Resor populäraste vinsten i tävlingar
Publicerad den 13 november 2005Resultaten förändrar bilden av den typiske tävlingsdeltagaren, enligt Caliber Media som har gjort undersökningen. Caliber Medias affärsidé är att organisera olika typer av tävlingar åt företag i marknadsföringssyfte.
För att få veta mer om tävlingsdeltagarna bestämde man sig tidigare i år för att genomföra en undersökning bland sina medlemmar. Med hjälp av resultaten har företaget fått en god bild av den typiske ävlingsdeltagaren.
- Den typiske tävlaren hos oss är en kvinna runt 35 år, ej bosatt i storstad, som helst vill vinna en resa, säger Mathias Steyskal, VD på Caliber Media.
Tillsammans med de övriga resultaten är detta värdefull information som kan användas i utformningen av kommande tävlingar. Nära 2300 personer deltog i undersökningen som genomfördes via mobiltelefon av undersökningsföretaget Splashi.
Mest eftertraktade vinsten var resor med 62 procent av rösterna. Andra populära vinster var bland annat teknikprylar och heminredning, med tolv respektive tio procent av rösterna. Resultaten visar även att endast fem procent av deltagarna är under 20 år och att 65 procent är kvinnor.
- Att populäraste vinsten är resor kan bero på det höga antalet kvinnor i undersökningen, säger Mathias Steyskal. Vi gör många internettävlingar och enligt en tidigare rapport från World Internet Institute använder kvinnor i större utsträckning än män internet för att söka efter just resor.
Kommentarer
Inga kommentarer har skrivits ännu.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten