Heart bygger större elflygplan
Publicerad den 16 september 2022Kommentarer
Innebär Hybrid i detta fall detsamma som för bilar?…dvs el plus fossilt bränsle?
Vore helt otroligt om Heart kunde ta fram ett 30 sätes Passagerarflygplan och också lyckas Certifiera det vet inte hur långt man kommit men idag när en tillverkare tar fram ett Flygplan så är väl myndigheterna med hela vägen och Certifierar vartefter sedan vet jag inte vad som kommer att gälla när det är eldrivet
All kritik censureras tydligen här, men jag håller med dig SE-DEL, ditt inlägg slank igenom censuren.
Ett nytt civilflygplan från ett nystartat bolag kostar ofta $5- $18 MDR och tar 3-7 år efter första provflygningen i bästa fall. Vidare är inte cert kraven helt satta för dessa elplan med massiva batterier och hur man ska genom test visa att den klarar alla certifieringskraven. Så bra med förstånde banker..
Fasen vad negativa ni är, helt utan anledning och vetskap. Svenskt.. är jag rädd
Instämmer med SE-DEL
Känns lite som etablerade flygbolag lägger lite beställningar bara för att kunna presentera i media hur de tänker på klimatet och miljön. Innerst inne inser de nog att det inte kommer bli något av allt detta till 2026, 2028 eller när det nu blir.
Hela projektet är ett utmärkt exempel på bolag som uppstår när hela samhället är PK, klimathysterist + kryddat med nollränta och gratis pengar.
Jag är skeptisk till att de kommer lyckas få ut en fungerande ES19 på marknaden. Varför då dra igång ett nytt kostsamt projekt som ES30. Se till att göra nr 1 innan ni ens tänker på att göra nr 2
Inga plan är ju köpta än…
Det kanske är så att dom köper flygplan för att tjäna pengar, så dom kan betala tillbaka kunderna. Eller?
SAS borde kanske försöka att ge tillbaka pengar till passagerares inställda flyg under strejken istället för att köpa dyra elflygplan.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten