Det finns 4 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades. Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten
|
Hur vet man?
Skrivet av Olanorman, 2012-10-31 17:41:15
Hur vet man om en räka är norsk? Jo, den skriker hela tiden: "Jeg er en hummer!" "Jeg er en hummer!" "Jeg er en hummer!"
|
|
Har de hört talas om Aer Lingus?
Skrivet av Anders, 2012-10-30 17:55:28
Jag kan bara anta att Norwegian har någon slags övertro på sin egen produkt? För mig som resenär känns det dock som att de har Ryanairs servicenivå och Easyjets prisnivå. För att de skall lyckas med Europatrafik från London tror jag förhållandet borde vara det motsatta. Aer Lingus försökte sig på samma sak för ett par år sedan. Deras bas på Gatwick överlevde ca ett år. Detta trots att Aer Lingus är ett etablerat och välkänt varumärke i stort sett hela Storbritannien.
|
|
Kommer någon ihåg Freddie Laker?
Skrivet av Cap, 2012-10-30 15:03:52
Freddie Laker skördade hinkvis med framgång i England - med Gatwick som bas - på 70-talet när han tog upp kampen med BA. Han blev till och med adlad. Allt gick mycket bra inom Europa. Men när Sir Freddie började flyga intercont gick allt åt h-e.
|
|
Gatwick-forget it
Skrivet av Pipeline, 2012-10-30 09:57:16
Att starta långlinjetrafik på Gatwick måste vara bland det dummaste Björn Kjos hittat på hittils. Både BA och Virgin har problem att tjäna pengar på långlinjer från LGW och har mestadels så kallad leisure trafik därifån. Om Dy kan få en 50 slots på LHR har man en chans. Hur lång tid tar det för BA och VS att göra processen kort med DY, BA med IAG i ryggen och Virgin men Virgin Group och Singapore Airlines. Vansinne !
|
|