
Nu är epoken A340 slut i SAS
Publicerad den 1 december 2020Kommentarer
at SAS skal sette dit en A-330. Denne blir vel, når ting er tilbake på stell, erstattet av en A-321 LR, skal jeg tippe blir det CPH-BOS v.v. Håper SAS har en plan for hvor de to øvrige nye A-321 LR’s skal fly.
Var inte dessa 340 ganska törstiga på bränsle? Nya generationen A350, B787 har väl sedan ganska tydliga mål på både bränslesnålhet samt enklare och kostnadseffektivare underhåll.
på SAS var lönsamma och har varit det ganska länge, innan Corona, förstås. Just nu flyger man mängder med frakt Ofta runt 40 ton frakt per. flygning.
Det gör att det går runt, om man då också säljer några C class biljetter då tjänar man också en liten slant.
Det vore helt idiotiskt att lägga ner den här delen av SAS och bara satsa på skandinavisk inrikes och turistlinjer til medelhavet. SAs gör helt rätt att fortsätta med LH.
Bra för piloterna att fräscha upp VFR-minima! För länge sen flög SAS VFR positioneringsflygningar under flygledarstrejk i Sverige.
Det är alltid sorgligt att säga farväl till en trotjänare, och veta att man aldrig ses igen.
Avskedsturen med Huge Viking, vår 747 var nog den värsta.
Nu tar en ny generation vid med vår fina A350, och kommer att glädja många kunder och härliga galleys för oss kabinpersonal att arbeta i.
Välkommen ombord.
Eftersom SAS långdistansflygningar knappast kan anses vara samhällskritiska då massor av alternativ finns kommer SAS att snart behöva lägga ned denna affär. Om SAS skall överleva behövs ett effektivt linjenät inrikes, inom Skandinavien och till semesterdestinationer runt Medelhavet. Efterfrågan på övriga linjer tar andra bolag hand om. Tror detta är enda sättet att få ett långsiktigt lönsamt SAS. Statliga pengar skall också betalas tillbaka till skattebetalare och inte “lekas bort”.
Hej, hela inredningen är komplett och tas om hand av skrotningsföretaget. Detta trots att flygplanet fick den nya designen invändigt för bara fyra-fem år sedan. Men enligt reglerna ska maskinen leveraras utan att ha skalats på några delar annat än sådant som kan räknas som affärshemligheter för SAS.
Vad har man gjort med interiören?
Stolarna är ganska fräscha med bara några år på nacken.
Har man plockat ut det och sparat det som reserv eller skrotas det med?
Vad har man gjort med interiören?
Stolarna är ganska fräscha med bara några år på nacken.
Har man plockat ut det och sparat det som reserv eller skrotas det med?
Det här känns inte bra. Med färre flygplan i flottan kommer SAS prioritera danskarna ännu mer.
Där har de inte ens ett remote tower
A340 tycker jag varit en av de bästa maskinerna i SAS historia. Har många flygningar i A340.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten