Så er også Clinton imod norwegian.
At læse på dansk tekst tv side 118 DR .
Nu har Hillary Clinton bedt Obama administrationen om at sætte en stopper for norwegians planer i USA. Mon ikke det rammer headlines i Skandinavien i morgen.
svar
Pelle kan i det mindste komme med en kommentar uden et påhop , tak for det.
Og til sv ph , tror hellere du skal sige det til H.C at hun ikke helt forstår det der skrives og siges da det er hende der opfordrer til at blokere norwegian.
Alla här på FT känner till din inställning, till bolag som konkurrerar med SAS.
Speciellt de bolag med nytänkande!
Nei, det syns ikke jeg da. Men visst vi får vel alt si.
DOT har redan klarlagt att de inte bryter mot paragraf 17 därav deras intention att he tillåtelse. Om inte motståndarna kan komma med nya argument så blir det nog svårt att få DOT att ändra sig. Obama är nog ganska bakbunden i denna fråga.
Sv pf , sikke en masse spin du kommer med. Jeg gav info og har ikke mere at knytte til det nu.
Det handlar inte om Norwegian, ifall EU skulle agera. Utan det är Open skies avtalet det handlar om. EU anser att NAI uppfyller kraven för Open skies i och med att de har Irländskt AOC.
Att sedan några Norwegian hatare här på FT tror och tycker en massa, det är inte ens noterat av någon EU myndighet.
Skulle EU ställa till med handelskonflikt mot USA för Norwegians skull?
Norge är ju för “fint” för att ens vara med i EU. Att sedan NAI har kontoren placerade och plan reggade utanför Norge spelar knappt någon roll.
Genomsnittsamerikanen är nog förvånad både att det finns ett land som heter Norge och även att det ligger i Europa. Jag tror ingen på allvar tror att EU på något sätt skulle agera mot USA, annat än med lite skrammel i kulisserna för syns skull, när det gäller ett i grunden icke EU-bolag som bekvämlighetsflaggat sig inom unionen. Kjosgubben får hitta på något annat.
Att du njuter när Norwegian har problem, det är uppenbart. Att du helgonförklarar SAS är också uppenbart. Nu när det ev. är uppsägningar på gång i CPH, på grund av en arbetsgivarfientlig fackförening. Ja, då kan det hända att många njuter.
Norwegian har fastställt att man kommer att verka i USA efter deras villkor och regler.
Det verkar som om att du inte förstår vad som sägs och skrivs.
Angående SAS, kan du läsa om hur de lastade av bagage, så att semesterfirande pax sitter på en grekisk ö utan sitt bagage.
http://www.expressen.se/gt/planet-for-tungt–da-lamnade-sas-vaskor/
Pierre, så langt har alle de tre presidentkandidater, på et ulikt sett, gått mot Norwegian.
Det tar nok ca 1 år fra valget til den nye administrasjon for fullt fungere i USA. Dersom de sier nei til Norwegian risikerer de at EU kan si opp “Open skies”
Skjer det, KAN i verste fall vi være tilbake til bi-laterale forhandlinger land for land. Her kan man igjen telle kapasitet fra begge sider, noe som i worst case igjen også kan stoppe flygninger fra et skandinavisk bolag på enkelte destinasjoner der borte. Fordi man kan komme i en situasjon at et sete fra oss=et sete fra dem.
Og, for amerikanske bolag er vi utkanten av Europa.
Det kan koste ruter og ytterligere arbeidsplasser i/fra CPH. Vil du det, Pierre ?