Tråden startades av: Henry  2021-10-17 00:22:59
SAS connect intervju 
Hej!

Fler som blivit kallade för telefonintervju i veckan som kommer? Fick flertalet Mail idag med kompletterande frågor att besvara. Sen kom besked att jag är kallad på telefon-intervju i veckan som kommer.

Någon som vet villkoren ännu?

Svar på ovanstående inlägg (Senaste längst ner). Ändra sortering

Tbone
2021-10-17 10:06:36
SV: SAS connect intervju
Va har du för bakgrund och hur matchar du kraven om man får fråga?
737
2021-10-17 10:49:37
SV: SAS connect intervju
Vad har ni som blivit inbjudna till intervju för erfarenhet? Flyger alla A320?
hr
2021-10-17 11:31:59
SV: SAS connect intervju
Vart finns jobbansökan?
Charloise
2021-10-17 13:15:22
SV: SAS connect intervju
Jag skulle nog tänka mig för både en och två gånger innan jag tog det jobbet…

https://www.ifalpa.org/mutual-assistance-requests/request-for-mutual-assistance-for-nf-norway-sas/request-for-mutual-assistance-for-nf-norway-sas/
Fd SAS pilot
2021-10-17 14:25:43
SV: SAS connect intervju
Henry, vad har du för bakgrund? Ingen info om villkor dock.
Assar
2021-10-17 16:16:00
SV: SAS connect intervju
Kunde ju vara intressant att veta till vilken befattning du blivit kallad, kapten/styrman purser/kabin eller tekniker osv.......villkor får du sannolikt reda på vid eller efter intervju om du kommer ifråga
JS
2021-10-17 23:18:52
SV: SAS connect intervju
Är det FD eller CC jobb du talar om?
Henry
2021-10-18 08:10:53
SV: SAS connect intervju
Det gäller SAS Connect First officer.

Vet inte varför det är relevant, men jag har två år på smartlynx och två år innan det på Wizz.

Inbjudan till digital intervju via deras mötes-plattform.

Vore intressant att veta villkoren, och gärna tips om det är någon som redan gjort intervjun?
Henry
2021-10-18 11:37:26
SV: SAS connect intervju
Charloise: Jag förstår inte riktigt. Vad betyder det där? Varför ska jag undvika att jobba för SAS? Verkar ju vara ett bra bolag. Det är nog inte värre än där jag kom ifrån. Roligt med utvecklingsmöjlighet i SAS också, att kunna flyga långt när man blir äldre.
New
2021-10-18 12:26:10
SV: SAS connect intervju
Håller med dig Henry.
Arild
2021-10-18 12:28:17
SV: SAS connect intervju
Ok Henry, klokt att söka. Man vetr aldrig men som det nu ser ut kanske inte långlijer är så mycket att hoppas på då detta ligger under SAS Core. Detta kan förstås ändras i framtiden.
@Henry
2021-10-18 21:53:06
SV: SAS connect intervju
Aaah vilken ironi. En gång i tiden betydde ett jobb på SAS att man hade en möjlighet att flyga långt när man nådde den senioriteten.

Det jobb du söker bidrar till att slå undan benen på den modellen. Du kommer bara flyga den typ som respektive bolag kör på. Vid behov så byter SAS dotterbolag eller gör som Norwegian - sätter bemanningsbolaget i konkurs och piloterna får börja om på ruta ett.

Vilken härlig bransch va?

Henry
2021-10-20 11:14:46
SV: SAS connect intervju
Hej igen.

Jag förstår att SAS connect inte är SAS. Men det verkar som att det är framtidens SAS.

Hade telefonintervju igår, med två från CAE, Jade och Clare. Inget konstigt egentligen, några vanliga intervju-frågor och även några tekniska airbus-frågor, jag fick beskriva två system så ingående jag kunde. De var noga med att poängtera med att det är många som sökt. Villkor ville de inte berätta om ännu, det berättar de efter nästa intervju som är den sista. Vid nästa intervju ingår en representant från SAS connect. Start vid årsskiftet med bas Köpenhamn. God möjligheter till uppgradering på kort tid tydligen.

2021-10-20 12:22:06
SV: SAS connect intervju
@@Henry

Så, du menar att individer ska avstå från att söka med hopp om att SAS avsluter projektet? Det kommer aldrig att hända. Det finns alltid fler ansökanden än tjänster, det kommer alltid att vara så då piloter och kabinpersonal prioriterar att flyga över skyhöga löner och förmåner.
Ex SAS A2 pilot
2021-10-20 12:33:28
SV: SAS connect intervju
Henry, bara att gratulera till intervju! Var det någon info om schema osv?

Man får se det från den positiva sidan, att branschen är på väg att vända. Vi som fick lämna SAS vill såklart tillbaka, men det är ju upp till företaget vilka de i slutändan väljer. Själviskt så tycker man det vore det logiska att välja oss som flugit linjerna, flygplanen osv, men det behöver såklart inte vara så. Lycka till alla som sökt!
Henry
2021-10-20 16:24:13
SV: SAS connect intervju
Schema kunde de inte svara på ännu. Men något form av rullande schema enligt vad de på CAE trodde. Det som skrämde mig lite var dock att min eventuella anställning med bas i Köpenhamn inte betyder att jag kan söka mig till Arlanda när den basen öppnar. Tydligen två olika bolag. Lite märkligt.
Re Henry
2021-10-20 17:27:09
SV: SAS connect intervju
Föga förvånande med basändring. Välkommen till SAS!
Andrei
2021-10-20 19:50:54
SV: SAS connect intervju
På min intervju menade de att det troligen var fast schema, 5/4/5/3.
Jag har 3500h tot, varav 3000h på A320. Uppgradering inom 12 månader trodde dom. Glömde fråga om basbyte, vill egentligen ha Stockholmsbas. Bott utomlands tillräckligt.
Andreas
2021-10-21 08:06:21
SV: SAS connect intervju
Tips till Andrei: Man behöver inte bo utomlands för att ha CPH-bas. Skåne är runt hörnet.

2021-10-21 08:46:21
SV: SAS connect intervju
Inte alls förvånande med basbyte då det är två skilda företag.
Bron
2021-10-21 08:52:18
SV: SAS connect intervju
Tåget över bron tar 15 min och då kommer du rätt upp i terminalen, som Arlanda express fast kortare.
Torben
2021-10-21 09:32:46
SV: SAS connect intervju
Underbart att SAS Connect anställer och det alltid finns människor som vill och kan fylla dessa platser. Har alltid varit så att nya unga förmågor samlar antingen timmar eller erfarenhet så man kan få flyga på det bolag man vill. När pay to fly började samt bolag som Ryanair kan få fria spelregler och utnyttja både regeringar, flygplatser och personal så dog denna branschen. Alla bolag är tvungna att köra samma fula äckliga stil bara för att dom kan och måste. Bolag kan sätta bas i Sverige och flyga inrikes för 99kr och folk jublar, det är dyrare att parkera bilen för guds skull. Sen kan bolag inte konkurrera med detta, går i konkurs och tex Ryan har då makten att utpressa flygplatser, kommuner och personal till avtal och överenskomster som är under all kritik och regeringen står bara och tittar på medans skattemedel försvinner till Irland.
Men en dag så blir såna som Henry också gamla och kommer inte orka flyga 60 tim i veckan och han kommer då också bli bitter och klaga hur detta kan få gå till så medans det då finns yngre förmågor som vill flyga till vilket pris som helst.
Flyg på och njut så länge ni orkar men tänk ett steg längre.

2021-10-21 10:25:49
SV: SAS connect intervju
SAS Link ska ha bas Stockholm.
Henry
2021-10-21 11:01:55
SV: SAS connect intervju
Torben, jag förstår inte. Jag ska välja att inte ta jobbet på SAS connect för att du är bitter, eller för att jag riskerar att bli lika bitter som dig på gamla dar?

Jag vill jobba medans jag kan. Jag ser fram emot att bli en del av SAS connect.
New
2021-10-21 16:57:35
SV: SAS connect intervju
Håller med dig Henry,klart du ska ta jobbet
Mr. X
2021-10-21 21:42:05
SV: SAS connect intervju
Just be aware, that SAS Connect now have a recruitment ban from IFALPA.
If you still feel that it is OK to take the job, you disagree with a lot of fellow pilots...
.
2021-10-21 22:15:09
SV: SAS connect intervju
Man kan säga vad man vill om branschen och det verkar som om alla tycker olika, inte minst dom bittra 60 åringarna. Självklart att du ska ta jobbet! Speciellt nu när det är lite ont med jobb. När tiderna blir bättre så tror jag att det inte kommer blir några problem att få till önskemål när du har fått in dig själv
Cph
2021-10-22 10:08:00
SV: SAS connect intervju
Vaddå bittra 60åringar? Jag är själv 43 med 17års anciennitet & är själv drabbad. Det jag tycker är värst med allt detta är att en annan fackförening, danska FPU, gör allt för att försvaga andra fackföreningar. Man går inte bakom ryggen på andra fackföreningar & skriver avtal med en arbetsgivare som redan har existerande kollektivavtal för en arbetsgrupp som redan flyger A320, på samma destinationer & från samma bas. Det är ju rena rama prostitutionen de håller på med. Att underbjuda kollektivavtal som redan finns medan de existerande fackföreningarna inte ens blivit kontaktade. De gör uppenbart ALLT för att skaffa sig några extra medlemmar. SAS sitter naturligtvis o klappar händerna, skrattar & tänker att den fackföreningen där, de måste vara helt dumma i huvudet! Men jisses vilken bra deal SAS fick till. Grattis!
Calle
2021-10-22 10:47:51
SV: SAS connect intervju
@Cph

Du har iallafall inte arbetat på SAS iallafall. Då hade du haft koll på att FPU är en fackförening på under 20 piloter, och som givetvis inte kan jämföras med SPG. Du får dem att framstå som danskarnas fackförbund, men de facto är det bara ett fåtal danska piloter som är medlemmar. Detta har SAS givetvis utnyttjat och skrivit ett nytt kollektivavtal med denna förening, trots att villkoren absolut inte skulle accepteras av resterande 98% av SAS-piloter. :)

2021-10-22 11:41:43
SV: SAS connect intervju
@Cph

Om du nu anser att det är så illa av SAS är du kanske glad över att du inte behöver komma tillbaka?

2021-10-22 12:20:44
SV: SAS connect intervju
Jo du lille Calle, detta handlar inte bara om piloter. 573 kabinanställda i cph är på orlov i upp till 2år & ska kallas tillbaka i takt med att produktionen ökar. Produktion som nu hotas att läggas i andra bolag. Alla 573 ska tillbaka senast 1 juli 2022 & är där ingen produktion så ska uppsägningslön utbetalas 4-9 månader beroende på hur länge man jobbat.
Acorn
2021-10-22 13:19:23
SV: SAS connect intervju
Inget nytt i branschen! Lufthansa har gjort exakt samma när det gäller deras nya Eurowings Discover.
SAS måste hänga på trenden annars är de snart konken. Det oavsett vad man tycker om detta upplägg eller inte!
Uppenbart så många här som tror att det är facken som driver ett bolag.
Antigen lyckas SAS med detta och då finns en överlevnads chans!
Jonas
2021-10-25 20:12:16
SV: SAS connect intervju
Lycka till alla ni flygsugna! Tycker att såna som Torben förtjänar mer om han nu är eller varit en del av SAS.
Är helt hundra på att ni som tar connect och med all rätt, hade jag med tagit det om det inte var som så att jag bytade bransch och är hemma mer, tjänar mer och ledig alla högtider och röda dagar. Idag är det de anställda som tar smällarna med låga biljettpriser och vill de anställda inte sänka sin lön utan att få någonting tillbaka som någon extra fridag eller ett hjälpmedel som får privatlivet att gå ihop lättare så hotas det med uppsägning av avtal eller som i detta fall man säger upp alla för att ta in billigare arbetskraft.
Henry som jag läste så är inte Torben bitter på dig utan på att man blir utbytt fortare än kvickt för det finns såna som dig med den arroganta attityden. Nästa gång är det du som knackar på dörrarna till din fackförening och kan inte förstå hur du kunnat bli uppsagd trots du varit där i 15 år och har hus, barn och familj men nästa man eller kvinna kommer göra ditt jobb för ett par 1000 lappar billigare och med mindre fridagar och mindre inflytande i din egen arbetsvardag.

Så ha lite förståelse och va lite mer ödmjuk inför uppgiften och sätt dig in i sitsen för tro mig du kommer dit en dag själv.
För de personer du ska flyga med är deras gamla kollegor och de hade hellre haft de där än en som har den attityden att det är inte ditt problem att de är bittra och inte flyger.
Lycka till i framtiden för den tillhör inte piloterna. Finns alltid npn som vill ta din plats till ett lägre pris.
Andrew
2021-10-28 09:01:32
SV: SAS connect intervju
Henry, hur gick det? Fick du jobbet på Connect? Fick du någon info om villkor??
Henry
2021-10-28 20:38:17
SV: SAS connect intervju
Har tyvärr inte hört något alls. Lite märkligt känns det som.
STOP
2021-10-30 08:24:11
SV: SAS connect intervju
All rekrytering har pausats då de har förstått allvaret med vilken effekt det skulle få om de rekryterade externt till Connect och Link.
Vi har nog alla manifestationer att tacka som väckte högsta hönset på Fvik.
Heads will roll... :)
Insyn
2021-10-30 09:53:04
SV: SAS connect intervju
Ingen kommer anställas via connect/link.
...
2021-10-30 09:56:45
SV: SAS connect intervju
...utan i bemanningsbolag.
Insyn
2021-10-30 14:33:50
SV: SAS connect intervju
Käre du, inte det heller. Jag vet att det tar emot för vissa men SAS kommer bli tvugna att anställa i core
Acorn
2021-10-30 16:41:40
SV: SAS connect intervju
Efter påtryckningar av facken och demonstrationer kommer man säkert att återanställa större delen. Det som därefter kommer att ske är att man inte får till någon lönsamhet och då avvecklas SAS i sin nuvarande form.
Detta är ingen spekulation utan en helt självklar utveckling då ett bolag skall gå med vinst äver tid.
Alla ni som vill tro något annat kommer att bli mycket besvikna!
Sten
2021-10-30 18:36:48
SV: SAS connect intervju
Acorn:

Nä, det är inte någon självklar utveckling.

Om 5-7 år har majoritet av de ”äldre” piloterna gått i pension, efter ytterligare 5 år är i princip alla borta. Kvar står då ett bolag som har bland Europas ”yngsta” pilotkår , där alla som är kvar ligger på mycket låga ersättningsnivåer jämförbar med andra bolag. Nuvarande försök att lägga anställningar i Connect är bara en del i att maximera denna effekt, och undvika att anställa i ”riktiga” SAS under några år. Efter några år med Connect kommer det att läggas ner vilket fall som helst, och de piloterna får söka om sina jobb i SAS och då hoppa ner längst ner i löneskalan igen. För varje år man kan skjuta återanställning/anställning i SAS sparar man stora pengar genom att göra så. Smart strategi långsiktigt….
Henry
2021-10-30 20:51:53
SV: SAS connect intervju
Som alltid kommer deras Mail på sena kvällar, även denna gång.

”We regret to inform you that the recruitment process is suspended until further. We will contact you once the process is initiated again.

Best Regards,

CAE Parc Recruitment Team .”
Re: Acorn
2021-10-31 10:01:29
SV: SAS connect intervju
Tänk efter lite nu. Pilotkostnaden i SAS är c:a 6% av totalen. Att man genom Link och Connect eventuellt sparar 15% av 6% samtidigt som man drar på sig mkt mer admin och komplexitet är INTE det som kommer att få SAS att överleva. Det är skrämmande att så många köper SAS narrativ om att bolaget står och faller med piloternas villkor. Räkna lite själv vet jag.
Re re
2021-10-31 12:57:26
SV: SAS connect intervju
Har väl redan avklarats att det egentligen inte är själva lönerna som är problemet utan alla inlåsningar i avtalen som minskar flexibiliteten som är problemet. Ett avtal mer likt FTL
Acorn
2021-10-31 17:19:15
SV: SAS connect intervju
Alla får tycka ved de vill och mitt inlägg handlar inte bara om piloter utan om helheten och i förlängningen "bottomline"
Ingen har ju sagt att det bara är piloterna som skall ta effektiviseringen.
Inte bara löner som påverkar det hela utan flexibilitetn i avtalen för alla kategorier.
Gäller att få till det eller så tar SAS helt enklet slut.
Re: Acorn
2021-11-01 10:55:40
SV: SAS connect intervju
Dessutom avser besparingen bara 40 % av pilotkåren, de 550 som är uppsagda. Dvs 0,15x0,06x0,4 = 0,36 % av SAS totala kostnader eller i runda slängar 160 MSEK baserar på 2019 års trafik. Men som sagt handlar detta inte om pengar, utan om makt. Att visa vem som bestämmer.

2021-11-01 11:10:39
SV: SAS connect intervju
Det är inget fel med att SAS visar vem som bestämmer. Det är trots allt SAS som är arbetsgivaren, och SAS som betalar lönen. Det är något anställda borde ta till sig.
Philip
2021-11-01 14:00:42
SV: SAS connect intervju
"Suspended recruitment process"? Innebär det kanske att de har lyssnat och väljer att anställa i SAS Main istället?
Arild
2021-11-01 15:34:09
SV: SAS connect intervju
@Philip Kan vara så eller att man inser att detta upplägg inte fungerar och går direkt på omstrukturering istället, vilket är mitt tips.
SE
2021-11-01 19:56:10
SV: SAS connect intervju
Sägs att några får komma tillbaka i SAS main redan nu då det finns ett underskott på piloter och de nya projekten tar lång tid att starta upp.
Tyckonomi
2021-11-02 11:14:03
SV: SAS connect intervju
Appropå att alla ska ta smällen på SAS, vet ni hur mycket alla tjänstemän gått ner i lön pga/under pandemin..?

........De har gått UPP i lön. Inte en krona tog tjänstemännen i lönereduktion. De förhandlade fram en löneuppgång. Vad är det alla ni "experter" håller på dillar om här inne i dessa monstruöst tyckonomiska amatörforumen?

Tror ni på riktigt att tex. ett stort förbund som Unionen tillåter att en liten grupp under deras paraply skulle tillåtas gå NED i lön? Det skulle smitta av sig på alla Unionen-medlemmar på sikt.

Man går naturligtvis på piloter för att det är enkelt! Det är en marginalgrupp med, i bästa fall (i Sverige i alla fall), Sveriges minsta fackförbund.

Get a life, tyckonomer.
Arbetande liberal moderat
2021-11-02 16:44:24
SV: SAS connect intervju
Läste om den 33-årige piloten i Aftonbladet som arbetat fyra år i SAS, blivit uppsagd pga arbetsbrist och var nu besviken på SAS ledning att han nu inte fick behålla jobbet tills pensionen. Det var orättvist att han inte längre kunde få uppleva alla soluppgångar och solnedgångar från cockpit.
Skit
2021-11-02 16:56:59
SV: SAS connect intervju
Ja, den där 0,36 procent besparingen (enligt Re Acron inlägg) avseende kostnaden för piloterna kommer antagligen slukas upp av kostnader för overhead.

Har i en annan tråd frågat om vilka besparingar detta skulle medföra för administrationen osv.
Men det har varit helt tomt på svar där.

Kostnaden SAS har lagt ner på att starta upp dessa ”produktionsplattformar” är en annan fråga jag funderat över. Säkert ingen billig historia det där.
CAlle
2021-11-02 17:36:03
SV: SAS connect intervju
Svar til arbetande liberal moderat.

Pacta sunt servanda - det gäller även i dessa sammanhangen. SAS har lovat uppsagda piloter återanställning under 5 års tid och man har bett piloterna ha uniformen hemma och redo för att komma tillbaka. Man har haft möten regelbundet på teams med uppsagd personal och man har skickat ut nyhetsbrev med uppdateringar. Återanställningsrätten finns nedtecknad i skrift i ett avtal mellan fack och SAS, för de som undrar.

Nu har SAS ledning bestämt att gammal personal inte duger, men man kan såklart söka sina jobb igen

Låt oss anta att det finns vinster med att starta upp nya plattformar - ok, gör så, men ha anständigheten att erbjuda de uppsagda medarbetarna tjänsterna i första hand..

Jag behöver nog inte säga riktigt hur det känns och upplevs, men ledningen i dagens SAS är inte kända för sitt goda ledarskap. Härska genom att söndra har aldrig fungerat. Framgång skapar man tillsammans.
Andreas
2021-11-02 20:23:29
SV: SAS connect intervju
Att pilotkostnaden står för 6% har väl bara någon gissat? Andelen måste ju fluktuera när bränslepris och annat går upp och ner. När var 6% korrekt?

Kabinanställda är ju fler till antalet än piloterna, så även med lägre löner måste de väl stå för en del av kostnaderna också? Det måste väl finnas 15-procentiga besparingar även bland dem? Och kanske effektivisering genom att kollektivavtalen för båda grupper är med samma fackförening (gemensamt regelverk osv.)?
Bravo team
2021-11-18 18:23:52
SV: SAS connect intervju
Vad händer? Nåt nytt om Connect??
Erik
2021-11-18 18:48:52
SV: SAS connect intervju
Känner en svensk kille från Turkish som fått jobb som skeppare med start i januari så det rullar nog på. OM dom dessutom ska öka till 22 kärror till sommaren måste det ju vara full fart nu, särskilt som det är flera som är och drar i 320 killarna och tjejerna!
Intressant
2021-11-18 21:18:20
SV: SAS connect intervju
@Erik
Då kan du hälsa din kompis att Connect håller på att avvecklas
Jaaha
2021-11-19 11:38:23
SV: SAS connect intervju
@Intressant - Vart kommer det här ifrån!? Så många hemska rykten som sprids här på gruppen.
Erik
2021-11-19 13:14:42
SV: SAS connect intervju
Med tanke på det pissbilliga avtal FPU har skrivit med Connect lär det knappast läggas ner tyvärr…
Calle
2021-11-19 17:29:32
SV: SAS connect intervju
Hur ser schema (fixed resp flexible), deltidslösningar osv ut? Någon som vet?
FD
2021-11-20 00:52:29
SV: SAS connect intervju
Skit snack det blir Connect samt Link alternativet är Konkurs!
LAS
2021-11-20 18:56:39
SV: SAS connect intervju
@FD
Så är det inte alls. SAS är långt ifrån konken och SAS connect läggs på is.
STOOD
2021-11-22 09:52:23
SV: SAS connect intervju
Varför dessa rykten om Connect och is? Vi som jobbar ute i verksamheten har inte hört något om detta.
Rekryteringen är igång med full kraft, varför skulle man spola projektet nu? Mycket pengar har redan satsats här.
@LAS
2021-11-22 16:27:04
SV: SAS connect intervju
Tydligt att vissa här på FT har intresse i att få det att se ut som att SAS Connect inte blir av... Dream om säger jag bara ....
Lasse
2021-11-22 18:13:22
SV: SAS connect intervju
Är tanken att ATR och crj kommer finnas kvar hos SAS (underleverantörer)?
Mr.g
2021-11-22 19:48:06
SV: SAS connect intervju
LAS har delvis rätt, connect ska skjutas upp.
Nisse
2021-11-23 09:02:23
SV: SAS connect intervju
Jag tror inte på SAS konken heller, om bara SAS vaknar upp och ändrar riktning. Norge vägrar att låta SAS gå i konken då bolaget är livsviktigt och det enda bolag som norrmännen vill ha inrikes. Dom vill gå in med pengar och pengar som SAS inte kan vara utan. Däremot så accepterar inte Norge hur SAS har behandlat sin uppsagda personal och SAS blir helt enkelt tvungna att skrinlägga sina planer, iaf under överskådlig tid. Tråkigt för er som trodde ni kunde komma in ”köksvägen” i SAS-Connect men bra för dom uppsagda som rättmätigen får återanställning.
@Mr. g
2021-11-23 09:57:29
SV: SAS connect intervju
Jasså, med vilken rätt påstår du detta? Verkar inte alls troligt.
ex SAS
2021-11-23 12:15:44
SV: SAS connect intervju
@Nisse
Om det här stämmer har man uppenbarligen glömt att berätta det för rekryteringen. Vet flertalet som är där nu i dagarna på intervju. Jag hoppas dock du har har rätt.
Karl
2021-11-23 14:13:58
SV: SAS connect intervju
Ev SAS: Nu far du dock med osanning. Intervjuerna sker digitalt. Intervjuerna är dock framskjutna.
Korten på bordet
2021-11-23 17:00:55
SV: SAS connect intervju
Varför försöker vissa här sabotera? Connect drogs igång bara för att skrämma SPG. Detta fungerade uppenbarligen inte och Anko med ledning väljer därför att skjuta upp projektet.
Annapanna
2021-11-23 18:32:55
SV: SAS connect intervju
Funderar oxå på frågan nedan, om CRJ och ATR ska finnas kvar hos SAS i framtiden eller vad finns det för tänk hos ledningen? Kan inte SAS försöka klara sig själv utan underleverantörer?
Roy
2021-11-23 23:58:41
SV: SAS connect intervju
Fick erbjudande om jobb, ingångslön på SAS som Kapten 42000+snickerspeng/legg. Tidigare erfarenhet B777, A319, A350, A380 å Dreamliner. Totalt 8000 timmar i högersits. Vill först veta vad Air Leap erbjuder.
Andreas
2021-11-24 17:27:22
SV: SAS connect intervju
Roy: SEK eller DKK?
Nisse
2021-11-24 20:50:30
SV: SAS connect intervju
Stort grattis Roy! Kul! Lön tickar väl upp efterhand hoppas jag...? Var det kurs i januari?
 

Tillbaka

TFHS
Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev