Tråden startades av: Johnny P  2023-05-22 17:29:40
SAS reducerar på ARN-ORD 
Arlanda- Chicago blir en sommarlinje från ARN, meddelar SAS.
Då går en massa verklighetsfrånvända Stockholmare i taket..
Varför kan man undra.. SAS opererar sina intercont linjer där dom är mest lönsamma, och det är inte från ARN.
Under många år har div debattörer snackat om den enorma potentialen för direkt intercontinental linjer som finns i Stockholmsområdet och Mälardalen…
Därför lite märkligt att SAS drar ner på interkont. från ARN, Norse Atlantic är inte intresserade av ARN.
Inga andra flygbolag verkar köa för att utnyttja den ” enorma potentialen” som vissa påstår finns i Stockholmsområdet för direkta interkontinentala linjer..
Kanske mest vissa stockholmare som inte har kontakt med verkligheten som ser denna stora potentialen.

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

killgissare
2023-05-23 13:55:00
SV: SAS reducerar på ARN-ORD
ORD är väl i huvudsak en transferdestination? Man byter där för att flyga till andra ställen i Nordamerika.

Om man ändå ska göra ett byte, så kan man lika gärna göra det i AMS eller LHR.
Gullans make
2023-05-23 11:05:10
SV: SAS reducerar på ARN-ORD
Jag kan hålla med dig, hade det funnits underlag och efterfrågan så hade andra bolag dragit sig hit men CPH har mer attraktiv flygnav och lönsamhets samt större upptagningsområde med fler invånare och passagerare. Glöm inte att de även får in folk från Norra Tyskland och hela Öresundsregionen, så invånarupptagningen är på mer än 5 miljoner invånare.

Blir inte förvånad om GOT till och med får en till interkontinental linje om EWR linjen håller sig med tanke på stadens tillväxt och företagsökning inom området. Samt logistiskt är det närmare till staden än ARN till centrala Stockholm.

 

Tillbaka

Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev