
Fullt på Bromma – Air Leap skjuter upp trafikstart
Publicerad den 16 juli 2020Kommentarer
Snacka om flygbranschen I ett nötskal. Så otroligt fyrkantigt och urbota dumt. Att man aldrig kan göra avsteg från uppenbara FEL. Herregud, dags att vakna och börja bli dynamiska.
Nu är du ute och cyklar igen thomas. Hur vet du hur bokningsläget är för Leap? Hur stor bokningsingången på kontraktslinjerna är spelar ingen roll eftersom man får full kompensation från norrmännen och ålänningarna i förhållande till läget 2019. Övriga linjer går bra eller mycket bra.
Inget Swedavia kan styra!
EU som bestämt att slottar inte behöver flygas fram till 24 Oktober.
https://www.consilium.europa.eu/en/press/press-releases/2020/03/30/covid-19-eu-adopts-slot-waiver-to-help-airlines/
BRA har fortfarande kvar sina!
Är det inte bokningsläget som är orsaken till framflyttningen?
Både Air leap och Ampolas existens är i fara nu då beläggningen genomgående är för låg. Även upphandlade linjer har mycket låga boknings tal.
Otroligt pinsamt av Swedavia!! Brist på slotar? Nu? Det kan inte vara sant. Vilka inkompetenta byråkrater. Ge dem ett generellt undantag från slotreglerna.
Citat:
…
Enligt uppgifter till Flygtorget beror svårigheterna nu på att BRA fortsatt har tillgång till de flesta av de slottider som användes innan
…
:Slut citat
hur kan ett bolag som är försatt i rekonstruktion
ha några aktiva slotar?
Det är inte ens säkert bolaget kommer tillbaka utan försätts i kk.
BRA ligger och medvetet blockerar slottarna för alla andra. Reglerna är tydliga – utnyttjar man inte en slot, skall den skyndsamt återlämnas…
Har BRA kvar AOC och OL?
Har BRA kvar sina slottider?
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten