Tråden startades av: Dan  2019-09-26 20:43:05
ATR 72 
Hej,

Flyger ATR 72 utomlands och söker nu jobb hemma. Ni som jobbar på BRA eller Flybe hur trivs ni? Ingångslön och roster? Mycket slingor eller kommer ni hem?

Med vänlig hälsning,

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

Morten
2020-09-19 02:17:47
SV: ATR 72
Men RegionalJet kommer även dom köra med ATR.
ATR
2020-09-18 09:17:10
SV: ATR 72
Ser på flight radar att det tar 57 minuter att flyga fyrnationsturnering BMA till Visby!! Kan det verkligen stämma? En SB340 ligger före och det tar endast 35 minuter! Är ATR verkligen så motorsvag???!
@eller
2019-09-27 18:27:22
SV: ATR 72
10-20 om året får nog anses som ganska strida strömmar. Dom flesta går till SAS o Cityjet o innan DY. Håller med att de flesta vill hem men när man mer gått över till att ligga borta och att köra på ex Mavia schema där man har paus 4-5h om dagen så blir det inte mycket tid hemma
Göran
2019-09-27 18:23:12
SV: ATR 72
2st ATR 72-500 skall vara igång Q1 nästa år. Bolagsinfo under eftermiddagen.
SV: Steffoooo
2019-09-27 14:03:07
SV: ATR 72
När? På vilka linjer? Har du länk till källa?
Steffoooo
2019-09-27 08:46:48
SV: ATR 72
Air LEAP plockar snart in ATR72 i flottan.
eller?
2019-09-27 08:37:21
SV: ATR 72
Utan att veta tror jag inte en sekund att speciellt många piloter kommer byta arbetsgivare, vart tar de vägen isåfall? Det tar inte långt tid i karriären innan "sova hemma med familjen" har högsta prioritet och allt annat är sekundärt, eller?
På BRA
2019-09-27 08:31:23
SV: ATR 72
Slutar folk i strida strömmar så möjlighet för jobb är nog god med ATR erfarenhet. Beror på hur många ex Mavia piloter som ska börja där. Var ett mycket bra bolag att jobba för men i takt med sämre ekonomi så är det nu något sämre. Räkna 5/2 i schema plus någon extra dag 5/8 helger. Lön runt 32 i ingång. Beroende på bas olika schema. Stockholm ligger ute resten mest hemma.
Andreas
2019-09-26 21:21:29
SV: ATR 72
Flybe ska snart sluta flyga ATR i Sverige. Regional Jet tar över SAS-kontraktet, men med fyra flygplan istället för fem som Flybe hade, så jag antar att det innebär färre jobbmöjligheter.
 

Tillbaka

Volflight
Pilotshop
BAM
Flygtorgets nyhetsbrev
Flygrevyn