Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
Hvorfor kansllerer SAS alle avganger til New York, mens Norwegian flyr fra alle hovesteder? Er det pga de gamla og umoderne Airbusene til SAS, ikke klarer det?
svar
sv ok What goes up – must come down……….
@svar Gunnar , jeg begynder at blive i tvivl om du kan läse for der er da ikke ret meget som tränger frem , men jeg tager den lige igen, SAS valgte ikke at flyve med et spritnyt fly fra Arlanda , hvordan kan det fly väre utdateret eller hvad du nu kalder det , det er en ting en anden er så om det så havde väret den äldste A340 så havde det STADIFVÄK ikke väret noget problem at flyve , det var en kommerciel beslutning som blev grundet på alles sikkerhed nemlig pass. crew og fly. Taget de givende omständigheder i betragtning og set i bakspejlet et rigtig godt valg.
Men det du mener er altså at SAS ikke kunne gennemföre flyvningen fordi det var et gammelt fly og derfor aflyste? Hvilket det skulle have väret fra CPH men ikke fra ARN , men fint nok sig JA til det spörgsmål for så får vi da opklaret om studentemössan strammer eller ej.
Chansar och säkerhet? Vilka nötter drar dessa slutsatser? Hur kan en FT släppa igenom denna smörja.
Summa av denna diskussionen är då DY = chansar går det så går det. SK = tar sitt ansvar och tänker på säkerhet inte bara pengar.
Har flugit med Norwegian 3 gånger till JFK, mycket bra…B787 är et fräscht plan!
sv ok Hoppas? Du vet alltså inte!
@inget vidare, Pierre etc, från gamla SAS propagantjänst. Akseptera fakta. Norwegians moderna plan flög til NYC under vinterstormen, SAS utdaterade, gjorde det inte!
Ja, visst är det seriöst. Jag kommer inte att flyga med B787.
Hoppas verkligen att A 350 håller högre standard.
sv ok Oj, det där lät seriöst….
också jag sätter mig mycket hellre i ett bra kvalitetsflygplan som Airbus A 330/340 än i ett discount produkt som Boeings burnliner 787…
Förklara! “Du har helt rätt PH är absolut inte trovärdig. Ingen andra än dom värsta Norwegian kramarna tar den karaktären på allvar.
Om han tror att han gagnar SAS med allt sitt. struntprat här då har han helt fel “
Du borde själv kunna svara på frågan om hur det gick med kaptenen – “er kaptajnen fyret for misconduct, fået en “näse”?.
“jeg er rigelig indsat i norwegians pilot ansättelser af den del som betyder noget og det er ikke lön”
Svar@pierre, ok jeg troede faktik at også hos norwegian var det ledelsen/OCC der besluttede hvilke ruter der skal flyves og hvornår, ikke piloterne. At de så såklart kan sige det her vil jeg ikke väre med til af en eller anden årsag det er klart , men välger firmaet at indstille en flight så er det jo ikke så at en kaptajn siger Ja men vi skal flyve for det vil jeg, mens han stamper i gulvet , det kan vi vel godt blive enige om ikke?
Nu ÄR det kapten som har sista ordet. OP har inte erfarenheten av att flyga maskinen i ex dåligt väder. Kapten avgör om det är säkert eller inte.Det är också kapten som avgör vilka alternativ manvill använda sig av. OP kan ha synpunkter, thats it!!!!
Sätter mig hellre i en Airbus än i en Screamliner anytime. Har ingen betydelse hur gammal maskinen är.
Tydligen har karaktären Gunnar från lågservice bolaget Norwegians propaganda avdelning glömt
att det var han som startade den här helt ointelligenta tråden.
Av någon anledning har samma person fått för sig att jag är SAS anställd, så är inte fallet.
@svar flere , nu var og er det altså ikke piloterne der afgör om en afgang skal aflyses eller ej, så det er ren nonsens hvad I skriver , men ej overraskende. Svar hellere hvordan landet ligger med sagen fra sidste år jeg nävnte , er kaptajnen fyret for misconduct, fået en “näse” og hvad med kabinen der löb skrigende bort.
Det så helt igennem latterligt at når man ikke kan tåle duften i bageriet så går man efter manden i stedet for bolden.
@inget Vidare, SAS Pierre, hur mycket nonsense kan ni skriva? Så trott på tjatet från SAS anställda.
Du har helt rätt PH är absolut inte trovärdig. Ingen andra än dom värsta Norwegian kramarna tar den karaktären på allvar.
Om han tror att han gagnar SAS med allt sitt. struntprat här då har han helt fel.
Det är lätt att skriva fel, när man inte har en aning om vad man talar om.
“Bliv vid din läst” ph. (svenskt ordspråk)