Norwegian fortsätter att briljera på LH!
Inställt till N.Y. igår. Dagens flight till N.Y. är beräknad att avgå med 8h försening. Tydligen är L.A. idag inställd. Dessutom så lyckades man att skicka ut fel information till gästerna på dagens, försenade, flygning till N.Y. Istället för att informera om förseningen så skrev man att flighten var inställd, vilket har lett till att en del gäster har bokat om, och betalat, med annat bolag för att komma iväg. Lycka till med att få de pengarna tillbaks från Norwegian…………Denna soppa verkar bara bli värre o värre. Men det är väl billigt – får man hoppas……..;-)
svar
Amatörer!
Kjos har själv erkänt (i en intervju som hittas på check-in.dk )att de hade för få plan och för lite erfarenhet när de drog igång Long-haul.
Men att skylla på “extraordinära omständigheter” för att slippa betala ersättning är bara fulspel!
I klagomålsstatistiken hos förbrukerrådet, enligt dn.no
Grattis Norwegian!
Resten av Juni månad trafikeras CPH-JFK med HiFly A330-200
“Flexibilitet” – hahahahahaha!
Det handlar om att blåsa kunderna så mycket som det går!
Inte ens en sketen filt får man låna på Norwegian. Det kostar extra!
Blir det problem med flighten är det fullständigt kört, eftersom du INTE bokas om till andra bolag utan blir fast. Så var det med den “flexibiliteten”.
Varför måste jag då betala för Wifi när jag inte vill ha det?
@svar A330 , hvis det er den nögne pris uden tilläg så burde det väre betydeligt billigere – meget billigere så altså er “varen” for dyr og forövrigt også for dårlig.
Bra med prisflexibilitet pa Norwegian. Man betalar for det man vill ha och inte en cent mera. Precis sa ska det vara!
Åk med någon annan än Norwegian då, om det inte passar, ska det vara så svårt att fatta ???
Intressant och lyfta upp gamla trådar. Lite att göra på SAS kontor just nu? Övertalighet?
Jag gick in på Norwegians bokning och kollade tillkommande avgifter för en resa den 20 April.
Förbeställd meny: 285 kr
Fast track incheckning: 110 kr.
Avbeställningsskydd: 110 kr.
Platsreservation: 270 kr.
Bokningsavgift: 85 kr.
1 st bagage på max 20 kg: 540 kr.
Avgift om du betalar med kreditkort (ej kontokort) 391 kr.
Totalt blir det 1791 kr extra. Norwegians biljettpris för ARN-LAX är 3831 kr dvs totalt kostar resan 5622 kr.
En väska till på 20 kg blir 640 kr och väger väskorna mer blir det avgift för övervikt. Så är det även på SAS.
Jag gissar att fasttrack och avbeställningsskydd inte är gratis hos SAS heller.
Skulle vara intressant att få en närmare redogörelse för hur priset på Norwegian blev det dubbla.
Men om du inte inte ljuger så kommer säkert en utförlig redogörelse för hur det blev dubbla priset.
SFO går inte att jämföra eftersom DY inte flyger dit men om man jämför ARN-OAK (OAK ligger 24 minuter från downtown LosAngeles) med ARN-SFO (SFO ligger 22 minuter från downtown LosAngeles) får man följande:
20 April. Norwegian ARN-OAK 3266 kr. SAS ARN-SFO 12122 kr.
20 Augusti Norwegian ARN-OAK 5474 kr. SAS ARN-SFO 12122 kr.
Det betyder att SAS har rätt bra beläggning på dessa flighter allaredan.
Du som många andra tror att alla biljetter på en flight kostar lika mycket.
Glöm inte räkna in alla tillägg på DY som inte syns. Kollade samma datum som dig och slutpriset på DY steg till det dubbla.
Skulle vara intressant att veta var du bokar dina resor.
Jag gick in på flygtorget och sökte STO-LAX den 20 April, enkel biljett, en person.
Norwegian 4507 kr. SAS 11954 kr.
Slumpmässigt sökte jag på 20 Augusti, en person enkel biljett STO-LAX.
Norwegian 2862 kr. SAS 11954 kr.
Förlustbolaget Norwegian brände 1,6 miljarder på långlinjerna förra året.
Vad säger du om det Lasse?
B737: De var 3,5 timmar sena iväg från LAX. Istället för typ 20:30 lokal tid så lyfte kärran (EI-LNH) strax efter midnatt. Ursprunglig planerad ankomt till CPH är 16:20 lokal tid, men istället beräknas nu ankomsten till 19 ikväll.
Detta har inte ett dugg med Dreamlinern att göra.
Det har med affärsmodellen att göra, eftersom ALLA flygplan går sönder ibland, gamla som nya.
Norwegians propaganda vill vrida strålkastaren mot Boeing, men de har inget med detta att göra:
-Ingen kompensation till passagerarna enligt EU261.
-Följer inte ARNs rekommendationer.
-Bokar inte om passagerarna till andra bolag vid problem.
-Betalar ytterst motvilligt ut passagerarnas extrakostnader för hotell mm.
-Inga samarbeten med andra bolag och inget IATA-medlemsskap, där även konkurrerande bolag hjälper varandra vid problem. Ingen allians.
Det är märkligt hur det här med Boeing har bitit sig fast. Jag säger bara: Tänk efter lite!
Framförallt: Du får skylla dig själv om det blir problem. Nu vet du vad du valt!
Det ryktas att premiärturen LAX-CPH var försenad 4 timmar igår. Någon som vet mer?
Crippe, om du bokar STO-SFO med SAS så kostar det i runda slänger mellan 4000-4500 kr tur och retur, ALLT inkulderat, inga dolda avgifter. Du får bra service och framförallt så kommer du garanterat dit och hem (dessutom till San Francisco och inte till Oakland).
När man vet hur det har slutat för tusentals människor sedan Norwegian drog igång sina långlinjer, varför överväger man ens det alternativet? Varför riskerar man att missa en sådan fanstastisk upplevelse med familj och vänner i samband med sin 50års dag, för att spara ett par hundralappar?!(för mer än så skiljer det inte när alla tillägg är påslagna, om det faktiskt inte är så att du till och med betalar mer till slut vilket ofta är fallet)
Grattis i förskott!
Flyg med Norwegian om du vill ha 50% risk på att få en förstörd semester. Punktligheten är ungefär 50%.
Hotellet som du bokat i USA, får du betala fast du inte kommer. Norwegian vägrar i det längsta att betala passagerarkompensationer och måste tas till rättegång för att de skall göra rätt för sig. De kompenserar motvilligt bara några enstaka passagerare och inte alla på flighten.
Norwegian följer inte ARNs rekommendationer. Det säger väl allt. Hur kan du ens fundera på att flyga med dem? Läs de här: