SAS: Nya planer för trafiken till Tokyo
Publicerad den 30 april 2018
Kommentarer
Man kan inte prata om en dubblering av trafiken när det handlar om två helt olika linjer till Tokyo. Stockholm och Köpenhamn är olika marknader. SAS startar alltså eventuellt en ny linje som inte trafikerats på många år. Och vadå kompletterande trafik? Det är ny trafik som konkurrerar främst med Finnair.
Bara köra från ARN, annars gör nån annan det.
altså med SK, har jo totalt priset seg ut av markedet.
Og, den som !skriker” etter SAS til BKK, i tillegg til re-deem av bonuspoeng, man får absolutt ikke lønnsomhet av 50-80 ID-pax fo å fylle opp maskinen.
Japan genererer in-bound turister, da er inntekten noe mer enn bare flybilletten om man ser Sverige/Skandinavia i et større sammenheng.
De tänker om yield. BKK skulle inte tjäna pengar för SAS.
SAS har flygningar till Bangkok SK 8631 flygs av ThaiAir. Codeshare!
Anledningen till att SAS la ned Bangkok, var att de inte gjorde några vinster på denna rutt. Majoriteten av resenärerna till BKK när flög SAS var resenärer som flog mycket till vardags och använde intjänade poäng till att betala semester biljetterna till Thailand med. Finns ingen anledning för SAS att återvända till BKK.
Stockholm har daglig 777-300ER till BKK men ingen linje till Tokyo. Självklart är det Tokyo som är det SAS ska öppna!!! Tänk mer Stockholm och mindre CPH… det är så SAS kommit tillbaka igen.
Två linjer till Tokyo, ingen till Bangkok, hur tänker de där?
Som vanligt är Flygtorget fullt av faktafel. Det är ARN-NRT och CPH-HND som det pratas om
Äntligen är en väldigt efterlängtad linje påväg till Arlanda
Tanken med att varva Köpenhamn/Stockholm är helt rätt och borde vara aktuell även på övriga Asienlinjer.
Starten på linjen ligger dock långt bort, risk finns för att andra bolag hinner före med Stockholm-Tokyo. Skulle vara roligt om SAS kan vara först ut med något någongång!
Læser man den oprindelige japanske artikel, så vil SAS flytte København-Narita til Haneda og eventuelt åbne en rute fra Arlanda til Narita. Det afhænger dog især af de japanske myndigheders allokering af slot.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten