
SAS i höst: Två långlinjer från Arlanda
Publicerad den 24 augusti 2021Kommentarer
Men det är bra för dig om du tror på det. Pladder!? Du vet nog inte vad du pratar om. CPH är traditionellt en low yield jämfört med ARN min vän. Dröm vidare och trevlig helg.
Jasså på vilket sätt är CPH passé jämfört med ARN?
pladder, ingenting annat.
SAS flyger merparten av långlinjerna från CPH för att det löner sig mycket bättre än från ARN.
Väldigt mycket svårare att sälja C- klass från ARN än från CPH
Det var ett digert program i dessa fortsatta pandemi tider men det förutsätter en 10 miljarder varje år av skattebetalarnas pengar för att ha råd att genomföras.
Dessutom wizz och FR nu på ARN GOT och CPH.
… gör någon mig en tjänst och tipsar SAS om att USA är stängt för resenärer utan särskilda skäl från Europa och att ingen tidsplan finns för när man öppnar igen?
Att åka på solsemester i Miami till hösten kommer inte att hända.
Däremot kanske en och annan amerikan vill kyla ner sig i Norden och ta en paus från solen “over there”…
Hoppas alla inrikes och affärsresedestinationer kommer igång snabbt med minst 2 avgångar per dag så man kan resa över dagen för möten. Annars måste man välja andra bolag.
Hur kommer det sig att ARN alltid står med brallorna nere. Visst traditionen bjuder att SAS satsar på CPH. Men CPH är passé, på riktigt. Baserat på ett perspektiv som sträcker sig bortom Öresund.
Kan man boka SAS till Miami med hund? Det har varit nästan omöjligt att flyga till USA med hund under Corona.
Tack för Miami. Hoppas att USA öppnar upp.
att det inte finns stor efterfrågan på affärsresor. Det är mycket som inte går att göra lika bra över internet som när man har riktiga möten. Där internet möten är mest relevanta är inom offentlig sektor. Näringslivet kommer altid behöva riktiga möten.
Att flyga till Amsterdam 5 gånger i veckan jämfört med tidigare 3 gånger per dag är inget attraktivt för de få affärsresenärer som är kvar. Samma upplägg gäller London, Paris och Frankfurt och andra affärsresedestinationer. SAS behöver göras om i grunden för att överleva de kommande åren. Att köra tomma passagerarkabiner till New York gör bara att pengarna snabbare tar slut och nytt kapital behöver tillföras redan i vinter.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten