BRA 320 |
Vad händer med 320 nu? Hur länge har de charter kontrakt? |
|
|
Vet
2024-11-11 23:34:38
|
SV: BRA 320
Kollektivavtal kommer.Men många har ”myror i brallan” och fixar ej vänta trots de visste det fr start.
|
Raketen
2024-11-09 17:40:43
|
SV: BRA 320
Nej inget kollektivavtal. Lär inte komma heller!
|
Fo
2024-11-09 12:34:38
|
SV: BRA 320
Något nytt om kollektivavtal? Något på gång eller blir det inget?
|
Kapten ATR
2024-11-04 20:03:45
|
SV: BRA 320
Ja, ATRerna ska förmodligen tillbaka, detta är diskuterat i annan tråd här.
|
BAX
2024-11-02 21:32:02
|
SV: BRA 320
Att leasinggivare och leasingtagare har samma ägare ändrar ingenting i sak. När den sistnämnda inte längre vill använda flygplanet så är det upp till den förstnämnda att hitta nya uppdrag till kärran eller avveckla den.
|
Andreas
2024-11-02 19:44:31
|
SV: BRA 320
"@Andreas": Varför skriver du det till mig? Det är ju inte jag som gissar. Genom ditt tips framgår dock inte vem som äger leasingbolagen i fråga, så jag tror inte att det hjälper killgissarna i tråden.
|
320
2024-11-02 17:33:00
|
SV: BRA 320
Varför diskuteras ATRer i denna tråd..
|
@Andreas
2024-11-02 16:34:57
|
SV: BRA 320
Gå in på Transportstyrelsens register för flygplan och sök på Braathens, där framgår vilket leasingbolag som äger varje individ. Så slipper ni killgissa!!
|
Andreas
2024-11-02 13:38:55
|
SV: BRA 320
Giss och BAX: Jo, både direkt och genom systerbolag i Braganza-gruppen ägs de flesta ATR som BRA flyger. Kolla upp bolagen i gruppen, t.ex. Bramora Ltd på Malta (information finns genom läckan Paradise Papers) eller dotterbolagen till Braathens Regional Airlines ( BRA ) AB, 556747-6592 (t.ex. genom allabolag.se).
|
@Pg
2024-11-02 13:18:08
|
SV: BRA 320
Nja, Per G äger ett par av de ATR som BRA opererar via egna "leasingbolag", eller mindre aktiebolag om man så önskar, nåt i Norge och nån står på Malta. Alla Airbus i BIX är leasade och flera av de senaste ATRern är också leasade av olika leasingbolag. Värt att notera att inget av de "egna" leasingbolagen behövt rekonstruktion. Så de fick alltid sin betalning.
|
Pg
2024-11-02 11:41:07
|
SV: BRA 320
BRAS ägare, äger leasing bolaget som kärrorna kommer ifrån :)
|
BAX
2024-11-02 10:32:26
|
SV: BRA 320
Med ”tillbaka” menas i varje fall i min värld att leasinggivaren ( i regel ägaren) får tillbaka flygplanet efter avslutat leasingkontrakt. BRA äger inte något av ”sina” 14 ATR utan är endast ”innehavare”.
|
Giss
2024-11-02 08:11:25
|
SV: BRA 320
Är det att lämna tillbaka maskinerna till leasing företaget? BRA äger väl ingenting?
|
CC
2024-11-01 23:58:58
|
SV: BRA 320
@Torsten Larsson Nej.3 st ATR ska flyga i Österrike resterande ska flyga för SAS inkl 1 a319. 3 nya ATR beställda.
|
Af
2024-11-01 22:28:52
|
SV: BRA 320
Är "tillbaka" ett hemligt uttryck i branschen som bara vissa utvalda har förståelig tillgång till?
|
Håkan
2024-11-01 20:32:57
|
SV: BRA 320
Ställer samma fråga som ingen svarat på: Vad menas med att ATR ”ska gå tillbaka”? Att ”ATR ska tillbaka” har upprepats x antal ggr nu utan att man preciserar vad som åsyftas. Finns det andra kärror utöver de som flyger för Austrian?
|
Torsten Larsson
2024-11-01 15:35:11
|
SV: BRA 320
Hej Janne,
Ja precis, Austrian ska dom flyga för men i övrigt ska dom tillbaka. Tack,
|
@cc
2024-11-01 10:01:58
|
SV: BRA 320
@cc
Tredje försöket.
BRA har kontralt med Apollo/Ving så länge dom har flygningar att utföra. Båda kan ställa in serier om dom ej bokas på. Sen att BRA har kontrakt till 2026 spelar inte så stor roll om inte arrangören har några flygningar att erbjuda. Svårt för månfa bolag just nu men kanske det lättar upp efter vintern. Några nya kärror är ej aktuella snarare tvärtom.
|
Pf Janne
2024-10-30 13:08:32
|
SV: BRA 320
Vad menar du med ”Tillbaka” ?
|
Andreas
2024-10-30 11:08:36
|
SV: BRA 320
Är det någon som kan översätta "ATR ska gå tillbaka" till förståelig svenska?
Ingen kan väl ifrågasätta att BRA ska ta in fler ATR eftersom man ska flyga alla maskiner man har nu för SAS och dessutom fortsatt flyga tre maskiner för Austrian Airlines. 14+3=17
|
Re:Flyger på BRA
2024-10-30 08:16:33
|
SV: BRA 320
Inga ATR och inga Airbus? Menar du att BRA ska börja köra pax i lastbilar?
|
Flyger på BRA
2024-10-29 20:52:20
|
SV: BRA 320
Nej, inga Airbus och inga ATR. ATR ska gå tillbaka, det ska förmodligen även Airbus om dom inte stannar i charterproduktion.
|
Polish
2024-10-29 15:19:51
|
SV: BRA 320
Nej, vi ska inte ha några vita med SAS logo på, däremot vita utan logo.
|
CC
2024-10-29 12:15:12
|
SV: BRA 320
Rättelse till tidigare ”CC” som förmodligen inte arbetar på BRA. Inga fler kärror just nu enligt HK
|
NEO
2024-10-29 10:09:11
|
SV: BRA 320
@CC var hörde du att BRA ska ha NEO?
|
Mr Hitintills
2024-10-29 09:02:57
|
SV: BRA 320
Och alla dessa kommer att vara helt vit målade med sas logo på fenan.
|
Vet
2024-10-29 01:26:06
|
SV: BRA 320
BRA har 4st s319 och 3st a320 stor sannolikhet att dem behöver fler.
|
CC
2024-10-29 01:21:17
|
SV: BRA 320
4 st a319 och 3 a320 Nu.kommer 5 a320 neo inom kort.
|
Jon
2024-10-23 17:30:24
|
SV: BRA 320
Någon som vet om det blir någon expansion, fler Airbus som kommer in? (Pilotbehov framöver) Hur många Airbus har Bra?
|
Pilot A320,
2024-10-06 18:18:28
|
SV: BRA 320
Precis, jag menar naturligtvis BRAs A319.
|
Crew
2024-10-06 02:39:32
|
SV: BRA 320
Pilot a320 Nope gäller en a319
|
Pilot A320
2024-10-04 14:32:13
|
SV: BRA 320
Så är inte riktigt fallet, och hemsidan kommer att inkorporeras i SAS, bokningar samt flottan kommer ses över. Så även A320.
|
Crew
2024-10-04 00:19:23
|
SV: BRA 320
Detta med att BRA ska flyga för SAS Berör INTE trafiken med AIRBUS dem går som vanligt och är i BRAs regi.
|
Uttern
2024-09-30 20:50:49
|
SV: BRA 320
Fler kärror? Ska man flyga A320 för SAS? Ersätta SK med BRA?
|
TR
2024-09-30 19:52:09
|
SV: BRA 320
Vart kör BRA type rating på 320?
|
Bert
2024-09-30 13:54:42
|
SV: BRA 320
Fler kärror och kuser på ingång. Någon som vet något konkret?
|
Pilot
2024-09-27 12:55:18
|
SV: BRA 320
Jo det vi gott och väl och vi är väl medvetna om att det saknas pilot bas där då vi blir ofta skickade dit. Ska bli spännande och se vad som händer nu när flygskatten försvinner. Ett som är säkert är att bolagets jurister har att göra.
|
Julsyl
2024-09-27 08:01:55
|
SV: BRA 320
@pilot Norwegian har Arlanda base i hvertfall for cabincrew.
|
Pilot
2024-09-26 22:48:28
|
SV: BRA 320
Det tänker jag inte speca här, men det pratas en hel del på linan…
|
pf
2024-09-26 09:03:36
|
SV: BRA 320
Pilot, hvilke rettsprosesser er det du insinuererer ifm Norwegian.
De har ikke brutt svensk lov på noen måte !
|
Pilot
2024-09-26 01:27:29
|
SV: BRA 320
Kanske åt Norwegian då de vägrar öppna en ARN bas men ser en öppning i svensk inrikes när flygskatten avlägsnas? På så sett tar de upp kampen mot konkurenterna utan att behöva ta en risk eller investera. Ligger ju några rättsprocesser i vägen lite här och där… *s*
|
wdhl
2024-09-25 11:03:18
|
SV: BRA 320
Jasså, vem ska man flyga för då? Norwegian? Trodde det var ersättning för de SAS kärror som enligt rykte ska flyttas till norsk bas.
|
@wdhl
2024-09-25 00:16:40
|
SV: BRA 320
Ja det stämmer men det är inte för SAS.
|
New
2024-09-24 18:03:17
|
SV: BRA 320
Charter är inte påverkad av detta. Den går precis som vanligt.
|
320
2024-09-24 15:10:14
|
SV: BRA 320
Det händer ingenting speciellt. De kör på som vanligt med sina charterkontrakt som beskrivet över allt tidigare.
|
Wdhl
2024-09-24 14:11:48
|
SV: BRA 320
Stämmer det att man fått en förfrågan att operera 15st 320 NEO wetlease med Arlanadbas?
|
Kalle
2024-09-24 14:07:47
|
SV: BRA 320
2026
|
Tillbaka