Göteborg vinnare när Ryanair justerar linjenätet
Publicerad den 8 oktober 2019
Kommentarer
@nice, du har rätt att Gbg/VGR varit ett klassiskt arbetarlän, men stor-GBG har senaste tiden omvandlats alltmer till tjänstemannastad. Bruttoregionalprodukten har på sistone ofta t.o.m. ökat mer än i Sthlm, och stor-GBG har nu t.o.m. ngt lägre arbetslöshet än stor-STHLM. STHLM är rikare, men finns ökande underlag till direktlinjer, vilket avspeglas i Landvetter ökar mer än ARL. Jag tror att SAS njugga inställning till direktlinjer från GOT kan göra att andra flygbolag kan öka sin andel på GOT.
Hej, finns inget underlag tyvärr, Göteborg samt Västra Götaland är klassisk arbetar län vilket speglar inkomsterna. Köpkraften är inte lika stor där som övriga. Därav mycket Ryanair, Wizz samt andra lågprisbolag.
Propeller til CPH bla så Göteborg är statiskt när det gäller utbudet.
Till Sierra.
Det finns direktflyg Göteborg – Nice.
Två avgångar i veckan vår sommar och höst.
Både SAS och Norwegian flyger till Nice men tycärr inte på vinterhalvåret. City Airline gjorde dock det när det begav sig. Saknar också direktflyg dit
Tydligen vet du inte mycket om vad du skriver om, På vilket sätt är SAS Norsk/Danskt?
Att SAS flyger där set löner sig bäst är väl bara naturligt. Att Svenne banan är så jäkligt snål att hen kämpar sig fram till ”Stockholm ” Skavsta för att nyttja no service bolagen, är väl inte SAS fel.
Ryanair borde lämna Västerås flygplats och koncentrera sig på Landvetter, Sturup & Skavsta i Sverige.
Roligt med expansion på ännu en main airport.
Skulle vara intressant att se hur Norwegian skulle klara av konkurrensen om Ryanair tågade in på Arlanda samt expanderade Köpenhamn ännu mer.
Förseningarna på 737max kanske inte är så dumt för Norwegian ur det hänseendet.
Varför flyger inget bolag direkt från Göteborg till Nice som är en huvudflygplats för området med 14 000 000 passagerare (2018)?
Vad jag förstår finns passagerantalet för att det skall vara lönsamt.
Och det moderna slaveriet fortsätter.
Passagerarna vill ha billiga biljetter men inser inte, eller rättare sagt skiter i, på vems bekostnad.
Billigt, billigt, billigt……
När norskdanska SAS med svenska majoritetsägare (Wallenberg m.fl.) struntar i Sverige tar Ryanair del av kakan.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten