Golden air
Någon som jobbat för Golden Air?
Är det ett trevligt bolag?
svar
Tragisk läsning!
Kort kan man säga att cc flyr bolaget men piloterna blir kvar eftersom de inte kan få några andra jobb!
Ha en bra sommar!
Det är så roligt med flygbranschen. När jag började flyga trodde jag att det skulle vara lite högre nivå än på andra arbeten – eftersom det ju krävs rätt tuff utbildning och speciella personliga egenskaper för att klara av arbetet.
Men dagligen påminns jag av hur många osäkra människor det finns i luften, företrädesvis äldre piloter som är så osäkra på sin mansroll och blir arga när dom känner själva att dom inte hänger med i utvecklingen – istället för att göra som dom BRA äldre piloterna med självinsikt och avsaknad av flygrädsla, uppmuntra oss yngre och helt strunta i prestige!
Det som förvånade mig ett tag var: hur i helvete kommer dom här dåliga pilotern överhuvudtaget in i branschen? Vem godkänner dom vid flygproven? Vem tar in dom i bolaget?
Svaret är lika hemskt som enkelt: Oftast är det flyglärare som inte kommer längre i branschen än att bli just flyglärare! Eller någon småilsken kränkt vit man som inte klarade av pilottester och istället sitter som rekryterade! 😀
Skrattretande!!!! 😀
Trevlig torsdag!
Du e rolig du kongas, direkt entry styrmän och annat. Man får sig ett gott skratt i alla fall!
(¨)
Sen är jag grymt trött på alla som tror att dom kan flyga men egentligen bara är katastrofer i luften! SLUTA FLYGA OM NI ÄR FLYGRÄDDA!!! IDIOTER!
Det påminner lite om hur griniga NextJet-piloter är. Skaffa er ett nytt jobb och se till att få er lite.
Har ni förresten hört att TFHS-piloter får direct entry in på Malmö Aviation. Rättvist?
Det Lena skriver stämmer bra, främst för basen på Arlanda. Personalomsättningen där är i princip 100% på årsbasis, dvs det slutar och anställs lika många på ett år som det totala antalet anställda är på basen.
Låga löner, usla arbetstider kombinerat med slitsamt ensamarbete i en bullrig miljö är det många som tröttnar på redan innan provanställningen är över. Under våren har det till och från ställs in flygningar pga personalbrist i kabinen då det inte hinner nyanställas och utbildas i samma takt som personalen slutar…
Många CC går vidare till Norwegian eller andra flygbolag medan andra antingen hittar bättre sysselsättning eller slutar utan att ha någon annanstans att ta vägen…
Det kanske är trevligt men det är ett slavkontrakt för kabinen.
Man jobbar 100% men får bara betalt för 75%, många nätter och få lediga dagar gör det nästintill omöjligt att ha ett extrajobb för att dryga ut kassan.
För värdinnor är det det sämst betalda jobbet i flygsverige, inte så konstigt att det slutar folk hela tiden, inte ovanligt att folk slutar innan line trainingen är klar.
Haha vilka värdelösa svar. Bara en massa besserwissrar som pratar om vad bolaget egentligen heter. Kom igen… Maria, jag tror att det är jättetrevligt att arbeta där. Det är vad jag har hört från vänner som arbetar på Golden/Braathens.
@Guss
Flygbolaget som opererar linjen mellan Bromma och Trollhättan heter Braathens Regional men resebyrån som säljer biljetterna heter Golden Air.
Detta Golden Air är ett bolag inom Sverigeflyggruppen och ska inte förväxlas med Golden Air Flyg AB som numera heter Braathens Regional. När man bytte namn till Braathens avslutade man linjen mellan Bromma och Trollhättan och gav bort den till Sverigeflyg.
@Peter
Golden Air heter bolaget som flyger mellan Trollhättan/Vänersborg- till Bromma-flygplats. Det ingår inom Sverigeflygkoncernen. Istället för att döpa om bolaget efter de gått upp i Sverigeflyg valde de att behålla sitt gamla namn.
Flygbolaget Golden air har bytt namn till Braathens regional. Man har bara egna cc till trafiken man flyger åt SAS. Övriga cc är anställda av Sverigeflyg etc och jobbar även på marken.
Flygbolaget..som Cc 🙂
Flygbolaget eller resebyrån?
Jag har jobbat för norwegian men slutade i våras av personliga skäl. Hoppas komma tillbaka någon gång i framtiden.