Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

TUIFly nordic Boeing 767-300

Tråden startades av Fredrik

Hej, nån som vet vad TUI fly Nordic har för versioner på sina Boeing 767-300, alltså sätesversioner?
Har sett på Seatguru att det finns v1-v4 på dessa plan, på Tui Flys hemsida finns bara en version, nr 3, visad och de ska ha 3 maskiner, är det lika på alla 3 ??

Publicerad den 2014-09-13 21:05
Skriv ett svar
Antal svar: 51

svar

Linkan
2018-02-27 20:29

@Sv Val de Loire och blodpudding.

Gäller det ekonomiklass föredrager jag A330 då de flesta bolag jag flyger med har 2+4+2 säteskonfiguration. TAP har också en A330 med 18″ säten i ekonomi.
Gäller det business klass spelar det ingen roll B787 eller A330.

Flyger i förstahand med bolag som är med i Star Alianse.

Trött
2018-02-26 20:09

Flyger 787 ganska ofta i mitt jobb.

Val de Loire och blodpudding
2018-02-26 20:02

Linkan, vad föredrar du att flyga med?
787 eller 330 om du måste välja?

Linkan
2018-02-26 19:46

Sv Trött:

Det är nog i huvudsak rökare och andra med någon lungsjukdom som kan känna någon skillnad.

Inga av mina kollegor som varit med har upplevt någon skillnad. Ingen av oss var rökare.

På mindre flygplan utan tryckkabin får piloten flyga upp till max FL125 utan syrgas i max 30 minuter.

Om ni andra känner någon skillnad är det tråkigt för er.

När flög du med B787 senast?

Trött
2018-02-26 19:02

@Linkan Det du skriver angående 787’s kabintryck, är mot bättre vetande.
Visst, 787 kan inte motverka tidsskillnader. Men den blir mindre kännbar för normala människor, som inte har upplevt trycklösa flygningar.

DC-10
2018-02-26 18:54

Ja du Linkan. Vad ska man säga? Jo, ingenting!

Sluta!
2018-02-26 18:50

Jo Linkan, du har missuppfattat dina egna känslor. Du kanske låg avsvimmad under flygning med de gamla kärrorna p.g.a. syrebrist. Du tyckte att allt verkade så klart och tydligt när du flög med 787:an, bra kabin med en fantastisk interiör, det är vad du minns.

Du kan inte mena allvar med de mindre kärrorna med syrgasmask som luktar gummi och salivkondensen som fyller masken?

sv Linkan
2018-02-26 18:49

Sittkomforten 3+3+3 eller 2+3+2 är upp till bolagen. Har inget med flygplanstyp att göra. Att du förnekar 787’ans kabintrycksfördelar är bara okunnighet.
Du påstår att du flugit på FL 95 -125 utan syrgas och tryckkabin utan problem…..
Tycker att det verkar som om att det har satt sina spår…….

Linkan
2018-02-26 18:38

Sv DC-10. Läs noggrant utan förutfattade åsikter. B767 är väl en Boeing skapelse, jag försvarade B767. Det som påverkar mest vid långflygning är tidsomställningen det blir ingen skillnad på en gammal B767 eller en ny B787.

Sv sv Linka. Har flugit en hel del med United B787 t/r Houston – Sydamerika. Har även flugit med B777 United och Thai Airways.
Läs igen vad jag skrev!
“Kan inte säga att jag på något sätt upplevt B787 bättre vare sig i luftkvalitet eller sittkomfort än någon av de andra i ekonomiklass.”

Ingen kan påstå att det jag upplevt är felaktigt!

Har även flugit en hel del i mindre flygplan på FL95 – FL125 (FL125 max 30 min utan syrgas) utan tryckkabin under men än 3 timmar utan några besvär.

Slinkan
2018-02-26 18:23

Linkan, vilken bakåtsträvare du är. Det är klart att man gör framsteg när det gäller passagerarkomfort, eller gäller ditt resonemang ännu längre bakåt i tiden?
Norwegians 787 slår tyvärr SAS nya 330 layout ganska ordentligt. Bättre luft, bättre rymd i kabinen, större fönster med praktisk dimfunktion för att inte skapa en klaustrofobisk känsla. Toaletterna är mycket finare o.s.v.
Overhead bins hänger ner för mycket på de äldre kärrorna vilket känns väldigt instängt i fönsterrad.

Luften är bättre eftersom tryckkabinen är på lägre höjd, inget påhitt, men det vet du väll?

sv Conny
2018-02-26 17:12

Det går inte åt nå’t alls. 767 går JET A-1 (flygfotogen). ;o)

sv Diavel
2018-02-26 16:40

Plötsligt betyder åldern inget på flygplan längre. Du nämner någon annan stans att i USA är inte det så viktigt. Men ändå tjatas det om B737’s ursprung.
Att sedan påstå att en 767 är mindre trång än en 787. Det är patetiskt!

DC-10
2018-02-26 16:19

@Linkan Av någon outgrundlig anledning, kan du inte se något som helst positivt med Boeing. Vi som är/har varit branschen har nog lite mer koll, än vad du har.
Trots ditt PPL.

sv Linkan
2018-02-26 16:13

Tyvärr Linkan. Det finns annan forskning, som på att lägre kabinhöjd (högre kabintryck) påverkar vanliga människor positivt. Vet inte hur mycket 787 du flugit.
Med tanke på din negativa syn på DY, då blir det inte så många fler bolag här i Europa att välja på. Fast du kanske slarvar med sanningen, om alla dina resor….. ;o)

Kenneth
2018-02-26 15:29

JVB

Flyg på du med ditt snålalternativ. Ha en trevlig resa. STORA massan åker
till charterresemålen. Hade sydeuropa legat där Thailand/Mauritsius/Väst inden ligger hade det var dom mest exotiska resemålen som finns. Bara för att ett resemål ligger långt ifrån Sverige betyder det inte att det är bättre,exotiskt eller finare.
Tycker vi ska vara glada för vi har medelhavet få platser i världen är så fina som
just länder där Italien, Grekland och Spanien.
Så det går utmärkt att flyga 3 tim i TUI:3 767:a eller för den delen Thomas Cook.

Man får ta dessa flygwannabeeeeeeees viktigpettar med en nypa salt. Förmodligen inflyttade till Stockholm i från någon bruksort. Ska klaga på allt och leka världsvana,.

Glöm inte din historia så skulle du någ vara glad du ens fick flyga inrikes.

Linkan
2018-02-26 14:31

Har flugit långdistans med många olika flygmaskiner B787, A330, A340, B767 mflr. Kan inte säga att jag på något sätt upplevt B787 bättre vare sig i luftkvalitet eller sittkomfort än någon av de andra i ekonomiklass. Flygplan med konfigurationen 3+3+3 upplever jag betydligt sämre än ex. B767 2+3+2.

Ni har fallit för reklamen att B787 skulle vara bättre. Nyligen kom ett uttalande från en forskare som bla. menade att Jetleg inte på något sätt är mindre i B787 än något annat flygplan.

Men luga dig lite nu!
2018-02-26 13:59

Diavel, där sprack ditt resonemang. Tror du på vad du skriver? 787ans kabin är otrolikt mycket bättre än en gammal uppgraderad 330 eller 767. Den volymen som den moderna layouten i 787an och den mycket bättre luften i kabinen erbjuder går inte ens att jämföra. Jag gillar SAS, men deras uppgraderad inredning tar inte bort den trånga känslan. Du får lugna dig lite nu.

Diavel
2018-02-26 12:37

B767 verkar inte mer trång än B787 i charterkonfig, närmare tvärtom. Dessutom är denna fixering från somliga på ett flygplans ålder ganska patetisk. Förutsatt att underhållet är välskött och att kabin inredningen byts ut när den verkar trött spelar det ingen roll för flygupplevelsen hur gammalt ett flygplan är.

JVB
2018-02-25 20:18

@ Sv JVB

Flyger hellre B777, B787, A330, A340 osv med vettig config bara jag slipper en charterkärra i en gammal B767 eller B757

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500