
Sprint Air och JS Aviation tar över efter Air Leap
Publicerad den 9 februari 2022
Kommentarer
Blev det ingen trafik ARN-MHQ-TKU för Sprint Air?? Har Ålänningarna ångrat sig..?
Linjeflyg v2.0
Vi tvingas betala skatt till TV oavsett om man tittar eller ej. Gör samma sak; garantera stabila flygkommunikationer, med eller utan eldrift.
Flygningarna till Åbo kommer också att tas över av CU Air då avtalet med JS är giltigt i 2 veckor åt gången. Sen har Airleap enbart använt Saab 340 de senaste 1 1/2 åren till MHQ. ATR 72 användes fram tills mars 2020. Men mycket bra att trafiken kommer igång igen.
Leap har opererat hela Covid, Sverige,Finnland,Norge.Väldigt starkt gjort då andra låg ner och skrek! Lätt att stå och skrika sig hes när staten smörjer med skattepengar. Nej jag står i alla fall upp och applåderar och hoppas på att mångfall kan få existera även i framtiden, Heja! Heja!
Förslagsvis kan man satsa på upphandlingen i höst. Detta skulle tillsammans med ARN-OER och ARN-HAD kunna bli en stabil grund för bolaget.
/Trevlig onsdagsafton
Om Leap kämpat för att få igång de enda vettiga linjer som fanns och nu tappat dessa till andra bolag vad ska Leap kunna ” komma tillbaka till”?
Trist med dessa dagsländor som kommer och går. Finns inga riktiga bolag som utöver snabba pengar vill vara till tjänst under en längre tid?
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten