Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

Norwegian smartlynx airlines 6y?

Tråden startades av Pax

Vafan ska åka 7:20 från ARN måndag med Norwegian trodde jag men det står smartlynx airlines 6y. 20 år gamla Airbus och ingen wifi eller?

Publicerad den 2016-02-28 08:57
Skriv ett svar
Antal svar: 46

svar

Hasse
2017-04-02 20:18

@FC SAS. Tack för ditt inlägg, Har du flygit A320 själv eller är det nånting du har hört från kolleger?
Själv tyckte jag att det var ett lite jobbigt byte från control column till side stick. Men idag tycker jag att
och Airbus fbw filosofi och cockpitdesign är långt före Boeings.

Boeing
2017-04-02 13:47

@ FC SAS Trevligt med sakkunniga, och sansade inlägg.

FC SAS
2017-04-02 13:01

Jag har nu flugit som kapten på SAS i 15 år och det jag ser i planens loggböcker är oftast inte mycket av väsentliga saker för att flyga säkert. Det mesta rör ugnar som inte värmer tillräckligt eller säten som gått sönder.
Trots dessa B737-ors ålder så fungerar de utmärkt.

Visst är vår cockpit mindre än på A320 men jag som är 192 cm tycker det är helt ok. Dessutom spelar det inte roll för passagerarna.

Därtill så landar jag hellre B737 i hårt väder. I SAS Norge vill de inte ha de nya NEO pga detta. Iaf inte ännu.
De som berättat om hur de har dålig flygkänsla i sidvindslandningar i hård och byig vind är numera piloter på A320 och tidigare så flög de B737.

Boeing
2017-04-02 10:40

Gjorde ingen jämförelse mellan planen. Menar bara att ålder på flygplan, inte har med säkerhet eller pax komfort att göra. Din kommentar om konstruktionens ålder, var det jag kommenterade. Ergonomin i cockpit har heller inget med ovannämnda att göra.

Hasse
2017-04-02 09:42

Jisses, vilket nivå på inläggen i den här tråden!
Boeing, som pilot kan man jämföra olika flygplan, och hur dom fungerar som arbetsplats, och jag vet at nästan alla kollegor som har flugit båda, helt klart föredrar A320 för B 737, främst pga ergonomin på FD som är riktigt bra.på A320 och urusel på B737

Apa
2017-04-01 22:17

Ingen fara, piloter är inte som vanliga människor, de skriver sällan i forum.

Jimmy
2017-04-01 20:51

Vilken sandlådenivå det är på detta forum! Blir orolig för min egen säkerhet när jag tänker på att det t.o.m finns piloter här som deltar i detta kacklande. Man får ju för sig att piloter i allmänhet är seriösa och sakliga. Är detta en myt! Skärp Er!

Boeing
2017-04-01 18:44

Som fp, har man definitivt inte koll på konstruktioner. Längtar bara till “LH seat”.

Leif
2017-04-01 15:05

Sv Hasse Så du är SAS anställd då?

Hasse
2017-04-01 12:52

sv.Leif Vad du anser är helt likgiltigt för mig. Efersomdet står helt klart att DU absolut inte har någon form av koll på flygning eller flygplan. FYI är jag FP på A330 numera.

Leif
2017-03-31 20:20

Sv Hasse. Tvilsomt om du noen gang har vært pilot. Heller SAS ansatt i kabin eller på bakken.

Åsa
2017-03-30 19:52

Hej är det någon som rest med smart lynx som kan ge av sin erfarenhet av flygbolaget???har fått dom i stället för norwegian på en flight?

Hasse
2017-03-30 17:52

Frågan är vem det är som är okunnig. Själv har jag ganska många timmar som pilot på båda B737 och A320.

Boeing
2017-03-30 16:08

Nicket Hasse har helt fel. Synd att det jag sa om okunnighet bekräftas.
Det blir svårt med en seriös diskussion, med de som bara vill provocera.

Leif
2017-03-29 22:03

Sv Hasse. Det har ingenting med tråden å gjøre, som krtiserer 1 vikarfly hos Norwegian, ett 18 år gammelt plan, uten wifi. Da kan man jo reise med SAS, hvor du risikerer å få et av de 20-30 gamle B737, på 18 år+, og samtlige uten wifi.

Hasse
2017-03-29 18:21

Naturligtvis har nicket ” Boeing” helt rätt. Det som verkligen betyder nånting är konstruktionens ålder., jag föredrar absolut en 15-20 år gammal A320 för en ny B737 .

Boeing
2017-03-29 14:18

Det här snacket om nya och gamla plan, visar bara på okunnighet.
Säkerhet och komfort har inget med det att göra. Nyare plan, bränslesnålare /miljövänligare ja.

Leif
2017-03-29 13:35

Sv Tött…..Ehhh, det er IKKE sna kk om majoritet- Reiser du med Norwegian rikikerer du av 110 fly og få 1 vikarfly fra Smartlynx på 18. Hos SAS er det haugevis av eldgamle Boeing 737 på 18 år +- Tåler ikke SAS propaganda avdeling sanning?

Tröttsamt
2017-03-29 10:50

med alla konstigheter från Norwegians avd. för lögn och annan propaganda. SAS har ganska få 737orsom inte är från detta millenium, Majoriteten är betydligt nyare än t. ex. Smartlynx flygplan

Leif
2017-03-28 17:46

Sv sv leif. Har gjort. De er 19-20 år. Smarlynx gjennomsnittsalder er 18 år. SAS LN RPZ, 19 år, LN RRZ 19 år etc…..

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500