
Nya flygbolaget Flyr jagar billiga flygplan
Publicerad den 20 januari 2021
Kommentarer
Norwegian, SAS, Flyr, Wizz och Widerö låter som 2 får ge sig.
Jo det kommer bli tufft för Wizz air.
Nå fins det andre ruter i Europa med færre reisende enn på de Norske rutene, som har flere konkurrenter enn hva det er på for eksempel Oslo Bergen, og de klarer seg. Tross Norges befolkning på halvparten av Sveriges, er det (før Corona) nesten dobbelt så mange flyreiende i Norge som I Sverige. Altså et ganske stort marked. Men, tiden vil vise!
Norsk trafik… wow! eller not..
Upplagt för blodbad på Norsk inrikes med andra ord Vem får ge sig?
Vill man medvetet boka biljett med ett bolag som flyger gammalt överblivet material?
Inget flygbolag kan starta utan att ha säkrat en stor kundbas innan trafik start, det är inte dest. eller flygplans “types” som har nån betydelse. Gärna några charter kontrakt.
Det gäller oavsett hur tajt man kör operationerna.
Det går snabbt att bränna 500 miljoner, se bara på SAS som bränner 1 miljard på en månad.
Norwegian 2.0
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten