Goodjetstopp över jul ! Passagerare drabbas hårt !

Publicerad den 10 december 2002
Kommentarer
Goodjet ger nu upp lagom till jul. Bolaget påstår att man kommer tillbaks senast den 15:e januari. Passagerare som köpt biljetter skall resa till jul får alltså finna sig i att resa efter nyår i bästa fall ! Bolaget erbjuder inte automatisk återbetalning av köpta biljetter under trafikuppehållet! I bolagets pressmeddelande - som redovisas nedan - gör man detta uppehåll för att inte varumärket Goodjet skall få mera stryk ! Varumärket Goodjet har under året förknippats med goodwill genom att man bland annat hämtat hem strandsatta passagerare efter konkurser i Aer Olympic och Traffic Europa. Nu är det ombytta roller. Malmö Aviations VD Ulf Axelsson låter meddela att man välkomnar Goodjets passagerare för en mindre summa i mån av plats mellan Stockholm och Göteborg/Malmö. Bolaget sätter in extra flyg vid behov för att ta passagerare till och från sitt julfirande. Hans Enelius på SAS säger till @irmail ikväll: -Det är olyckligt för passagerarna att Goodjet ställer in så här före jul. - Det finns platser kvar hos oss ett antal dagar och passagerare kan kontakta vår kassa för besked om tider och priser.

Pressmeddelande från Goodjet: “Goodjets styrelse beslutade på tisdagen att göra ett tillfälligt uppehåll i flygverksamheten. – Vi gör det för att vi just nu inte kan erbjuda våra passagerare en tillräckligt bra produkt, säger Goodjets t f VD, Paul Gruythuysen. Vi vill inte att Goodjets goda namn ska få mera stryk än det redan fått. Paul Gruythuysen räknar med att Goodjet snart ska vara tillbaka i luften igen – allra senast den 15 januari 2003.
 
Efter att alla Goodjets medarbetare de senaste dagarna kämpat dygnet runt för att få till en fungerande flygverksamhet bestämde sig Goodjets ledning på tisdagseftermiddagen för att göra ett tillfälligt stopp i flygverksamheten.
 
Ända sedan Goodjet startades har vår ambition varit att erbjuda våra passagerare bästa möjliga produkt inom lågprisflyget. Nu känner vi att vi för tillfället inte klarar av att upprätthålla den ambitionen. Vi har därför bestämt oss för att göra ett tillfälligt avbrott i våra flygoperationer, säger Paul Gruythuysen.
 
De passagerare som bokat in sig på någon av de flygningar som nu inte blir av, kommer i första hand att erbjudas möjligheten att boka om till kommande flygningar. De får då dels en ny biljett, dels en extra resa motsvarande den de tidigare köpt.
 
Reglerna för återbetalning är relativt komplicerade, men de framgår av den information som finns på vår hemsida, säger Paul Gruythuysen. ” Slut på meddelandet.
 
Redaktionens kommentar: Goodjet bör naturligtvis återbetala alla biljettintäkter för trafiken under uppehållet snarast ! Allt annat är snudd på bedrägeri. Ett riktigt flygbolag hade aldrig kunnat agera på detta sätt. Det är dags för en försäkring och ett regelverk mot denna typ av flygreseverksamhet !


 

Skriv en kommentar

Kommentarer

Inga kommentarer har skrivits ännu.

Skriv en kommentar

Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.

Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten