Air Gotland/Air Leap
Hur länge tror ni att Air Leap och deras biljettsäljande systerbolag Air Gotland håller ut? Tycker det verkar som om BRA återtagit ställningen som det ledande flygbolaget på Bromma och på Visby. Skulle vara intressant att veta vad som motiverar dom rosa att åka runt med 10-20 pax i en ATR med plats för 72. Inte kan det vara pengarna iaf. Även en rik norrman borde väl vilja ha valuta för sina insatser.
svar
@Spanky
Japp hört samma jag med.
Är frekvent resenär på sträckan. Åkt med både air Gotland och BRA och eftersom avgångarna går i princip samtidigt så är det ganska lätt att se ungefärlig beläggning på båda bolagen.
Båda bolagen ligger nog runt 40-50% kabinfaktor om man slår ut det över en vecka.
@ Vi får se, källa på det?
Jag har hört att BRA har hyfsad beläggning på de flesta av sina linjer.
Till och med chefen för air Gotland går ut och varnar för KK.
https://sverigesradio.se/artikel/pigge-werkelin-orolig-for-flygets-framtid
Ditt påstående att BRA kör runt med liknande siffror är direkt fel. De hade högst kabin faktor i Norden under sommaren. Med 72%
Kabinfaktor i snitt under juni, juli, augusti:
BRA – 72 procent
Norwegian – 69,6 procent
Icelandair – 65,2 procent
SAS – 56,2 procent
Finnair – 39,7 procent
Var är Leap på denna listan?
Mkt av affärsresenärerna är inte tillbaka och kommer inte komma tillbaka på samma sätt som pre-corona. Nu på hösten så försvinner ju mkt av turisterna… kvar är folk som ska besöka någon, ha weekend etc och några som vänder papper på myndigheter som tycker sig vara viktig och behöva resa.
Vi får se.. BRA har inte mkt mer så det är nog snarare underlaget som är bristande och inte kommit igång riktigt efter covid