Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

Jettime köper Cityjet

Tråden startades av Fredrik

Jettime backade ur att köpa estniska Xfly. Köpet nu istället irländska Cityjet.

Publicerad den 2025-08-12 08:12
Skriv ett svar
Antal svar: 99

svar

Göran
2025-12-16 06:42

De sa ingenting av värde som vanligt. Nya ägaren dök inte ens upp på mötet lovande

Charlie
2025-12-15 11:30

@Andreas ta det lugnt. Vi måste ge Göran tid att fråga någon kollega på bolaget först.

Anders
2025-12-12 11:06

Nu är vi alla nyfikna, vad sa de på ert möte idag?! Ni som verkar ha insyn, dela med er så vi kan dela er glädje! 😀

Jobbar på city
2025-12-10 07:53

Vad menar du Camilla? Vad är inte sant här?

Camilla
2025-12-07 11:37

Alltså kan folk sluta hålla på och skriva massa saker som inte är sant?
Vi är här för att stanna, Jettime skulle aldrig köpa något de inte tror på. Lars är trots allt en affärsman och han ser oss som en bra investering.

Andreas
2025-12-07 09:27

Det verkar vara förvirring i tråden kring flottan, men det är offentlig information att CRJ1000 ska ersättas av CRJ900. Det står på CityJets hemsida, under About Us, som är uppdaterad med den senaste informationen. “CityJet is transitioning to a fleet of 18 88/90-seat CRJ900 aircraft.”

WX Colleague
2025-12-04 20:25

I heard about this forum from a colleague, so I had to see if it was true. Can’t we keep this internal and stop being triggered by people wanting us to discuss this here? We can do it in the crew room instead, those who are here on the forum have nothing to do with it, in my opinion.

Flygande CJ
2025-12-04 15:47

Tycker intern snack angående vad som sker hos oss på City Jet , möten, flygningar, våra plan etc ska hålla sig mellan 4 väggar och inte på ett forum där alla kan läsa som inte har något med CJ o göra…..

anon
2025-12-04 13:13

Har också hört av flertal att CRX försvinner om några månader då SAS ej vill ha dem.

Katja igen
2025-12-04 12:10

@Safak
Du kanske kan berätta vad som händer mer då, så vi vet att du är den du säger att du är? För i så fall kan vi ju snacka mer i crewrummet än här 🙂

Katja
2025-12-04 12:06

Vill inte säga för mycket men stort möte på Teams med bland annat L.T.

WX anställda
2025-12-04 08:37

@Göran
Vad händer den 12e december?

Göran
2025-12-03 20:53

12 december

Katja
2025-12-02 12:35

@ Göran

Jag jobbar också på Cityjet så vet vad jag pratar om.

Safak
2025-12-02 11:22

Göran, om du jobbar på CJ, när ske nästa informationsmöte för alla?

Göran
2025-12-02 10:17

@Katja

Jag jobbar på Cityjet och informationen som har gått ut är att SAS vill inte ha -1000, det är en temporär lösning tills vi har fått flera -900.

CRJn går på andra rutter än ATR och därför vill SAS ha ugn.

Om du inte vill ta till dig information så är det upp till dig, men SAS har inskrivet i sitt avtal hur många CRJ 900 man får ha inhyrda samt hur många flygplan över 90 stolar.
Samt att SAS inte vill ha CRJ-1000 är fakta, sluta trolla i trådarna.
Om du ändå inte tror på det som skrivs här så kan du antingen fråga någon som jobbar på respektive bolag eller sluta trolla i trådarna.

Andreas
2025-11-30 08:50

Katja: Det kan väl vara skillnad på om SAS kräver ugnar för långa CRJ-flygningar medan ATR:erna bara flyger korta sträckor.

@Katja
2025-11-30 07:41

Jobbar på city.. 1000 försvinner i vår 100% och det kommer bara bli gamla 900or framöver från Lufthansa och Xfly

Katja
2025-11-29 12:05

@Göran
Nu är det ju så att SAS har långt avtal med BRA och deras ATR, och de har inte heller ugnar på alla sina flygplan, så där föll din argumentation.

Göran
2025-11-28 12:32

@Safak

Det var ju ett tag sedan dom skrev på ett nytt avtal med Cityjet.
I det avtalet kom man överens om att köra med -1000 tills man fått in extra -900.
Alla har fått utbildning på -1000 i ett par år nu, det klart att det måste vara så så länge dom finns i flottan.

SAS vill inte ha -1000 eftersom dom är klappkass i sidvind och saknar ugnar för kunna värma catering.

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500