Goodjetstopp över jul ! Passagerare drabbas hårt !
Publicerad den 10 december 2002Pressmeddelande från Goodjet: “Goodjets styrelse beslutade på tisdagen att göra ett tillfälligt uppehåll i flygverksamheten. – Vi gör det för att vi just nu inte kan erbjuda våra passagerare en tillräckligt bra produkt, säger Goodjets t f VD, Paul Gruythuysen. Vi vill inte att Goodjets goda namn ska få mera stryk än det redan fått. Paul Gruythuysen räknar med att Goodjet snart ska vara tillbaka i luften igen – allra senast den 15 januari 2003.
Efter att alla Goodjets medarbetare de senaste dagarna kämpat dygnet runt för att få till en fungerande flygverksamhet bestämde sig Goodjets ledning på tisdagseftermiddagen för att göra ett tillfälligt stopp i flygverksamheten.
– Ända sedan Goodjet startades har vår ambition varit att erbjuda våra passagerare bästa möjliga produkt inom lågprisflyget. Nu känner vi att vi för tillfället inte klarar av att upprätthålla den ambitionen. Vi har därför bestämt oss för att göra ett tillfälligt avbrott i våra flygoperationer, säger Paul Gruythuysen.
De passagerare som bokat in sig på någon av de flygningar som nu inte blir av, kommer i första hand att erbjudas möjligheten att boka om till kommande flygningar. De får då dels en ny biljett, dels en extra resa motsvarande den de tidigare köpt.
– Reglerna för återbetalning är relativt komplicerade, men de framgår av den information som finns på vår hemsida, säger Paul Gruythuysen. ” Slut på meddelandet.
Redaktionens kommentar: Goodjet bör naturligtvis återbetala alla biljettintäkter för trafiken under uppehållet snarast ! Allt annat är snudd på bedrägeri. Ett riktigt flygbolag hade aldrig kunnat agera på detta sätt. Det är dags för en försäkring och ett regelverk mot denna typ av flygreseverksamhet !
Kommentarer
Inga kommentarer har skrivits ännu.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten