
Norskt fack hotar sluta flyga med SAS
Publicerad den 22 oktober 2021Kommentarer
som truer med ikke lenger å reise med SAS. Bl.a innen olje og industri. Som jeg har skrevet to ganger allerede i denne tråd, dette kan gå mot en større aksjon mot SAS. Et SAS som allerede har et stort omdømmetap i Norge. Og, jeg gjentar, enten man vil høre det eller ikke, Norge ER SAS’s viktige marked.
bör såklart lyssna på kunderna, men det där norska facket är knappast representativt för den norska kund basen.
Dessutom är ju inte Norwegian bättre när det gäller anställning på bemanningsbolag…
forstår er svenska.
ennå forstår at det er en sammenheng med de signalene norsk arbeidsliv sender mot det å anvende SAS for reiser, sp tror jeg han bør legge seg til å sove igjen.
Og jeg repeterer, uten et solid resultat på det norske markedet, vil SAS komme ennå lengre ut å kjøre, enn det tydeligvis er. Vi har gode konkurrenter til SAS. Det skal ikke mange pax per flygning til, for at den går til ikke-lønnsomt. Alternativ finnes, i Norwegian, et Flyr som blir sterkerendag for dag, samt de utenlandske.
Nej det är inte min inställning. Att norge är en stor marknad, det vet vi. Men ditt barnsliga tjat är löjligt. Nej, jag är inte för trött att förstå.
Men du verkar att vara närmast utmattad, med dina ständiga upprepningar. Typisk norsk patriotism. Din slutsatser om mig är som vanligt uppåt väggarna.
SAS bryr sig nog inte så mycket om, vad en norsk fackförening stönar om. Ännu ett verklighetsfrånvänt försök, från en fackförening som vill styra bolag. Pinsamt!
Ja, Norge är fortfarande SAS största marknad. Det finns många trogna och nöjda norska kunder till SAS. Och det tackar man för.
Bara för att ett verklighetsfrånvänd fackförbund i Norge hotar med att inte ha SAS som prioriterat bolag, kommer inte Normännen att sluta flyga med SAS.
Norwegians flygande personal jobbarför ett Norwegian ägd bemannings bolag, btw.
Hur det är med Flyr och Wiederöe vet inte jag.
mener du det er uvesentlig, eller at det er et annet marked.
Dette er viktig for SAS, skulle markedet “svikte”, men det er vel du for “trøtt” til å forstå, for jeg mistenker at du er en av de som “skiter” i SAS’s inkomster, selv om du er connected til SAS. “SAS kan jo bare gå til staten for å få penger”, er det din innstilling ?
12 mill er ikke mye, men en generell oppfordrings i Norge, om ikke fly SAS, er en stor utfordring. En “fatwa” mot SAS kan koste langt langt mer. SAS har allerede et stort omdømmeproblem i Norge, og her er det alternativer. Som sagt Norge ER SAS’s største marked !
Det är ett sabla tjat, om att norge är SAS största marknad. Tröttsamt med detta barnsliga tjat.
Väx upp!
12 mill er ikke mye, men en generell oppfordrings i Norge, om ikke fly SAS, er en stor utfordring. En “fatwa” mot SAS kan koste langt langt mer. SAS har allerede et stort omdømmeproblem i Norge, og her er det alternativer. Som sagt Norge ER SAS’s største marked !
Det är en klurig fråga, men norrmännen gjorde inga uppoffringar vid senaste besparingspaket på SAS istället fick gav deras svenska och danska kollegor ge uppoffringar. Dessa 200 piloter tror att en anställning på SAS är en garanti till pensionsåldern på något konstigt sätt. De har glömt helt och hållet verkligheten vi lever i.
Jag verkligen önskar att SAS ledningen vågar stå upp och inte vika för några hundra gråtande norrmän som inte få sin vilja genom.
12 miljoner norska kronor per år (i värsta fall) i minskad försäljning (inkl skatter och avgifter) är en droppe i havet. Varför skulle SAS säga nej till miljardbesparingar pga detta?
Norge ER SAS’s største marked, enten man tycks om det eller inte, svensker……og som en Qantas-kapten sa på 90-tallet på en innenriksflyging jeg tok i Australia “we know you had a choice this morning, many thanks for flying us in Qantas”. Vi norrmenn har alternativ, det kan bli mange som veljer vekk SAS etterhvert !
Det vore vettigare om fackrepresentanterna valde det mest prisvärda alternativet , bästa tidtabellen och vad som ingår tex kaffe. Medlemmarna vill nog inte betala för dyrare biljetter och sämre tidtabell och andra extrautgifter som tillkommer.
Det är inte facken som stry flygbranschen utan konkurrenterna. SAS är säkert berett att ändra sin syn om facken är villiga att deras medlemmar betalar för de extra kostnader SAS har för att man inte kan konkurrens anpassa sin kostym!
Nu tror jag inte de syftar på Norwegian, Wideroe eller Flyr utan snarare WizzAir, RyanAir och andra bolag som behandlar sin personal tvivelaktigt och är emot facklig organisering.
Poängen här som kommer från det norska fackförbundet,” Om SAS tänker bli som andra flygbolag, ser vi ingen anledning att vara lojala”
Verkligen….
Hur tillbakablickande och verklighetsfrånvänd kan ett fackförbund vara.
Tror man att SAS nån sorts statligt sysselsättnings projekt…
Det blir svårt för det där norska facket att hitta någon att flyga med i framtiden.
Fler lär följa. Om man öppet går ut för att krossa ett fack lär man få många fack m.fl. emot sig. Med all dålig PR och konsumeter som väljer andra flygbolag ser detta grepp redan nu ut att bli ett kostsamt fiasko för SAS.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten