Vad händer i JKG
Efter en lång tids uppehåll på CPH linjen så ska både Flyglinjen och Nextjet trafikera CPH.
Finns det någon som tror att båda startar:)
svar
I Kristianstad är Flyglinjen ensamma och där kostar morgon och kvällsflygen mellan 1700:- – 1900:-. Varför har de inte låga priser där när de är ensamma?
Konkurens är härligt.
Flyglinjen var inte billiga på sina biljetter när de var ensamma efter Skyways konkurs. Nästan alla biljetter kostade mellan 1695:- och 1795:-
Så det blev tåget då. Nu är det perfekt med priskrig.
Ett flertal personer har upplevt samma sak som du och därför så var det en kraftig passagerarflykt från Nextjet/HKFl i NOV och DEC på Jönköping-Stockholm. Nu startar man priskrig för att om möjligt svälta ut FL och bli ensam aktör ( kolla priser på de orter där man inte har konkurrens..)
Tja för min del så blir ju inte valet svårt iaf.
Reste till Arlanda den 10Dec blev ju lite smått förbannad när man ser att resebyrån har bokat en resa som är 700 spänn dyrare än vad den kunde vara.
Vi betalade 1800spänn styck!!! för en nextjet/högakusten biljett och när jag kollade på skyscanner mest för skojs skull så kostade samma resa fast med flyglinje 1100kr.
Ringde upp för kolla om vi kunde boka av dessa, men icke, bara ombokningsbar och då till en kostnad av 300kr till!!!
Några fler som varit med om detta?
Kan man kräva resebyrån på dessa pengar dom måste väll ändå ha nått sorts ansvar för o ge bästa pris eller är d bara provisionsstyrd försäljning dom sysslar med?
Kanske inte är helt rätt tråd, men blev bara så förbannad.
Tänkte iallafall om Nextjet kör samma pristaktik till Köpenhamn så är det inte så svårt o räkna ut vilka som kommer förlora sina kunder…
Tack för ordet!
/Johan
Det blir tufft för bägge då Interline och genomcheckning inte har någon betydelse enligt vissa. Att få boarding pass och hela väskan till slutdestination är ju inte värt något.
1. Kommer båda starta trafik?
2. I så fall, hur länge flyger båda aktörer JKG-CPH?
Ett tips till flygtorget, givet sista åren av Skyways/Flyglinjen/Nextjet är att starta betting verksamhet på er sida.
Betting med flygbolags uthållighet som oddsdrivande faktor.
Vad är det med Svenskt inrikes flyg,
finns det någon kvalificerad som kan förklara eller spekulera?
Nextjet v/s Flyglinjen känns som lite obalans i den fajten, varför köper inte Nextjet upp det lilla bolaget i JKG i stället för att flå sig galna i konkurrens?
Flyglinjen kan inte vara särskilt dyrt, givet sin historia…
Det som händer i JKG är samma sak som när Lars-Åke hittade kapital till Skyways, men denna gången är det NextJets tur och Kolomovski har bytts ut mit Peter Forsberg….Total, fullt finansierad, galenskap.