Nytt SAS-koncept lanseras
Scandinavian Direct introduceras först på flyglinjerna mellan de skandinaviska huvudstäderna. Den 18 juni är det dags för övriga intraskandinaviska linjer och den 2 juli införs konceptet på inrikestrafik i Sverige, Norge och Danmark.
– SAS kunder får en enklare och effektivare resa till ett lägre pris
samtidigt som SAS Airline blir ett mer effektivt flygbolag, säger Jens
Wittrup Willumsen, ansvarig för SAS Airlines produkter och
marknadsföring.
Konceptet innehåller bland annat:
Checka in hemma eller på jobbet.SAS förnyar också hemsidan på Internet. Bokning och köp förenklas och alla som reser med en elektronisk biljett ska själva kunna checka in och välja sittplats via webben.
Förseningsbesked via SMS. Alla kunder kan fortsatt sända förfrågningar till SAS via SMS. Kunder som reser på Travel Pass eller på SAS mest flexibla biljett får via SMS besked om den inbokade flygningen blir försenad samt nya avgångstid.
Gå direkt till gate. På flygplatsen minimerar SAS tidsödande “stopp” och fler kunder kan gå direkt till gate.
En klass ombord. Ombord blir det en klass när draperiet mellan affärs- och ekonomiklass tas bort. Ett nytt servicekoncept introduceras successivt den närmaste månaden. En viktig ingrediens är en rejäl frukost fram till klockan 09.30. Övrig tid serveras lätta moderna måltider, exempelvis smakrika wraps samt kalla och varma drycker.
Kommentarer
Inga kommentarer har skrivits ännu.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten

