
SAS börjar flyga till Toronto från Köpenhamn och Stockholm
Publicerad den 8 februari 2022Kommentarer
mäktar inte på något sätt med att vara ett hot mot CPH. eller andra större flygplatser i Europa.
ARN är en matarflygplats, ingenting annat
Det kan nog vara en trolig utveckling. CPH är SAS styrka och kvarnsten i ett och samma drag. CPH tar mer transfer trafik än bara Skandinavien. Berlin är ett tänkbart hot mot CPH. Men nu ska vi inte deppa ner oss. Otroligt goda nyheter för båda flygplatserna. Precis som det ska.
Inom tre år kommer danskarna tagit hand om stockholmsavgångarna på den här linjen. Särskilt om den som ARN – LAX blir framgångsrik. Ingenting får hota Kastrup…
Sätt er för Guds skull inte i en single aisle kärra på 8++ timmar som tar 120 pax och mer. Blir ett rent helvete att kunna gå i gången. Det är väldigt viktigt att man rör på sig och sträcker på bena under så lång resa. Risken för DVT (djup ventrombos) är påtaglig. Hälsan framför allt och det går widebody kärror från Europa till Amerikat. Plåga sig i en A321 bara för att det är SAS är enbart korkat.
Jag älskar Toronto! Och Ontario. Mycket bra! Niagarafallen en kort bit bort från Toronto.
Så kul att vi är tillbaka i Toronto, det var ett tag sedan.
En härlig stad och bra hub för vidare resor., vår fina A321LR kommer att bli perfekt för den sträckan. Kaffepannan längtar till Canada nu!
Tyvärr så är Seattle för långt för A321LR.
Smärtgränsen går vid CPH-IAD.Även där kommer det bli begränsningar på vad som kan tas med,åtminstone på utresan.
Även om OSL-SEA är precis inom vad Airbus anger som maximal räckvidd så ska man ta tillverkarens siffror med en nypa salt. De vill ju sälja in flygplanet och väljer gynnsamma förhållanden. Vad för säteskonfiguration antar de när de räknar fram en sådan räckvidd för en fullbokad maskin? Antagligen en som innebär färre pax/lättare last än vad SAS kommer att ha.
når jeg går på Grand Circle mapper, finner jeg at strekningen er 3.970 Nautiske mil, og når jeg ser på Range på en Airbus side, får jeg opp
“The LR designation is for ‘long range’ and with good reason: the A321LR has the longest range of any single-aisle commercial aircraft today, able to fly 7,400 kilometres nonstop. ”
Her må en pilot etc ta opp stafettpinnen, for å forklare om dette evnt er innenfor ?
SAS A321LR OSL-SEA skulle fungera stora delar av året.
sin linje fra CPH ? Konkurrent for SAS.
Detta var en satsning att hänga i julgranen. Hoppas att detta följs av ytterligare långlinjer (och kort/medel) från ARN, och från CPH för den delen.
Skål
Jag känner massa människor som kommer från Kanada (mer specifikt Ontario området) och hoppas jag själv ska nu kunna åka till Kanada. Jätte glad de börjar satsa på nordamerika.
Står att avgången från ARN startar 2/6, men det är en torsdag. Det stämmer inte med de angivna veckodagarna längst ned i texten…
Bra lösning för att täcka både Stockholm och Köpenhamn. Varför inte samma upplägg till Boston m.fl. destinationer?
Äntligen, nu förstår SAS att de måste starta upp nya linjer till Nordamerika när restriktionerna lättas, och pandemin kanske snart är slut
Bra där SAS!
Gör man bara reklam för detta, kan det bli hur bra som helst,
Någon som lyckats boka biljetterna i systemet?
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten