BRAs VD har noll verklighetsförankring
BRA kunde inte gå med vinst före coronan. Nu har man gjort så att många leverantörer tvingats förlora stora summor pengar pga rekonstruktionen. Vad får VD och övrig ledning att tro att det kommer gå bättre nu efter rekommendation och corona fortfarande i omlopp???
svar
Och eftersom de skapade BRA people så kunde dom strunta i LAS listor…
@@Jonas: Hade det inte tillfört lite mer till diskussionen att beskriva hur det ligger till då?
Ack så dåligt insatt i verkligheten du är!
Bemanningsbolag för piloter o CC. Löner som absolut inte motiverar att jobba som dom gör.
Hade jag varit pax hade jag rest med leapen. Känns ärligare o fräschare än BRA:s sunkiga upplägg gentemot sina anställda. Dessutom kan gamla Sverigeflyg gänget service. BRAs bäst före datum passerades den dagen de bildades o inte lyckades göra ett år med vinst.
Vaccinmålet framflyttat till september, det gör nog inte underverk för beläggningen nu vid uppstart och framåt.
Anställda i bemanning kan bli uppsagda på dagen och har tre månaders karens för a-kassan. Tryggt.
@Filip
Det får stå för dig.Men dem som är CC nu är anst i ett bem bolag!
Sveriges sämsta personalpolitik har dom…
Braathens använder visst ordet offensiv, inte aggressiv… my bad.
@crew: jag använder bara BRA:s egna uttryck där han säger att de satsar aggressivt på BMA.
Det dom gör kan ej kallas aggressivt tycker jag.Är väl bättre folk flyger inom Sverige än packar ihop sig på Tåg.
Luften ombord på ett plan är lika steril som i en op sal.
Det tror jag inte luften på ett överfullt tåg utan luftkonditionering är.
@Stockholmare
Aggressivt ??Dem har ruvat länge och analys hit och dit så dem gör det enda rätta.Någon måste ju hålla igång Sverige också.Och fler och fler blir vaccinerade nu.
Ja, det finns väl inget bolag som startar upp så aggressivt som BRA gör nu från mitten av maj…
Affärsresenärerna är borta fram till hösten… det medger ju bolaget själv.
@Stockholmare
Skit snack.Kolla lite fakta och se hur det går för andra bolag.
De fick 200miljoner från staten som de bränner nu för att visa att BMA behövs…
” IATA höjer förlustprognos för flyget – sommaren i fara” Hur tänker BRA här? Är det fel taktik dom har just nu?
Då ska jag berätta hur det går till när man tar bort K-märkta byggnader, har sett det förut.
Ex:
Skanska för uppdraget att exploatera marken och saneringen av marken påbörjas. Det är en tidig morgon och Igor hoppar in i sin demoleringsmaskin sätter full fart mot området som han fått instruktion om att riva. En timme senare så konstateras det att Igor just rivit den K-märkta terminalen och myndigheterna anmäler händelsen till nästa myndighet som menar att man brutit reglerna.
I två år förvaras rivningsmaterielet på en soptipp utanför stockholm, soptippen ägs av en entreprenör som givetvis måste ta ut en markhyra på två miljoner innan materialet slutligen förs till sin sista vila.
Så var den sagan slut.
Läs om klocktornet Norra Stationsgata, Stockholm
Det är väl ankomsthallen som isåfall kan omvandlas till flygmuseum eller något i den stilen. Det är väl en 2000m2 mark då som inte kan bli bostäder, vilket är bra eftersom det är tråkigt med helt homogent område.
@Vic:
Det är endast den gamla terminalen och tornet som är k-märkta. Resten av området är det inte.
Och det fina är att BMA är K-Märkt så även om det skulle bli en ”nedläggning” kan tex inga bostäder byggas mm.