
Miljardregn över Norwegian när Boeing betalar
Publicerad den 3 januari 2020Kommentarer
Menar du att MAX 8 flögs i flera år före den kraschade eller att Comet flög flera år efter sina krasher? Comet utvecklades efter sina krasher med ny konstruktion (andra rutor), därmed kunde pax tydligt se att det var uppdaterat. Hur ska pax se att det är rätt ettor och nollor när MAX 8 börjar flyga igen?
Visst att folk glömmer, men det finns stora skillnader mellan dessa två fiaskon.
Givetvis gäller det samma för Airbus, men motsatt B737 är A320 en moderna konstruktion, som från början designades för att kunna utvecklas.
Flygtorget – var har ni fått uppgiften ifrån att förhandlingarna mellan Norwegian och Boeing är klara? Har inte gått ut något pressmeddelande om det vad jag vet. Känns som ni mest hittar på.
Flygbolagen lär ju bara låta bli att säga det är en 737Max och så kommer 95% av alla pax inte märka något
Re 787
787 ställde till lite problem?
Ehhhh
Testa nya droger.
Första 1-2 åren var 787 en planet för flygbolagen.
DY med många flera sub leasade in ersättnings flyg på löpande band.
Pax stodvid gate plikttroget men inga flyg fanns där.
Hotel nekades. Tältsängar vid gate erbjöds.
Summa
Gjorde stora hål i deras ekonomi.
Å nu turbin problemen.
Summa
Sluta skämta??
regler gäller även Airbus.
Den flög i många år med pax. Folk glömmer!
vad som händer, det är på inget sätt säkert att fiasko flygplanetB737MAX får flyga med pax igen. FAA vet att om man ska få någon form av tillit igen , då måste man vara helt säker på att flygplanet är okej, bra blir det aldrig.
Båda FAA och EASA måste strama väldigt upp på reglerna när det gäller sk. grandfather rights, det är dessa regler som har gjort att det var möjligt för Boeing att tillverka detta misfoster
Det sa man om DH Comet också. Man kanske borde lära sig av historien!?
90% av folket har noll koll på vilken maskin de flyger i så det är nog inga problem.
Skillnaden på 787 och 737MAX är väl att en stor samling människor dog efter att ha suttit ombord på MAX:en….787 var ju bara väldigt strulig och ställde till lite problem.
Hur snabbt glömde inte paxen 787 problemen?
När man frågar folk om vilket plan de flög med.
Svaret bli ofta, vet inte men det var fräscht och verkade nytt.
Galley gossip as usual.
Maxkundernas problem ligger inte i nutid utan i framtid. D.v.s. den dagen MAX åter är i luften och passagerarna inte vill resa med maskinen/bolaget. Vissa bolag tänker dölja och vilseleda sina resenärer och andra gör sig förmodligen av med de maskiner man har. Gissat på att de flesta tillverkade MAX-maskinerna byggs om till frakt och Boeing återupptar produktionen av 737-800 tills dess att man konstruerat en ny B7?7.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten