
Airbus presenterar framtidens flygplan
Publicerad den 23 september 2020
Kommentarer
Oh the humanity, som sagt…
Om man fyller kroppen med vätgas blir det ont om plats för payload. Dessutom ökar belastningen på vinginfästningarna, vilket innebär ännu tyngre konstruktion vilket ger mindre plats för – you guessed it – payload!
Det är ingen slump att man i Frankrike och Tyskland fokuserar på väte som flygplansbränsle som tillverkas och konverteras till flytande mha massiva mängder elkraft eller rysk naturgas. Både fartyg, tåg, tung industri kommer med tiden också gå till väte och en stor del av pengarna för att tillverka det samt tanka/tömma på flygplatserna hamnar i statskassorna.
Oh the Humanity! syftar förmodligen på https://www.youtube.com/watch?v=A7Ly1Oh-xvs
Det var vätgas i den. Det är eldfängt.
Du menar väl Humidity!
Inte mänskligheten??
Varför vätgas?
Använd flytande väte istället!
Jag tror inte det blir vingtankar utan tankar i flygkroppen. Kolla fotot på den maskinen som liknar A 320.
Nu pratar vi inte förbräningsmotorer utan bränsleceller.
Fordonssidan (bilar lastbilar osv) har kommit längre än vad många tror.
Testbilar körs redan idag med denna teknik.
Vätet går att framställa ur luften vi andas.
Vätgas i vingarna, what could possibly go wrong?
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten