Flygnyheter
Platsannonser
Lokaler
Flygutbildning
Flygforum
Regler för forumet
Flygbloggar
Flygfakta
Medlem
Om Flygtorget
Sitemap
Flygnyheter
Platsannonser
Lokaler
Flygutbildning
Flygforum
Regler för forumet
Flygbloggar
Flygfakta
Medlem
Om Flygtorget
Sitemap
Tråden startades av: novice-man
2023-05-17 09:49:05
varför har man flera aoc ?
vad finns är fördel nackdelar med detta?
Är det pga flyplanens beställningsort. hemma flygplats?
att administrera det med respektiv länders myndigheter måste vara en mardröm?
Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp).
Ändra sortering
SAS
2023-05-18 13:27:27
SV: varför har man flera aoc ?
SAS är väl ett exempel på att det är väldigt komplext att ha AOCn i flera olika länder. Det behövs en stor administration för att driva flera AOC. Mycket folk med ansvar, mellanchefer och postholders som inte producerar nämnvärt.
Chefen
2023-05-17 20:56:58
SV: varför har man flera aoc ?
Det är ofta något företagsledningen hittar på för att kunna sysselsätta fler mellanchefer och upprätthålla en större administration än annars skulle vara nödvändigt. För att få det att verka mer komplicerat att driva flygbolag än vad det egentligen är. I vissa fall kan det även krävas för att få trafikrättigheter till en viss marknad.
Tillbaka
Redaktionen
Tel: 08-500 379 00
E-post
info@flygtorget.se
Copyright © 1997 - 2024, Flygtorget AB, Alla rättigheter reserverade
Cookie information
,
Sitemap