grader i kabinen, gissa om det såldes dricka ombord?
Norwegian kan ju vrida upp och ner på temperaturen ombord så kommer de att sälja både dricka och filtar i stora lass. När de ändå håller på och skruvar kan de ändra kabinhöjden snabbt för sälja lite huvudvärkstabletter.
Meeeeen, är norrmän fullständigt puckade eller? Hela havet stormar för att man måste “hyra” en filt. Tänkvärt: Norwegian har ALDRIG haft filtar ombord – och då har de ändå flygit ganska långt, med flygtider på upp till 7 timmar. Nu finns helt plötsligt filtar ombord på långlinjerna – och då är folk gaaaaaalna för att de måste betala för dessa. Vad är det med folk? Inte ett ord har man läst om att folk var upprörda tidigare, när det inte fanns filtar. Nu finns de, och hela Norge är upp och ner. OBS! Det finns fortfarande INGA filtar på övriga Norwegianflyg. Tror inte att folk har fattat att det är ett lågprisbolag. Nä hörrni, om man skall åka långt så är det väl ingen tvekan om att det blir SAS/Finnair/Thail – i alla fall åt det hållet. Skulle aldrig falla mig in å välja Norwegian på en långflygning.
Thai har ju som vanligt kampanj på sommaren.
5900:- tor
NAS måste ner minst 1500:- kr under Thai för att locka resenärer dvs
4500:- tor under low-season.
Jag säger det igen i värsta fall kan denna satsning äventyra hela Norwegian. Helt beroende på hur länge dom har råd att tappa pengar.
Nu är lördagens avgång till BKK nere i 2199 kr! Denna långlinjesatsning verkar bli ett tillfälligt smörgåsbord för sista-minutenresenärer. Vågar inte ens tänka på hur mycket Norwegian går back – men skynda fynda, snart kanske det är över…….
Jag kommer alltid att välja Thai framför Norwegian, oavsett pris.
HÄRLIGT!!!!
Med valfrihet :))
Är man bara minsta flexibel, alternativt är ute i god tid finns det dessutom betydligt mer prisvärda biljetter över atlanten med andra bolag än DY. Tror inte DY långlinjebolag reser sig efter alla misstag de gjort. Tyvärr!
Finns inte en chans att Thai skulle släppa Skandinavien.
Dom har dessutom (precis som DY LHaul) Thailändsk personal.
Det är som skrivet ,på ett ut många gånger, när man ska räkna in ++++ för det ena och det andra hos Norwegian och en TG/SK/BA biljett.
Undrar varför Norwegian bara kommer att flyga inkörnings rutter för crew,ut från OSL?
Är inte crew anställd i BKK?
Ser rätt illa ut på BKK-linjen, priserna sjunker hela tiden. Verkar vara ett “stort svart hål”. Vem trodde något annat iof?! Hur länge håller de ut?
Det stoora problemet för Norwegian i nuläget är ju att det inte är fullbokat, varje flygning är ju rena Ebberöds bank. Kan dom vara uthålliga? Inget bolag har lyckats med lågservice på longhaul..
Visserligen håller man på att trixa med att kringgå skattelagstiftning och att hyra in slavarbetare i låglöneländer, men räcker det?
Tror inte att “betala för filt” är det stora problemet. Tror att det hela skiter sig om Norwegian inte kan sälja biljetterna för mer än ca 3000 kr per väg, som det ser ut nu. Detta räcker inte för att hålla dessa långlinjer igång. Nu är det hela nytt o oprövat, men ser att bolaget får sänka priserna hela tiden, på avgångar med snart avresedatum. Inte bra. Det handlar inte om någon “filt”. Tror säkert att de som flyger för 3000 kr kan tänka sig att hyra en filt. De överlever även om det inte finna något underhållningssystem ombord. Dessa passagerare kan liksom inte säga så mycket. Möjligtvis kastar de ur sig ett “Aldrig mer”, men lik förbannat står de först i kön nästa gång dessa billiga biljetter dyker upp.
Ett annat, större, problem är avsaknaden av allians, som möjliggör resor till betydligt fler destinationer, OCH möjligheten att ta sig hem med något annat bolag. Norwegian kommer ALDRIG att köpa in fullprisbiljetter på annat bolag vid en kommande driftsstörning. Då kommer man ganska snabbt inse hur “liten” man är med sin, förhoppningsvis, billiga Norwegianbiljett. Vänta bara, snart kommer rubrikerna: “200 svenskar sitter fast i New Bangkok – flygbolaget kan inte hjälpa till”. “Nästa plan kommer om 2 dagar, men det är fullbokat säger flygbolaget”.
Tror tyvärr att Thai är körda i den konkurrensen och slutar snart att flyga på Scandinavien. Tråkigt men sant!
Händer det något får du oändligt mycket mer hjälp av Thai. Att behöva betala för en filt på Norwegian, det är över gränsen. För att inte tala om allt annat, som bagage, mat och dricka.
Är en trogen DY-anställd men ska jag åka långt och inte får lägsta pris kommer jag att välja annat bolag! Man får ju faktiskt mer då!!!
Du är inte ensam om att föredra fullservice bolag där mat, dricka och bagage ingår utan extra kostnad. Det blir normalt inte dyrare om man i slutändan räknar ihop alla utlägg.