Cimber Sterling
Tänkte boka en resa med dem i augusti. Vad vet ni experter om detta bolag? Ekonomi, service, personal?
svar
Cimber är ett bra bolag oavsett va de negativa skriver – allmänt kännt att det alltid varit pajkastning från norwegian sida mot Cimber.
Cimber är ett stabilt bolag som flyger med boeing 737, ATR samt CRJ. Hyffsad trevlig personal, något äldre och mer rutinerad än den yngre generationen på Norwegian…Visst är Cimber ett lågprisbolag men jobbar inte mer än någon annan i branchen.
Det är inga problem med Cimbersterlings flygplan och service. Vill du har reda ekonomien kolla deras hemsida den 7/3 efter 13:00 du kan beställa reseförsäkring hos CimberSterling men inte hos Norwegian om reser från Kastrup.
Vill du ha: Trötta,otrevliga,ej serviceinriktade,allmänt uttråkade,flygvärdinnor så kan jag rekommendera cimber. Man får vad man betalar för. säljer man billiga biljetter så får man dra in på något och då blir det till att uttnyttja personalen till max. Cimber väntades i höstas av experter att slå igen butiken,men dom lever än(delvis på sas flygningar). Men dagen D kommer…..
Cimber är ett stabilt bolag i dasgläget. För ett år sedan har jag varit försiktig men nu har de visat att de har kapacitet och kunnande att sig vidare, så en bokning är nog trygg. Men ett skenande oljepris kommer knappast gynna dem heller! Personligen hade jag valt Norwegian, om möjligheten fanns vill säga, då jag anser att de helt enkelt har en bättre produkt. Cimber har visserligen några 700:or men några av dem är i ruskigt dålig form och borde få en rejäl make-over asap!
Det är dåligt för imagen att flyga lågpris.
Betalar hellre mer, lite som att vaska en skumpa på stures vid 3snåret.
Det är kittlande att flyga miljöförstörande.
/Väl rutet
Det handlar inte om miljön eller om dig som reser utan HUR företaget EGENTLIGEN mår och vad det koster…
OBS:
Som en liten parallel:
Så om SAS körde taxi med gamla Volvo 740 från sent 80-tal och Norwegian hade nya snåla miljöbilar, skulle du tydligen välja SAS, för det verkar skumt att resa med nytt och billigt eller ?
När ett flygplan är det modernaste i sitt slg fast i trafik för ett lågprisbolag som säljer biljetter för 50 kr skulle jag vara på min vakt! Lycka till
Målsättningen för Norwegian är att inom kort byta ut samtliga -300 mot -800, man har kommit en bra bit på vägen o fick senast i veckan leverans av två stycken, båda med Sky Interior inredning samt Wifi ombord, så nu har man tre sådana, ytterligare 13 väntas under året.
Vad gäller Wifi finns det redan installerat på LN-DYC som ofta flyger från Stockholm o Köpenhamn.
Tror säkert inte att det är något fel på planen, men skulle vilja veta hur pass ekonomiskt stabila de är?
Så när blev Norwegians 737-300 nyare än Cimbers 737-700?
Omoderna plan, men inte alltid så trevlig besättning. Välj Norwegian, samma prisklass men högre klass!