Tråden startades av: FRA  2021-05-05 23:21:22
Kalmar-Ronneby-Frankfurt  
Nu ska det vara klart med en flyglinje från Kalmar via Ronneby till Frankfurt.
Gissa på gällande bolag och flygplanstyp ??

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

Akktu Stakki
2021-05-10 15:42:31
SV: Kalmar-Ronneby-Frankfurt
På 90 talet flögs det RNB-CPH. Menar att bolaget hette Muk Air.
Åkte med några gånger och de flesta resande skulle till Frankfurt.
Det var visst Tarkett och Atlas Copco som stod för huvudelen av passagerar tillströmningen.
På den tiden var det möjligt att åka ut och hem samma dag, vilket passade affärslivet fint.
FRA
2021-05-10 10:12:10
SV: Kalmar-Ronneby-Frankfurt
Sv, Stockholmare.

Vad som finns i Frankfurt? Lufthansas största hub, kanske? Jag tror inte många kommer som utnyttjar den här linjen kommer avsluta sin resa på FRA.
Flax
2021-05-10 09:34:00
SV: Kalmar-Ronneby-Frankfurt
Det går tåg direkt till Kastrup (Öresundståg) från Kalmar/Växjö/Karlskrona/Ronneby/Karlshamn varje timme. Restid från Kalmar cirka 3:30, Växjö cirka 2:30, Karlskrona cirka 3:00. Nackdelen med tåget är att det inte går att boka på samma biljett som flyget. Kanske något SAS borde kolla på? Ett samarbete med Öresundstågen?
Stockholmare
2021-05-10 07:33:09
SV: Kalmar-Ronneby-Frankfurt
Vad finns i Frankfurt som folk i Ronneby/Kalmar behöver åka till? Borde det inte finnas andra mer vettiga destinationer? Köpenhamn?
Tim
2021-05-09 22:21:02
SV: Kalmar-Ronneby-Frankfurt
Är det utan kommunal doping och stöd är det ju en spännande med en nysatsning. Har de gått skattepengar till det så är det definitivt bortkastade pengar. Hade varit mer ekonomiskt med en satsning på kommunal flygbuss KLR-RNB-CPH med ett par avgångar om dagen
Ali
2021-05-09 09:55:29
SV: Kalmar-Ronneby-Frankfurt
Kalmar-Ronneby-Köpenhamn istället tor morgon och kväll. Förr i tiden med Twin Otter men nu med Beech 1900. Då finns en chans att få tillräckligt med intäkter.
Acer
2021-05-08 08:28:35
SV: Kalmar-Ronneby-Frankfurt
Låter kul men helt vilt upplägg och speciellt nu efter Corona. Att flyga är det enkla men att göra det lönsamt är något helt annat. Låter som om detta är något kommunerna och andra icke branschkunninga kokat ihop. Speciellt med ett så stort flygplan och mellanlandning. 100% säkert att Air Dolomiti inte står affärsrisken.
Akktu Stakki
2021-05-07 19:12:26
SV: Kalmar-Ronneby-Frankfurt
E195 är för stor för den linjen som nog max kan ge runt 30 resande.
Så ATR eller kanske Dornier 328 jet vill nog passa bättre.
Men herregud, vem vill åka till Frankfurt kl 4 på eftermiddagen?

pf
2021-05-07 11:12:44
SV: Kalmar-Ronneby-Frankfurt
I utg punktet ville jeg si at dette ville være noe sånt som Air Leap.

Enkelte speskulerer på Air Dolomiti, da er raskt frågan, Air Dolomiti på egen regning (uten mulige interline connestions i FRA ), eller Air Dolomiti som flyger for LH, med interline i FRA ?
Andreas
2021-05-07 10:31:22
SV: Kalmar-Ronneby-Frankfurt
Är det en upphandlad PSO-rutt? Air Dolomiti kan väl knappast flyga det här helt på kommersiella grunder?
KLR
2021-05-07 10:03:29
SV: Kalmar-Ronneby-Frankfurt
Air Dolomiti med sin 120-sätes Embraer 195. Avgång 15 :45 från Kalmar 5 gånger i veckan.
Kalle
2021-05-06 16:36:42
SV: Kalmar-Ronneby-Frankfurt
Förmodligen något bolag som har små ATR (BRA), CRJ (SAS) eller ERJ (KLM).
Alternativt DAT, Widerö eller Leap.
A220/A320/B737 blir väl lite för stort...
 

Tillbaka

Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev