Jettime köper Cityjet
Jettime backade ur att köpa estniska Xfly. Köpet nu istället irländska Cityjet.
svar
De sa ingenting av värde som vanligt. Nya ägaren dök inte ens upp på mötet lovande
@Andreas ta det lugnt. Vi måste ge Göran tid att fråga någon kollega på bolaget först.
Nu är vi alla nyfikna, vad sa de på ert möte idag?! Ni som verkar ha insyn, dela med er så vi kan dela er glädje! 😀
Vad menar du Camilla? Vad är inte sant här?
Alltså kan folk sluta hålla på och skriva massa saker som inte är sant?
Vi är här för att stanna, Jettime skulle aldrig köpa något de inte tror på. Lars är trots allt en affärsman och han ser oss som en bra investering.
Det verkar vara förvirring i tråden kring flottan, men det är offentlig information att CRJ1000 ska ersättas av CRJ900. Det står på CityJets hemsida, under About Us, som är uppdaterad med den senaste informationen. “CityJet is transitioning to a fleet of 18 88/90-seat CRJ900 aircraft.”
I heard about this forum from a colleague, so I had to see if it was true. Can’t we keep this internal and stop being triggered by people wanting us to discuss this here? We can do it in the crew room instead, those who are here on the forum have nothing to do with it, in my opinion.
Tycker intern snack angående vad som sker hos oss på City Jet , möten, flygningar, våra plan etc ska hålla sig mellan 4 väggar och inte på ett forum där alla kan läsa som inte har något med CJ o göra…..
Har också hört av flertal att CRX försvinner om några månader då SAS ej vill ha dem.
@Safak
Du kanske kan berätta vad som händer mer då, så vi vet att du är den du säger att du är? För i så fall kan vi ju snacka mer i crewrummet än här 🙂
Vill inte säga för mycket men stort möte på Teams med bland annat L.T.
@Göran
Vad händer den 12e december?
12 december
@ Göran
Jag jobbar också på Cityjet så vet vad jag pratar om.
Göran, om du jobbar på CJ, när ske nästa informationsmöte för alla?
@Katja
Jag jobbar på Cityjet och informationen som har gått ut är att SAS vill inte ha -1000, det är en temporär lösning tills vi har fått flera -900.
CRJn går på andra rutter än ATR och därför vill SAS ha ugn.
Om du inte vill ta till dig information så är det upp till dig, men SAS har inskrivet i sitt avtal hur många CRJ 900 man får ha inhyrda samt hur många flygplan över 90 stolar.
Samt att SAS inte vill ha CRJ-1000 är fakta, sluta trolla i trådarna.
Om du ändå inte tror på det som skrivs här så kan du antingen fråga någon som jobbar på respektive bolag eller sluta trolla i trådarna.
Katja: Det kan väl vara skillnad på om SAS kräver ugnar för långa CRJ-flygningar medan ATR:erna bara flyger korta sträckor.
Jobbar på city.. 1000 försvinner i vår 100% och det kommer bara bli gamla 900or framöver från Lufthansa och Xfly
@Göran
Nu är det ju så att SAS har långt avtal med BRA och deras ATR, och de har inte heller ugnar på alla sina flygplan, så där föll din argumentation.
@Safak
Det var ju ett tag sedan dom skrev på ett nytt avtal med Cityjet.
I det avtalet kom man överens om att köra med -1000 tills man fått in extra -900.
Alla har fått utbildning på -1000 i ett par år nu, det klart att det måste vara så så länge dom finns i flottan.
SAS vill inte ha -1000 eftersom dom är klappkass i sidvind och saknar ugnar för kunna värma catering.