Svenska flygbolag
Är det någon som vet och orkar delge mig och alla andra vilka som är de 5 största flygbolagen i Sverige? Vilka bolag tror ni finns kvar om säg 10år?
svar
Inside, trevligt att höra en anställd som erkänner att han har för hög lön och är oproduktiv. Men gör du något för att åtgärda problemet?
Golden Air är främst ett ACMI företag så det är lite missvisande att säga att de flyger till 3 destinationer i Sverige. Att man i dagsläget kan boka dessa 3 destinationer på deras hemsida är rätt men glöm inte att de flyger även för de flesta Sverigeflyg bolagen, Höga Kusten Flyg samt Blue 1… Så 3 destinationer är inte helt rätt.
SBK flyger SAS och stödjer Sverige??? SAS som säljer ut och outsourcar mer och mer. Det du stödjer när du flyger SAS och så gärna betalar mer för är oproduktivitet, ineffktivitet, höga löner m.m . Men eftersom du är lite förmer än den vanliga hårt arbetande befolningen så vet du säkert vad SAS tycker om sådana som dig.
Glöm inte direktflyg
Enkelt AL:
http://www.goldenair.se Boka resa från Stockholm ger 3 möjligheter Jönköping, Trollhättan och Örnsköldsvik.
.
SBK: Hur får du det till 3 orter för Golden?
Mamma:
En förutsättning för ett flygbolag i Sverige är att de flyger dit man skall resa.
Malmö Aviation flyger till 13 orter i Sverige från Stockholm
SAS flyger till 12 orter i Sverige från Stockholm
Next Jet flyger till 11 orter i Sverige från Stockholm
Norwegian flyger till 4 orter i Sverige från Stockholm
Golden Air flyger till 3 orter i Sverige från Stockholm
Har just checkat in online för min resa till Dusseldorf. Med Norwegian kommer jag inte ens till Stockholm! Jag flyger SAS och därmed stödjer jag Sverige.
Det finns dom som köper BMV trots att det finns bilar som kostar en bråkdel.
Jag betalar gärna lite mer för flygbiljetten.
Norwegian och Ryanair får gärna frakta plebejerna. Michael O’Leary har ju givit sitt omdöme om de som flyger med hans bolag (jag håller med honom).
.
“Med sina 15.000 anställda genereras årligen ca 2300 miljoner i skatteintäkter. Ca 2156 miljoner i kommunalskatt och 144 miljoner i statlig skatt.”
Vilket garanterar att Sas har det högsta kostnadsläget, de dyranste biljetterna och kommer att försvinna först.
Bra fråga!
Om 10 år har vi ett helt annat kostnadsläge när det gäller drivmedel!
Den som har anpassat sig till det som gäller då har möjlighet att överleva men den som har törstiga maskiner får det svårt att få ekonomin att gå ihop.
dom 2 som genererar vinst idag är Malmö och Golden..
DY:
Den Svenska delen av Norwegian hade 2011 93 anställda.
Ingressen var “Svenska flygbolag”.
Att Norwegian har fler anställada i Norge är inte konstigt men de betalar ej skatt i Sverige.
Att de anlitat andra företag för att bemanna sina plan gör ej dem till anställda i Norweigan.
.
Ett som inte är nämt är borta inom 2 år .
Totalt sett, inlusive alla olika bemanningsföretag har Norwegian runt 2500 personer anställda, eller direkt knutna till företaget om nu någon knorrar.
Bolaget disponerar 67 plan och har 116 destinationer för närvarande.
Står på deras hemsida under fliken längst till höger.
Om 10 år….
SAS
Malmö Aviation
Golden Air
West Air
Amapola
Tuifly
Thomas Cook
Svårt att sia o Norwegian men så länge de inte fixar en företagskultur som heter duga så kommer det inte hålla i längden…(interna konflikter utan en stat som ägare funkar inte) om det tar 10 år eller 20 år för dem att försvinna är svårt att säga men i nuvarande tappning är de inte konkurrensbara. Räcker med att att liknande företag som DY ploppar upp nästa högkonjuktur med ledning som vet vad kultur innebär så är det hej då för DY.
Tror in Nextjet existerar om 10 år. Enda sättet för överlevnad är att bli uppköpt. Kolla balansräkningen så fattar man varför…
Novair är svårt att sia… beror helt på vilket humör deras ägare är på och de senaste 5 åren har de inte varit så intresserade av företaget.
SAS kommer att finnas kvar!
Med sina 15.000 anställda genereras årligen ca 2300 miljoner i skatteintäkter. Ca 2156 miljoner i kommunalskatt och 144 miljoner i statlig skatt. Norwegian med sina 93 anställda i Sverige ger ingen utdelning.
Om SAS försvinner och ett utländskt bolag tar över kommer vi att förlora en hel del.
SAS är en bra affär för stat och kommun även om ingen aktieutdelning sker.
.
SBk
På Arlanda har DY ett försäljningskontor som skapades enbart för att svenskt AOC krävs öfr DYs trafik och då kan nog ca 93 anställda stämma.
@DY
Hur får du det till 2300? Arpi/proffice/rishworthaviation där flertalet piloter/flygvärdinnor jobbar är inte Norwegian och är inte registrerat i Sverige…
Så de är inte anställda av “Norwegian”…
Endast Norwegian finns kvar, men det är inte svenskt. Men, so what?
Källa till uppgifterna om anställda omsättning mm. http://www.allabolag.se här finns alla företag som finns registrerade i Sverige.
De bolag som är registrerade i Sverige är Svenska oavsett vem som äger bolaget.
Norwegian Air Shuttle Sweden AB
Stockholm-Arlanda
Org.nummer: 556647-3558
Verksamhet: Lufttransport, Passagerartrafik
@ SBK
Norwegian 93 anställda ?? Det ska vara ca 2300.
Utrensningen har varit grym i Sverige de senaste 10 åren och det blir snarare fler sammanslagingar/uppköp än rena konkurser.